JADAR62 Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 Uszczelnienie pochwy steru. Środkowa część będzie wyjmowana, dla ewentualnej wymiany o-ringu. i po zmontowaniu. Całość już ustalona i wklejona
JADAR62 Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 Pochwa steru i wału śrubowego osadzone. Teraz obróbka.
JADAR62 Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Opublikowano 12 Maja 2018 Szpachlowanie i szlifowanie, szpachlowanie i szlifowanie, ..... sprawdzenie ustalenia steru względem osi wału aż miło popatrzeć jak z kadłuba wyłania się pierwszy blask i kolejna szpachla wokół wału serwo steru zamontowałem tak, aby był dostęp po założeniu pokładu. Planuję jedną, dużą wnękę inspekcyjną pod nadbudówką i mały dekielek nad osią wału steru. Montaż na tuleje gwintowane i kołek ustalający.
JADAR62 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Napęd kabestanu na miejscu: Płetwa steru gotowa do malowania
JADAR62 Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Opublikowano 13 Maja 2018 Przymiarka dla łoża przekładni z silnikiem:
JADAR62 Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Dzień z efektem wstecznym. Szpachla, którą nałożyłem przy wale, nie stwardniała. Rozrabiałem zbyt małą ilość jak na moją wagę kuchenną i widać proporcje dobrałem niewłaściwe. Trzeba były zdjąć i nałożyć ponownie. Jutro się okaże.
fordson Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 To tylko drobny incydent , trzymamy kciuki i z uwagą czekamy na dalszy ciąg . . .
JADAR62 Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Opublikowano 16 Maja 2018 Dzięki za słowo otuchy. Szpachlę rozrobiłem po raz drugi i też coś słabo wiąże. Znowu złe proporcje? Dam jej jeszcze szansę ze dwa dni. Jakoś mi nie wychodzi rozrabianie małej ilości. Nabyłem długo poszukiwane łożyska oporowe o rozmiarze 7x13x4.5 w związku z tym rozebrałem wał śrubowy i złożyłem ponownie tak jak powinno być: Zrobiłem test pomp wodnych: niestety, żadna nie nadaje się do zasilania armatki wodnej. Jedna z nich będzie wykorzystana do symulacji chłodzenia silnika jako wylot wody za burtę. Do zasilenia armatki wykorzystam pomką do spryskiwacza samochodowego:
kaczma2 Opublikowano 17 Maja 2018 Opublikowano 17 Maja 2018 Użyj żywicę klej. Jak za rzadki dodaj ballon lub talk. Owiń cienką folią i palcami możesz ukształtować. Potem folia się odklei.
JADAR62 Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Opublikowano 18 Maja 2018 Zabrałem się dalej za drobiazgi. Tym razem kolej na skrzynki na węże p.pożarowe:
JADAR62 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Szpachla na kadłubie dalej schnie - już trzeci raz , ech nie wiem co się dzieje. Ni nic jutro się okaże. Więc, ciąg dalszy detali:
Gość RomanX Opublikowano 19 Maja 2018 Opublikowano 19 Maja 2018 może za wcześnie położyłeś kolejną warstwę szpachli, gdy poprzednia jeszcze nie wyschła ? z jakiego materiału tworzysz te elementy/detale ?
JADAR62 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Jak szpachla nie wyschła to poprzednią zdzieram do czystej powierzchni. Problemy się rozpoczęły, gdy otworzyłem nowy zestaw szpachli - może tu jest przyczyna. Ale poczekam jeszcze do jutra rano na efekt kolejnej próby. Używam PCV twarde i miękkie. Płyty i różnego rodzaju kształtowniki (O, L, I) różnych rozmiarów. Miękkie PCV jest łatwiejsze w obróbce, ale się słabo poleruje. Trzeba położyć szpachlę, albo podkład, aby było świecące i bez włosków. Paznokciem łatwo zarysować. Stąd mało używam. Polery duże:
JADAR62 Opublikowano 19 Maja 2018 Autor Opublikowano 19 Maja 2018 Sprzęgło JUMBO 6mm Przymiarka napędu: i z bateriami Teraz muszę coś wymyślić, aby baterie zgrabnie umocować. 1
kaszalu Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Nooo..... serducho niedługo zacznie pracować !! Trzymam kciuki !!
JADAR62 Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 Na upartego to już można pływać :D .
kaczma2 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Regulator dostaje 14,8V ? Pojemność aku 15200mAh? Przy poborze prądu np. 10A będzie 1,5 godz. pływania. W moim ostatnim modelu holownika zarzucono mi, że płynie za szybko, nie realistycznie a drążkiem ruszyłem tylko trochę. Jaki więc jest sens ładować mocny silnik, słabiznę i niech się wlecze. Ja z kolei wolę szybciej i dopóki dziób nie wychodzi w górę jest dobrze. Czy prędkość powinna być też według skali? Statek płynie 25 km/h przy skali 1:25 wychodzi 1 km/h modelu. Według mnie za wolno.
JADAR62 Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 Dokładnie, nie da się odzwierciedlić prędkości w skali. Model powinien pływać 50 m metrów w czasie 40 s - tak jest w założeniach projektanta planów. Ja jednak nie zakładam, że model będzie gdzieś startował i ostateczną prędkość ustalę po próbach na wodzie. Nadmiar mocy zawsze wskazany. Szpachla związała. Niestety mieszanie na oko się nie sprawdza.
JADAR62 Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 W przerwie zrobiłem elementy wykończeniowe do nadajnika. Po wyschnięciu "szybkoschnącej" farby wkleję je na miejsce i wtedy pokaże to na zdjęciu. Czas na pojemniki na baterie:
Gość RomanX Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 nie wiem czy dobrze kombinuję, ale baterie umieściłbym "w kupie" jak najniżej na środku kadłuba po określeniu środka ciężkości. takie umieszczenie jak na foto, może powodować wpadanie holownika w bujanie na boki od wiatru lub fal. chyba że ten silnik jest tak ciężki, że znosi wagę baterii.
Rekomendowane odpowiedzi