JADAR62 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2018 Komory kingstonów. Kingston denny jest z PCV 4 mm bo do niego będą przymocowane ssania pomp. Kingston burtowy jest z PCV 2 mm i będzie atrapą. i przymiarka w kadłubie
JADAR62 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2018 Ostatecznie wpasowanie systemu wody na kotwicę. Pozostało wklejenie. Rurki PCV wyginałem nad parą. i przymiarka z całym wyposażeniem jakie ma być w tym miejscu.
JADAR62 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2018 Wzmocnienie podpokładowe miejsca dla polera dziobowego i dla ustalenie kluz po wklejeniu pokładu głównego. Nie wygląda to profesjonalnie z punktu wizualnego, ale spełni swoje zadanie w 200%.
kaszalu Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Teraz wygląda bardzo dobrze - potem spełni swoje funkcje i nie będzie tego widać pod pokładem ! Jakoś pewne węzły wzmacniać trzeba ! Kurs prawidłowy, nawiguj dalej !!! Podglądam !!
JADAR62 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2018 Dzięki Andrzeju :). W końcu skompletowałem wszystkie elementy, więc czas na budowę wytwornicy dymu. Wieka niewiadoma co z tego wyjdzie, bo robię to pierwszy raz. Ale wierzę, że powinno dobrze dymić. Elementy wykorzystane do tej pory: pudełko śniadaniowe pompka samozasysająca, przeponowa, 1.5 l/min, 12V spirala grzejna od suszarki. Z niej wezmę tyle, aby dobrze grzało. Wg prób wychodzi, że jakieś 20-30 mm po podłączeniu do 12V dmuchawa promieniowa 12V, bezszczotkowa I całość po zmontowaniu i włożeniu na miejsce oj ciasno się robi. A gdzie do końca ? dojdzie jeszcze silnik z układem regulującym przepływ dymu, ale to następnym razem. Wieczory są za krótkie
cezar65 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Wiesz nie lubię się wtrącać , ale ja tej wielkości Atlasem to już pływam ładnych kilka lat . Widzę że montujesz do niego różne fajne wodotryski , fajnie , tylko tak patrzę i myślę o tym , widząc jak montujesz przy dnie różne rzeczy to, gdzie ty umieścisz balast , a wierz mi parę modeli zbudowałem , i ten ( Atlas) jest najbardziej kłopotliwy w eksploatacji , on potrzebuje sporo balastu , w moim kadłubie balast zajmuje sporo miejsca ....a dobrze by było aby balast leżał na dnie kadłuba.
JADAR62 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2018 Uwag nie traktuję jak wtrącanie, a jak pomoc, więc nie ma obawy. Jest miejsce "w dnie podwójnym" pomiędzy wręgami. Mieści się tam spokojnie 15 kg, a zakładam, że włożę nie więcej niż 7 kg ołowiu. Przymiarka z 7kg na jednej burcie, a można jeszcze dołożyć bo jest miejsce. 2
cezar65 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Opublikowano 8 Czerwca 2018 Bardzo mądrze to wymyśliłeś , schludnie i w sposób wykluczający przemieszczanie .....
JADAR62 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2018 Wytwornicy dymu ciąg dalszy. Mechanizm klapkowy symulacji pyrkotania, albo aby dym nie wylatywał z komina laminarnie. a jednak zmiana ustawienia silnika i jeszcze muszę zmienić naciąg, bo jest za mocny w skrajnym maksymalnym położeniu, a w minimalnym za luźny. Taki układ przekładni pozwala na ruch obrotowy silnika i na 180° ruch klapki, odcinając naprzemiennie rurę wydechową lewą i prawą. 2
JADAR62 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 Kolejna próba generatora dymu zakończyła się jak dla mnie .... pełnym sukcesem i zamierzony efekt został uzyskany. Zamiast pompy podającej płyn ostatecznie użyłem knot z pochodni ogrodowej. i tak to wygląda w działaniu na próby użyłem nafty lotniczej, gliceryny, ale na oleju silnikowym efekt był najlepszy - na filmie Wentylator i silnik klapkowy będą sterowanie oddzielnymi kanałami proporcjonalnymi. 10 minut działania i wszystko było ok. Zmienię jeszcze silnik klapkowy na mocniejszy, aby miał płynny obrót przy małych obrotach. Przeróbki wymaga także umiejscowienie grzałki. Do pojemnika płynu nic nie może być przymocowane, aby po "zabawie" można było łatwo wylać płyn. 3
JADAR62 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 Przybyli załoganci. Niestety wymagają dużego nakładu pracy.
Gość RomanX Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 nie znam się, ale się wypowiem co do wytwornicy dymu fajna, ale prawym wydechem dmucha bardziej i bardziej widać tętnienie tego dymu niż w lewej rurze. pozbyłbym się tego silnika i zrobił przerywacz elektroniczny do wentylatorka, który wdmuchuje powietrze do pojemnika z regulacją częstotliwości buchania
JADAR62 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 No kurczę ale masz wzrok - ja nie wiedzę różnicy w dymieniu. Ale zamontuję mocniejszy silnik, więc i obrót będzie płynny i może zniweluje niewidoczną dla mnie różnicę. Co do twojego pomysłu to jakoś nie widzę, aby przerywanymi obrotami wentylatora spowodować pulsację dymienia. Masz taki model czy tylko sądzisz, że to będzie działało?
f-150 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 nie znam się, ale się wypowiem co do wytwornicy dymu fajna, ale prawym wydechem dmucha bardziej i bardziej widać tętnienie tego dymu niż w lewej rurze. pozbyłbym się tego silnika i zrobił przerywacz elektroniczny do wentylatorka, który wdmuchuje powietrze do pojemnika z regulacją częstotliwości buchania Zapomniałeś o bezwładności wentylatora,nie będzie działać
Gość RomanX Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 to tylko taki pomysł, nie testowałem w głowie siedzi mi parowiec, ale myślałem żeby chemicznie wymusić dym czyli skład jak świeca dymna, ale elektryczne podgrzewanie jest bardziej kontrolowane
JADAR62 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2018 Też rozważałem dym chemiczny, ale skończyło z powodu braku wiedzy o odczynnikach. Jak parowiec to silnik parowy i nie musisz nic udawać. :)
kaczma2 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Patrząc na filmy z holownikami to jest różnie z tym dymem. Starsze mają dym bardziej czarny, nowsze prawie niewidoczny. Szybko się rozwiewa.
Rekomendowane odpowiedzi