Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Komory kingstonów. Kingston denny jest z PCV 4 mm bo do niego będą przymocowane ssania pomp. Kingston burtowy jest z PCV 2 mm i będzie atrapą.

post-20773-0-24139200-1528153105_thumb.jpg

post-20773-0-11368600-1528153114_thumb.jpg

 

i przymiarka w kadłubie

post-20773-0-60990700-1528153122_thumb.jpg

Opublikowano

Ostatecznie wpasowanie systemu wody na kotwicę. Pozostało wklejenie. Rurki PCV wyginałem nad parą.

 

post-20773-0-72599100-1528238111_thumb.jpg

post-20773-0-90269600-1528238123_thumb.jpg

 

i przymiarka z całym wyposażeniem jakie ma być w tym miejscu.

post-20773-0-50921800-1528238154_thumb.jpg

post-20773-0-93919900-1528238097_thumb.jpg

Opublikowano

Wzmocnienie podpokładowe miejsca dla polera dziobowego i dla ustalenie kluz po wklejeniu pokładu głównego.

Nie wygląda to profesjonalnie z punktu wizualnego, ale spełni swoje zadanie w 200%.

post-20773-0-58076200-1528411320_thumb.jpg

Opublikowano

Teraz wygląda bardzo dobrze - potem spełni swoje funkcje i nie będzie tego widać pod pokładem !  :rolleyes:

Jakoś pewne węzły wzmacniać trzeba !

Kurs prawidłowy, nawiguj dalej !!! :D  

Podglądam !!

Opublikowano

Dzięki Andrzeju :) :).

 

W końcu skompletowałem wszystkie elementy, więc czas na budowę wytwornicy dymu. Wieka niewiadoma co z tego wyjdzie, bo robię to pierwszy raz. Ale wierzę, że powinno dobrze dymić.

 

Elementy wykorzystane do tej pory:

 

pudełko śniadaniowe
post-20773-0-52334000-1528491159_thumb.jpg

 

pompka samozasysająca, przeponowa, 1.5 l/min, 12V

post-20773-0-58027500-1528491177_thumb.jpg

 

spirala grzejna od suszarki. Z niej wezmę tyle, aby dobrze grzało. Wg prób wychodzi, że jakieś 20-30 mm po podłączeniu do 12V

post-20773-0-20496200-1528491219_thumb.jpg

 

dmuchawa promieniowa 12V, bezszczotkowa

post-20773-0-71986200-1528491285_thumb.jpg

 

I całość po zmontowaniu i włożeniu na miejsce

post-20773-0-16970400-1528491348_thumb.jpg

post-20773-0-77867900-1528491352_thumb.jpg

post-20773-0-46493900-1528491359_thumb.jpg

post-20773-0-75666200-1528491363_thumb.jpg

oj ciasno się robi. A gdzie do końca ?

 

dojdzie jeszcze silnik z układem regulującym przepływ dymu, ale to następnym razem. Wieczory są za krótkie :rolleyes:

 

Opublikowano

Wiesz nie lubię się wtrącać , ale ja  tej wielkości Atlasem to już pływam ładnych kilka lat . Widzę że montujesz do niego różne fajne wodotryski , fajnie , tylko tak patrzę i myślę o tym , widząc jak montujesz przy dnie różne rzeczy to, gdzie ty umieścisz balast , a wierz mi  parę modeli zbudowałem , i ten ( Atlas) jest najbardziej kłopotliwy w eksploatacji , on potrzebuje sporo balastu , w  moim kadłubie balast zajmuje sporo miejsca ....a dobrze by było aby balast leżał na dnie kadłuba.

Opublikowano

Uwag nie traktuję jak wtrącanie, a jak pomoc, :D więc nie ma obawy.

 

Jest miejsce "w dnie podwójnym" pomiędzy wręgami. Mieści się tam spokojnie 15 kg, a zakładam, że włożę nie więcej niż 7 kg ołowiu.

 

Przymiarka z 7kg na jednej burcie, a można jeszcze dołożyć bo jest miejsce.
post-20773-0-68601500-1528495578_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wytwornicy dymu ciąg dalszy. Mechanizm klapkowy symulacji pyrkotania, albo aby dym nie wylatywał z komina laminarnie.

post-20773-0-05967700-1528589909_thumb.jpg

post-20773-0-59354500-1528589918_thumb.jpg

post-20773-0-83742100-1528589924_thumb.jpg

post-20773-0-15142800-1528589932_thumb.jpg

post-20773-0-38125900-1528589943_thumb.jpg

post-20773-0-79743900-1528589954_thumb.jpg

post-20773-0-90586700-1528589973_thumb.jpg

post-20773-0-67699300-1528589986_thumb.jpg

post-20773-0-58238900-1528589996_thumb.jpg

 

a jednak zmiana ustawienia silnika

post-20773-0-42884300-1528590162_thumb.jpg

 

i jeszcze muszę zmienić naciąg, bo jest za mocny w skrajnym maksymalnym położeniu, a w minimalnym za luźny.

Taki układ przekładni pozwala na ruch obrotowy silnika i na 180° ruch klapki, odcinając naprzemiennie rurę wydechową lewą i prawą.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Kolejna próba generatora dymu zakończyła się jak dla mnie .... pełnym sukcesem i zamierzony efekt został uzyskany.

 

Zamiast pompy podającej płyn ostatecznie użyłem knot z pochodni ogrodowej.

post-20773-0-71953500-1528747746_thumb.jpg

 

i tak to wygląda w działaniu

 

 

na próby użyłem nafty lotniczej, gliceryny, ale na oleju silnikowym efekt był najlepszy - na filmie

Wentylator i silnik klapkowy będą sterowanie oddzielnymi kanałami proporcjonalnymi.

 

10 minut działania i wszystko było ok.

 

Zmienię jeszcze silnik klapkowy na mocniejszy, aby miał płynny obrót przy małych obrotach.

Przeróbki wymaga także umiejscowienie grzałki. Do pojemnika płynu nic nie może być przymocowane, aby po "zabawie" można było łatwo wylać płyn.

 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

nie znam się, ale się wypowiem  :P

co do wytwornicy dymu fajna, ale prawym wydechem dmucha bardziej

i bardziej widać tętnienie tego dymu niż w lewej rurze.

pozbyłbym się tego silnika i zrobił przerywacz elektroniczny do wentylatorka,

który wdmuchuje powietrze do pojemnika z regulacją częstotliwości buchania

Opublikowano

No kurczę ale masz wzrok - ja nie wiedzę różnicy w dymieniu.

Ale zamontuję mocniejszy silnik, więc i obrót będzie płynny i może zniweluje niewidoczną dla mnie różnicę.

Co do twojego pomysłu to jakoś nie widzę, aby przerywanymi obrotami wentylatora spowodować pulsację dymienia. Masz taki model czy tylko sądzisz, że to będzie działało?

Opublikowano

nie znam się, ale się wypowiem  :P

co do wytwornicy dymu fajna, ale prawym wydechem dmucha bardziej

i bardziej widać tętnienie tego dymu niż w lewej rurze.

pozbyłbym się tego silnika i zrobił przerywacz elektroniczny do wentylatorka,

który wdmuchuje powietrze do pojemnika z regulacją częstotliwości buchania

Zapomniałeś o bezwładności wentylatora,nie będzie działać

Opublikowano

to tylko taki pomysł, nie testowałem

w głowie siedzi mi parowiec, ale myślałem żeby chemicznie wymusić dym

czyli skład jak świeca dymna, ale elektryczne podgrzewanie jest bardziej kontrolowane

Opublikowano

Też rozważałem dym chemiczny, ale skończyło z powodu braku wiedzy o odczynnikach. Jak parowiec to silnik parowy i nie musisz nic udawać. :) :) :)

Opublikowano

Patrząc na filmy z holownikami to jest różnie z tym dymem. Starsze mają dym bardziej czarny, nowsze prawie niewidoczny. Szybko się rozwiewa.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.