Skocz do zawartości

Jak dobrać pojemność aku ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo na ładowarce rozładowałeś go prądem 1A a potem ładujesz 5A. Gdyby kopter pobierał z pakietu 1A to by wykorzystał 3.2Ah. Ale niestety pobiera w okolicach 10A a co za tym idzie pakiet kleka wczesniej i sa duze straty i realnie wykorzystuje 2Ah... wsadź do środka lepszy pakiet to odnajdziesz brakujące minuty... z tym ze jest to błędne koło - bo lepszy pakiet 3.2Ah oznacza dodatkowe gramy - minimum 70g zgodnie z wcześniejsza analiza, że pakiet przy pojemności 3200mA powinien ważyć ok 190g a nie 126...

 

No właśnie ta waga . I tak jest już o ponad 130g więcej niż było wcześniej ( stockowe wyposażenie ) . Starsza wersja koptera CG035 miała aku o poj. 2,2Ah .

Opublikowano

Wchodzę na forum a Wy dalej o ty samym :D

Poczekajcie. Lece po chipsy i browarek ;)

Ja tam z utęsknieniem czekam na rozwój tematu już przy trzeciej paczce czipsów(bardzo niezdowe ale za to smaczne).

Dobry sprawdzian cierpliwości:).

Czipsy już się kończą powoli, to drugie też:)

 

Zbyszek "mondrzejsi" od nas zaprogramowali twoją ładowarkę więc spróbuj zrobić chociaż raz tak jak to jest napisane w instrukcji. please - jeden raz.:)

Opublikowano

No dobrze ! Ale co to mi da jak rozładuję do końca te aku do 3,0V/ogniwo ? Już nie chcę nic kombinować bo naprawdę spitolę te aku . :)  Chciałem sprawdzić jaka jest faktyczna pojemność tego aku ? Rozładowywałem je żarówką samochodową 21W 12V . Rozładowanie z 8,4V do 6,6V trwało ok. 15min . Pisałem wcześniej że nie wiem dokładnie ile to było amper ? Gdyby to było napięcie cały czas 12V to by wyszło 1,75A . Ale żarówka jest na 12V a aku ma początkowo 8,4V i potem napięcie miało spaść do 6,6V . Więc przez jakie napięcie podzielić te waty ? Napięcie jest niższe od 12V więc pobór prądu powinien być większy niż by był przy 12V . No i im mniejsze napięcie tym mniejszy opór żarówki .

 

Chyba że pozdejmować w kopterze śmigła . Dać obroty silników na full i czekać do drugiego alarmu aż same wyłączą się silniki . Wtedy napięcie aku będzie pomiędzy 6,6 a 6,0V . Potem naładować aku na full programem Balance i zobaczyć ile wtedy wlezie prądu ?

Opublikowano

Moje czipsy się skończyły.

Po raz ostatni.

Pojemność sprawdza się rozładowując baterię do wartości podanej przez producenta baterii czyli do 3,0V na celę. Tak też jest zaprogramowana ładowarka. Tak też to się robi.

Rozładowanie żarówką bez lipo buzzera robią tylko nieuki i idioci lub obeznani z elektroniką goście:)

 

Zdjęcie śmigieł i praca bez obciążenia to niepotrzebna praca która nic nie daje.

 

Moje czipsy zjedzone.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Powracam do tematu . W pierwszym poście napisałem że chcę zasilić gimbala i kamerę osobnym aku . Gimbal wraz z kamerą wg. obliczeń powinny pobierać ok. 760mA prądu . Jakiej pojemności dobrać pakiet by starczyło go na 0,5h ? Wg. wzoru t = Cp : Is . Gdzie t  to czas pracy akumulatora ,Cp to pojemność aku , Is średni pobierany prąd  wyszło że jakieś 450mAh   ( 450mAh : 750mA  = 0,59h ) .Czyli nieco ponad pół godziny . 

 

Zamówiłem pakiet 1S 450mAh w Bg . Po podłączeniu go do kamery i gimbala okazało się że starcza go na zaledwie 8min . Pytanie co nie tak policzyłem ? Wg. wzoru powinno być 0,5h . Więc dlaczego jest tylko 8min ? Czyżby w rzeczywistości był większy pobór prądu niż jest napisane w danych technicznych  ? Tak dumałem .  Przecież te 450mAh to jest przy 100% wykorzystania aku . Czyli gdybym rozładowywał je prądem 0,45A to rozładowanie z 4,2V do 3,0V trwało by dokładnie 1h . Ale w praktyce pakiet rozładowuje się tylko do 3,8 góra 3,7V . Jest to zaledwie 33 -50% jego pojemności . 

 

Reasumując . Wg. wzoru dobrze . W praktyce źle !  Pojemność która wychodzi wg. wzoru trzeba pomnożyć co najmniej przez 100 . Taką samą sytuację mam z dronem . Piszą że powinien latać 15 -20min . W praktyce lata o połowę mniej . Powiedziano mi że pewnie aku jest do d...py ! Dron jest zasilany aku 2S 3,2Ah .Nie wiem ile średnio dron pobiera prądu ? Myślę że gdzieś tak 10A . Czyli wg. wzoru rzeczywiście wychodzi te 20min  ( 3200mAh : 10000Ah = 0,32h ) . Ale jak już pisałem to jest obliczenie dla 100% wykorzystania aku . W rzeczywistości jest to połowa albo 1/3 tego co wychodzi z wzoru . Czyli jakieś 10 -7min . I to się pokrywa z prawdą ! Tak to dron musiałby pobierać max. 5A . Ale to jest raczej niemożliwe żeby tylko 5A ?

Opublikowano

Ile waży do lotu?

 

zakładając, że masz silniki klasy 1806-2300kV to tak wygląda tabela poboru prądu do ciągu (statycznego, czyli dronik wisi w jednym miejscu i nie leci ruchem postępowym - dane z www.ecalc.ch - polecam) :

Śmigło 5x4

Prąd (A), Moc (w)/ ciąg (g)

0.1 / 0.4/ 5

1 / 7.6 / 86

2/ 14.3 / 135

3.4 / 24.3 / 194

 

Dla śmigła 7x4:

0.1/ 0.8/16

1/ 7.1/ 89

2.1 / 15/147

3.9 / 27.9/219

6.8/ 47.2/ 306

 

Na podstawie tej krzywej i masy swojego dronika możesz sobie oszacować pobór prądu dla 4 silników a dalej już idąc tym tropem na ile starczy Ci pakiet 2200 (bo to że on nie ma 3200 to już dawno wykazaliśmy).

 

EDIT: wychodzi mi w uproszczeniu - że aby na pakiecie 2200 uzyskać ok 20 minut lotu to dronik musiałby ważyć ok 480g - i to zakładając, że doisz pakiet do zera. Aby mieć jeszcze odrobinę pojemności to może 15% mniej (85% pojemności jak już kiedyś mówiliśmy) - czyli ok 400g.

Opublikowano

Ile waży do lotu?

 

zakładając, że masz silniki klasy 1806-2300kV to tak wygląda tabela poboru prądu do ciągu (statycznego, czyli dronik wisi w jednym miejscu i nie leci ruchem postępowym - dane z www.ecalc.ch - polecam) :

Śmigło 5x4

Prąd (A), Moc (w)/ ciąg (g)

0.1 / 0.4/ 5

1 / 7.6 / 86

2/ 14.3 / 135

3.4 / 24.3 / 194

 

Dla śmigła 7x4:

0.1/ 0.8/16

1/ 7.1/ 89

2.1 / 15/147

3.9 / 27.9/219

6.8/ 47.2/ 306

 

Na podstawie tej krzywej i masy swojego dronika możesz sobie oszacować pobór prądu dla 4 silników a dalej już idąc tym tropem na ile starczy Ci pakiet 2200 (bo to że on nie ma 3200 to już dawno wykazaliśmy).

 

EDIT: wychodzi mi w uproszczeniu - że aby na pakiecie 2200 uzyskać ok 20 minut lotu to dronik musiałby ważyć ok 480g - i to zakładając, że doisz pakiet do zera. Aby mieć jeszcze odrobinę pojemności to może 15% mniej (85% pojemności jak już kiedyś mówiliśmy) - czyli ok 400g.

 

Dron ze stockowym wyposażeniem waży 580g . Zakładając że mój pakiet jest walnięty a sprawny rzeczywiście ma te 3,2Ah . To czy rzeczywiście ten czas lotu będzie wynosił 15 - 20min. tak jak zapewnia producent ? Obecnie dron waży 723g .

Opublikowano

Czytam ten i sąsiedni wątek (o lipo storage) na zmianę. Do jednego mam czipsy, do drugiego browarka. A teraz już nie wiem co do którego... I jak tu żyć?

Opublikowano

Tak - gdyby ważył 580g i akumulator miał realnie 3200 to miałby szanse WISIEĆ ok 20 minut

 

Jeżeli ta waga wzrosła by do 720g  to połowa z tego by była ?

Opublikowano

Ja  nie na temat, ale Przemek jest bardzo cierpliwy, kiedyś mnie pomagał, zasypywałem go ogromem pytań... Jeszcze raz dzięki Przemku

Opublikowano

Czytam ten i sąsiedni wątek (o lipo storage) na zmianę. Do jednego mam czipsy, do drugiego browarka. A teraz już nie wiem co do którego... I jak tu żyć?

 

A ile ja już wypiłem browarów przy tym kopterze ! ;)  Sporo czasu w niego włożyłem . Musiałem go całkiem przerabiać by  dostosować do gimbala G2D . Szkoda by było teraz to wszystko zmarnować . :( Wszystkie funkcje w tym kopterze działają naprawdę super ! Tylko ten czas lotu .

Opublikowano

No, dlatego masz prosty wybór:

1. zmienić silnik i być może śmigła oraz wage całości

2. Doczepić balon z helem ;)

3. zmienić pakiet.

 

proponuje to trzecie, zarówno w tym jak i tym drugim wątku :)

To da Ci więcej niz dalsze prowadzenie dochodzenia :)

Opublikowano

No, dlatego masz prosty wybór:

1. zmienić silnik i być może śmigła oraz wage całości

2. Doczepić balon z helem ;)

3. zmienić pakiet.

 

proponuje to trzecie, zarówno w tym jak i tym drugim wątku :)

To da Ci więcej niz dalsze prowadzenie dochodzenia :)

 

Ale czy te 2600mAh rzeczywiście wystarczy na te chociaż 10min. lotu ? Do głównego aku mam też podpięty gimbal i kamerę . Wg. danych technicznych pobierają razem ok.1A . Chciałem do ich zasilania zamontować osobne aku ale odradzono mi to .

Opublikowano

Tak - wtedy byłoby 12 minut

 

Czyli te 12min  by było wtedy gdyby ten pakiet miał rzeczywiście te 3200mAh . Przy pakiecie 2600mAh byłoby  to jakieś 8min ?

Opublikowano

Przy pakiecie 2600 20C i masie 720g byloby ok 10 minut wiszenia. Jak już wspominałem - każdy manewr - nawet start, każda nawet najmniejsza walka z wiatrem czy latanie w kółko skraca ten czas.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wg. waszych obliczeń wyszło że ten pakiet o takiej wadze nie może fizycznie mieć takiej pojemności .

 

61e6f54a53e073d9med.jpg

 

Udało mi się rozładować do 100% sprawne ogniwo . Ogniwo zostało rozładowane z max. napięcia 4,2V do min. 3,0V . Zostało wypompowane dokładnie 3200mA w czasie dokładnie 8h . Prąd rozładowania 0,4A . Niesprawne ogniwo trzyma równo napięcie z tym sprawnym do 3,67V . Potem zaczyna się szybki rozjazd . Gdy na sprawnym jest 3,6V to na tym niesprawnym jest spadek już poniżej 3,0V .

 

I teraz moje pytanie . To w końcu te aku ( nie w moim przypadku ) ale takie same  ze sprawnymi oboma ogniwami ma te 3200mAh ? Czy nie ? Gdybym rozładował te sprawne ogniwo zamiast prądem 0,4A prądem 10A to tylko czas rozładowania by się skrócił z 8h do 20min. Ale przecież  prądu wypompowało by tyle samo .

 

Inną sprawą jest to że na zagranicznych forach piszą że na tych aku udaje im się latać nawet 25min. tym kopterem . Może sprzedali mi koptera z niesprawnym aku i po prostu  wystarczy tylko kupić takie same sprawne aku ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.