Jump to content

Junk Yard Dog


Callab

Recommended Posts

Posted

Witam,

 

Tak sobie ostatnio pomyślałem, że nie mam jeszcze modelu sylwetkowego. Miałem kiedyś dawno temu taki na uwięzi, ale to było dawno temu. Ponieważ takie modele kompletnie mi się nie podobają to postanowiłem sobie jeden zrobić ;-) Tym razem zdalnie sterowany. Znalazłem w sieci kilka planów, wybrałem opisujący jeden z bardziej pokracznych modeli i zacząłem strugać.

Aktualnie mam już prawie gotowe skrzydło:

 

jyd_07.jpg

 

jyd_08.jpg

 

jyd_09.jpg

 

I stateczniki:

 

jyd_03.jpg

 

Zobaczymy co z tego wyjdzie ...

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply
Posted

Dane modelu:

rozpiętość: 840 mm

długość: 840 mm

 

Resztę będę znał jak go zrobię. Silnik na razie planuję włożyć OS max 15LA.

 

Nie widzę potrzeby wzmacniania steru.

Posted
Ależ pokraczny ten model! Już go lubię :-)

Skrzydło ma funfly'owe, ale lotki i stery bardziej do akrobata przystające, zaś całość najbardziej kojarzy mi się z modelem na uwięzi - może oprócz wielkiego statecznika pionowego. Taki szkolny F2B :D

Posted

Czołem-

Domyślam się, że sylwetka nieprzypadkowo nawiązuje do juniorskich "potworków" F2B z lat '80, napędzanych często KMD-sami 2,5ccm 8) .

Twój pomysł ucieszył mnie, bo sam kilka dni temu wpadłem na nieco podobny pomysł.

Otóż w 1989 wykonałem szalenie rasowego :wink: lekkiego, konstrukcyjnego akrobatka do treningu F2B. Miał być podsumowaniem moich doświadczeń przed przejściem na duże modele. Model ukończyłem i z powodów pozamodelarskich do dzisiaj nie oblatałem. I tak się złożyło, że przetrwał nieuszkodzony 19 lat :shock: .Zamierzam tej jesieni do niego wrócić i spróbować go jako FUN FLY. Jeśli zadziała, to pokażę go na forum.

Tak więc ja też szykuję podobnego monsterka.

Pozdrawiam -

A.

ps. Wydaje mi się, że JYD ma zbyt małe powierzchnie sterowe. Napisz ile waży.

Posted

Będzie pancerny i pewnie przyciężkawy. Jak pożyczę wagę to sprawdzę jego masę.

 

Domyślam się, że sylwetka nieprzypadkowo nawiązuje do juniorskich "potworków" F2B z lat '80, napędzanych często KMD-sami 2,5ccm 8) .

 

No właśnie, jak wtedy oglądałem tego typu konstrukcje latające na uwięzi, to dziwiłem się, że samolot może tak wyglądać. Z drugiej strony fascynowały mnie te warczące "latadła".

 

Myślę, że oblatam go za jakieś dwa tygodnie, jak kupię wyposażenie. Na razie budowa się wlecze - zacząłem już tydzień temu a on jeszcze nie oklejony! ;-)

Posted
Na razie budowa się wlecze - zacząłem już tydzień temu a on jeszcze nie oklejony! ;-)

Wiele ludzi chciało by ,aby im się tak robota wlekła... :D

Posted

Witam po krótkiej przerwie :-)

 

Dorobiłem wzmocnienia kadłuba, wyszlifowałem łoże silnika i zważyłem mojego pancernika: 471 g. Silnik, pakiet i serwa łącznie ważą 501g, co sumarycznie daje 972g. Do tego dojdzie folia, podwozie, zbiornik i jeszcze trochę kleju. Może się okazać, że OS max 15 będzie za słaby. Pożyjemy zobaczymy.

 

jyd_12.jpg

Posted

Moje "brzydactwo" zostało już doprowadzone do wersji ARC. Następny etap to już będzie oklejanie - nie licząc jakichś drobnych prac wykończeniowych.

 

jyd_16.jpg

Posted
Tak szczerze Wojtek to on mi się podoba. Robisz go tak z pamięci czy z jakiś rysunków - planów???

 

Robię go z planów znalezionych na "Profili".

 

Jednak będę musiał ażurować stateczniki. Tył wyszedł mi zdecydowanie za ciężki.

Posted
ale dziób wygląda po prostu zbyt krótko

 

Może przyglądnij mu się dłużej? ;-) Faktycznie jest krótki. Chyba robiąc model jeszcze raz zrobiłbym go o parę cm. dłuższym.

 

Ażurowałem stateczniki i tylną część kadłuba. Zdjąłem w ten sposób 38 gram, przez co model powinien być o jakieś 140 gram lżejszy niż by był ze statecznikami z pełnej balsy. Miałem nadzieję, że zdejmę jakieś 50 gram, ale 38 też jest jakimś zyskiem. Stateczniki (i stery) robione od razu jako ażurowe prawdopodobnie byłyby jeszcze lżejsze.

 

jyd_17.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.