Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w swoim EG Pro miałem 3542 1100kv 3s na łopatkach 12x6,5

 

Czy nie miałeś problemów z wyważeniem tego silnika?

Opublikowano

Nie.

Latałem na dużym pakiecie 3000mAh do którego był przyklejony regulator Plush 60A i to wszystko było wsunięte tak daleko jak tylko się dało pod skrzydło. Szybował świetnie.

Opublikowano

Dodam że będzie to mój pierwszy model. Na tą chwilę trenuje na symulatorze ale już zaczynam powoli kompletować wszystko.

 

Chyba zdecyduje się na  Ray 3536 -1250 i pakiet 3s-2200 tylko mam problem z doborem śmigła.

Znalazłem ten silnik za 90zł https://rcpro.pl/product-pol-6493--Silnik-RAY-C3536-1250.html

Trudno przewidzieć jak się skończy nauka :)

Czy w tej cenie jest coś lepszego?

 

Byłem zdecydowany na EASY GLIDER 4 RR z napędem ROXXY http://riku.pl/towar/p/id/95667/ po tym wątku zdecydowałem się na wersje KIT http://riku.pl/towar/p/id/95668/ i dobór większego silnika, ogólnie to jestem zielony.

Opublikowano

Tak jak pisze Konrad.
Załóż silnik z mniejszym kv powiedzmy w okolicach 950 do 1000 i śmigło 12 x 6....6,5 lub 11,5 x 7 przy wadze modelu nawet 1.3 kg będziesz miał rakietę pionowego startu.
Powodzenia...

Opublikowano

Dodam że będzie to mój pierwszy model. Na tą chwilę trenuje na symulatorze ale już zaczynam powoli kompletować wszystko.

...

Życzę powodzenia, ale zastanów się na początek nad wersją modelu z elektroniką wspomagającą lot. Szczególnie gdy nie masz nikogo z doświadczeniem do pomocy w pierwszych lotach.

Osobiście bardzo długo męczyłem się, by lot trwał dłużej niż kilkanaście sekund(i nie kończył się lepieniem kawałków pianki na powrót w coś do latania). Dopiero gdy kupiłem szybowiec z funkcją automatycznego poziomowania nauka znacząco przyspieszyła.. by po ~15h nalatanych z autopoziomowaniem zacząć loty samodzielne...

Być może w Twoim przypadku latanie na symulatorze będzie wystarczającym przygotowaniem. Jeśli nie, zaproponowana przeze mnie droga jest wypróbowana i gwarantuje sukces;-)

Opublikowano

Nie mówię nie, ale jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o wspomagacze wszelkiego rodzaju. Aby prawidłowo zamontować stabilizator lotu trzeba mieć już jakieś pojęcie o lataniu, przynajmniej mi się tak wydaje, bo inaczej może się to skończyć większą katastrofą niż normalnie.

Można spokojnie zacząć, bez wspomagania, uczyć się samemu latać przy zachowaniu pewnych zasad. A naprawa modelu jest nieodłącznym elementem modelarstwa i tego też trzeba się nauczyć. A pianka daje idealne podstawy bo jest dość prosta w naprawie.

Proponuje zaglądnąć w wątek o Soliusie Bogusława (sbogdan1) i zobaczyć jak się naprawia tego typu pianki. 

Opublikowano

Nie mówię nie, ale jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o wspomagacze wszelkiego rodzaju. Aby prawidłowo zamontować stabilizator lotu trzeba mieć już jakieś pojęcie o lataniu, przynajmniej mi się tak wydaje, bo inaczej może się to skończyć większą katastrofą niż normalnie.

to wszystko prawda, ale ja napisałem o gotowym modelu z funkcją autopoziomowania.

Ustawianie samodzielne dodatkowego modułu wspomagającego przy braku jakiegokolwiek doświadczenia również uważam za wątpliwe...

Mam na myśli konkretnie gotowy model z elektroniką od Horizon Hobby. Obecnie w sprzedaży jest motoszybowiec Conscendo w wersji BNC sprzedawany przez HH pod marką ParkZone.

To gotowy model z odbiornikiem z wbudowaną funkcją (wyłączalną) autopoziomowania. Osobiście z powodzeniem nauczyłem się na nim latać (gdy był poprzednio sprzedawany pod marką E-Flite).

Oczywiście jest to tylko jedna możliwych dróg. Tak jak napisałem poprzednio, być może koledze próbującemu zacząć latać wystarczy trening w symulatorze. Mnie nie wystarczył. A ciągłe naprawianie może jest fajne, ale może też skutecznie zniechęcić do latania..

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja kompletnie rozwaliłem Easy Stara przy nauce latania, każdy lot to było maksymalnie kilkanaście sekund a potem gleba. W drugim egzemplarzu postanowiłem latać na minimalnym gazie silnika, dotykać delikatnie sterów tylko wtedy kiedy za bardzo zbaczał z toru lotu i od razu wyłączać silnik gdy traciłem kontrolę nad sterami - wtedy model radził sobie sam. Pomogło od razu i ten egzemplarz nigdy nie zaliczył kreta i dzięki niemu wiem, że ster kierunku i wysokości jest wystarczający do wielu szybowców :-)

Opublikowano

@ zipp

No to trochę nie zrozumiałem, że chodziło Ci o gotowy model. Cóż to też jakieś rozwiązanie, pewnie trochę kosztowne, ale biorąc pod uwagę, że pierwszy model i tak idzie zawsze na straty to być może jakoś się to kalkuluje.

Tyle, że ja jestem wyznawcą nauki takiej jak przytacza Piotr.

 

@ Samolocik.

To jest moim zdanie jedna z lepszych metod nauki latania jaką podałeś. Nie przeszkadzać modelowi :)

Ja się już gdzieś na forum wywnętrzniałem na temat nauki latania EG i jest ona zbieżna z tym co piszesz. 

Oczywiście potrzebne jeszcze przed tym pierwszym lotem kilka prób na sucho, ale ogólnie to tak się powinno zaczynać naukę jak piszesz.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

EASY GLIDER 4 złożony i dziś poleciał pierwszy raz  :D 

silnik - RAY G2 C3536-1250

regulator - RAY 40A

śmigło - Graupner 10x6

pakiet - TATTU 3S 2200mAh

 

Po wyważeniu zgodnie z instrukcją pojechałem na łąkę z zamiarem puszczania z ręki. Dzięki temu mogłem zobaczyć jak zachowuje się Gliderek.

Leciał równo, tak mi się zdawało. To mój pierwszy model, moja wiedza i doświadczenie jest zerowe.

Dziękuje Konradowi_P kóry był pomocny i dzięki niemu mogłem rozmyć wątpliwości.

 

Nie mogłem się powstrzymać przed puszczeniem go w niebo. Po około dziesięciu godzinach latania na symulatorze i oglądaniu filmów odważyłem się na puszczenie mojego cacko.

Połowa gazu i poszedł energicznie pod małym kątem w górę.... kilka minut lotu, walka z wiatrem i lądowanie. Wszystko z sztuką wyszkoloną na symulatorze i tak pięć razy.

Jestem pod wrażeniem odwzorowania rzeczywistości latania wirtualnego.

Glider z tym Combem i śmigłem to rakieta pionowego startu i gdyby nie ten zapas mocy to bym dzisiaj nie podołał porywom wiatru. 

​Czekam teraz na bezwietrzną pogodę  :D  :D  :D 

Opublikowano

Gratulacje udanego debiutu i udanego oblotu:-)

Wybrałeś mocny napęd do EG. W konsekwencji będzie dobrze sprawował się przy wietrze i będzie szybki, ale gorzej będzie szybował/latał w termice.

To kwestia wyboru i oczekiwań od szybowca.

Opublikowano

Gratulacje udanego debiutu i udanego oblotu:-)

Wybrałeś mocny napęd do EG. W konsekwencji będzie dobrze sprawował się przy wietrze i będzie szybki, ale gorzej będzie szybował/latał w termice.

To kwestia wyboru i oczekiwań od szybowca.

Tak po prawdzie EG to nie jest model do lotów termicznych a te 20-25g więcej w silniku nie spowoduje utraty jego zdolności do szybowania. Trzeba dobrze ustawić SC i na pewno sobie poradzi a dając silnik o rozmiar mniejszy ryzykujesz tym, że przy 3m/s już za bardzo nie polatasz. 

Dokładnie jak piszesz to kwestia wyboru i oczekiwań, tyle że do pierwszego w życiu modelu trzeba podejść trochę inaczej. Drugi czy trzeci model to już inna sprawa. 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja miałem rozmieszczone jak na tym filmie, obrazek od 1min35sec. Akumulator 2200mAh 3s https://www.youtube.com/watch?v=xJ3r0YuC3kI

Z tym, że akumulator umieszczałem na kawałku elastycznego plastiku zakończonym przyklejonym do niego na uhu por klockiem EPP aby akumulator nie przesunął się na odbiornik. Druga strona plastiku była zakończona sznurkiem aby móc wyciągnąć całość z wnętrza komory. Akumulator od góry z przodu był dociśnięty do góry wnęki kawałkiem EPP.

 

 

 

 

post-1402-0-39661200-1569012065_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

Jeszcze jedno pytanie. Teraz dotyczące zróżnicowania wychyłu lotek. Producent podaje 15mmm góra, 8 mm dół. Mam aparaturę FlySky fsi6. Pozdrawiam

Opublikowano

A co ma wspólnego nadajnik FlsSky do różnicowości lotek? :wacko:

Zrób tak jak pisze producent. Jak Ci się będzie źle latać to sobie zmienisz.

kolega pyta jak to ustawić różnicowość w konkretnym radiu flysky...

 

Jeśli nie da się ustawić w radiu(tego nie wiem) to różnicowość lotek można ustawić mechanicznie. Trzeba założyć dźwignię serwa by była pochylona do krawędzi spływu(a nie symetrycznie w stosunku do wychyłów) i dać dłuższy (albo wyregulować długość jeśli się da) popychacz ..

W ostateczności nie ustawienie róznicowości nie niesie wielkiej tragedii do lotu EG, więc niech Ci to nie przeszkadza w uniesieniu się w powietrze :D

Opublikowano

kolega pyta jak to ustawić różnicowość w konkretnym radiu flysky...

Tak, można było sie domyślić. To co napisałem było tylko po to zęby w końcu ludzie zaczęli się wysławiać prawidłowo.

Czy nie można było napisać: "Jak zrobić różnicowość lotek na FlySky fsi6"

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.