Skocz do zawartości

Moja najlepsza maszyna w modelarni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trwałość wydruku PLA zależna od temperatury ,czyli pod działaniem słońca  może się odkształcić . Jeżeli chodzi o wytrzymałość to jest zależna od wypełnienia temperatury druku  , ale oprócz PLA  jest jeszcze ABS  PET.

Każdy materiał wymaga innych temperatur wydruku i grzania stołu.

Opublikowano

Jest jeszcze nylon, guma, TPU, hips, :), tzw wood, wzmacniane carbonem, a jak zrobisz sobie specjalny ekstruder to nawet glina, ciasto :P

Opublikowano

Tak - ma podgrzewany stół - może drukować ABS.

 

Tylko że druk ABS nie jest bezproblemowy - na początek proponuję jednak zabawę z PLA. A jeżeli już koniecznie z ABS to dobrej firmy. 

Inaczej tylko będziesz się bardzo irytował, że Ci wydruki nie wychodzą - bo się nie przyklejają, że się podwijają, albo odklejają, albo filament się zacina itd itp...

Do szybkiego nagrzewania stolu do 100stC należy zaizolować spód stołu (np kawałkiem tektury), wentylator w ekstruderze potrafi przechładzać lokalnie wydruk i np nawisy potrafią podwinąc się do tego stopnia, że głowica zaczepia o nie i wyrywa - wiele wydruków ABS nie skończyło się pozytywnie. Dobrze jest zaizolować/przykryć czymś drukarkę aby odizolować ją od przeciągów, a jednocześnie zatrzymuje to część temperatury w środku i pomaga w wydruku, do tego pomaga też w nagrzewaniu stołu do wysokiej temperatury. Druk wysokich wydruków jest bardzo problematyczny - skurcz i schładzanie warstw powoduje pękanie wydruków.

 

Sporo nauczyły mnie próby druku z kiepskiego ABS i dlatego uważam że tak ważna jest jakość ABS. Polecam ten z Devil Design.

 

Jeżeli nie chcesz mieć tych wszystkich problemów albo ograniczyć każdy problem co najmniej o połowę to zacznij od PET-G - też Devil Design. Lepiej się klei, nie kurczy się tak bardzo, jest wytrzymały, nie wymaga grzanej komory itd itp... a PLA to już przedszkole :)

Opublikowano

Potwierdzam. Drukowanie PET-G od Devil Design nie powoduje praktycznie, żadnych problemów, przynajmniej ja do tej pory nie miałem.

Opublikowano

Maszyna pracuje , wydrukowałem wszystkie koła i gąsienice .

post-7945-0-75351000-1520361445_thumb.jpg

 

Łożyska i śruby na miejscu i skręcamy całość 

post-7945-0-29379900-1520361544_thumb.jpg

 

post-7945-0-28224400-1520361590_thumb.jpg

post-7945-0-38750200-1520361653_thumb.jpg

 

Teraz czekam na silniki i buduje przekładnie napędowe .

 

Opublikowano

Ja używam PLA  tej firmy http://allegro.pl/filament-pla-1-75mm-1kg-bialy-szpula-drukarka-3d-i6968218053.html?snapshot=MjAxOC0wMi0yMFQxNzoyMTozMC4wMDZaO2J1eWVyOzliMmI0YjczZTJkNWE1MTUwZjRhNjA5NDBmYjJjYzgyYzU5NmUzZThiODA5ZGQ3M2M0ZjRjNzFmZTg3MzRkNjc%3D  ,bo jest tani  i bardzo dobrze mi się z nim pracuje .

Temperatura 205 do 210  pierwsza warstwa 0,3 następne 0,2 dla dyszy 0,4

 

Myślę , że już poprawki do drukarki drukujesz 

Opublikowano

Temperatura 205 do 210  pierwsza warstwa 0,3 następne 0,2 dla dyszy 0,4

 

Są jakieś powody dla których pierwszą warstwę ustawiasz na 0,3, kolejne na 0,2 ? czy to tylko chęć ułatwienia sobie życia z kalibracją stołu i wysokości dyszy? 

 

Przy okazji... mogę oddać nowiutki, nierozpakowany filament abs firmy esun3d. Co prawda stół grzany mam z 230V i trwa to moment, ale jakoś abs nie przypadł mi do gustu, poza tym nie mam wielkiej potrzeby stosowania właśnie tego materiału.  

Opublikowano

Wydaje mi się , że  0,3 jest bardziej szorstki i łatwiej się klei do 2 -giej warstwy a następna warstwa to wygładza . A co do ABS to jeszcze nie testowałem bo trzeba mieć drukarkę obudowaną  ,  Abs nie lubi przeciągu .

Opublikowano

Bez przesady z tą obudową, co prawda nie da się zbytnio drukować przy otwartym oknie, ale w zamkniętym pomieszczeniu drukuje się bez żadnego kłopotu (tez mam anetę), także guma idzie bez większych kłopotów. jedynie moja guma zapycha dyszę jak zostawię ją do ostygnięcia w ekstruderze - podczas drukowania żadnych kłopotów. 

Mam trochę wolnego ABSu od DevilDesign, jezeli masz ochotę potestować to mogę wysłać Ci kilka metrów do zabawy.

Opublikowano

Drukuję drukuję..

Obecnie części do drukarki ;)

 

Nie zdawałem sobie nawet sprawy jakie to uzależniające zajęcie!

 

Panowie, może podpowiecie. Dużo czytam na sieci nt. obciążenia płyty Anet'y  - więc zamontowałem mosfet na heatbed.

Zaobserwowałem że zasilacz Anety ledwo to wszystko ciągnie... Najprościej byłoby wymienić na jakiś solidniejszy (ale zużyłem chwilowo mój budżet), powiedzcie mi proszę - czy można zasilać heatbed osobnym zasilaczem przez mosfet???

Jeśli tak - to czy mógłby to być zasilacz 24V (taki ma do zasilania ładowarki) - oczywiście heatbed należałoby wcześniej przestawić na 24V...

 

Pozdrówka

M

Opublikowano

Raczej więcej uwagi zwróć na wtyczkę podłączaną do stołu po tygodniu  drukowania  robią się  przerwy w zasilaniu stołu.

 Te kable cały czas pracują styki się wypalają . Mój zasilacz działa bez problemów , wiec i Ty podrukujesz sporo zanim coś się stanie.

 

Zasilacz 24 V jest problem bo płyta sterująca  jest zasilana 12 v tak samo stół

Opublikowano

Też zastanawiałem się nad tą białą złączką - styki są stanowczo za delikatne na 10A.

 

Myślałem aby zostawić płytę na 12V a sam stół podpiąć na 24V (mam stół z podwójnymi stykami do wyboru 12/24) przy 24V ma 3,4 Ohma - więc max 7Amp i szybsze grzanie (170W do 120W dla 12V) - plus minus, liczone w głowie...

 

Co o tym sądzicie?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.