Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No w końcu i ja dziś zacząłem drukować samolot. Skorzystałem z G-kodów dostarczonych wraz z plikami Stl, i zacząłem drukować blok silnika, myślę że gdybym wygenerował je sam to wyszło by ładniej. No ale jak na pierwszy samolot to może być. Mam pytanie bo na stronie polecają PLA a ja się zastanawiam czy PET-G nie byłby lepszy. Macie może jakieś doświadczenia co lepsze? Teraz będę drukował głowice silnika.

post-19190-0-17038900-1522863331_thumb.jpg

Opublikowano

Pet jest fajny, ale jest problemem z odpowiednim sklejeniem go. Już ABS jest lepszym rozwiązaniem, ale za to jest problematyczny przy drukowaniu (co nie znaczy, że niemożliwy).

Opublikowano

ABS trochę śmierdzi przy drukowaniu, więc chyba zostanę przy PLA. Po wydrukowaniu mam nadzieję że będzie tak wyglądał. :)

 

post-19190-0-53044700-1522864787_thumb.jpg

Opublikowano

Abs jest problematyczny bo przy tak wysokich wydrukach bez grzanej komory powoduje skurcz w czasie druku wyższych warstw i pękanie na warstwach. Poza tym PLA jest o połowę tańszy od PET.

Opublikowano

Każdy ma jakiegoś bzika, a ja drukuje Corsaira. Jak już coś konkretnie będzie do pokazania to może pochwalę się w nowym temacie. Na drukarce widać kawałek owiewki silnika. Wydrukowałem już kilka elementów i powiem szczerze może coś z tego będzie :) Kolor mam średnio trafiony ale co tam. 

 

post-143-0-39020300-1523030318_thumb.jpg

Opublikowano

Myślicie że to się wydrukuje bez podpór, mam gotowe gkody i podpór tam nie ma, zaś jak dam podpory to mogę mieć problem z ich usunięciem. Z drugiej zaś strony nie chcę ryzykować że 2 godziny pracy mogą iśc na marne. 

 

To jest widok środka kadłuba,część ogonowa.

post-19190-0-55965400-1523215478_thumb.jpg

Opublikowano

Witam.

Używam  efilament3d elastyczny guma. Trochę trwało zanim zaczęły wydruki wychodzić. Teraz bez problemu wydrukowałem opony do F1 Daniel Norres i do Stermana.

Na boki po 4 warstwy bieżnik 3 warstwy wypełnienie miód 10%  temperatura 248 stopni stół 60 stopni.

Pozdrawiam Sławomir

   
Opublikowano

Czy ona ma 248 to nie wiem ( nie mam pirometru ) jaki masz stół ( ja szkło z naklejką adhezyjną ) Wcześniej miałem same problemy z głowicą dodałem prowadnik firlamentu między radełko a rurkę dyszy. Nie chciało  się kleić do stołu, poniżej 60 odchodziło.

Na razie odstawiłem gumę drukuje model. Ale do gumy jeszcze wrócę. 

Pozdrawiam Sławomir

Ps. Przy najbliższej okazji przetestuje temperatury niższe i zimny stół

Opublikowano

Poprawka - guma 225. Stół też mam 60C (z przyzwyczajenia) - zwykłe szkło - bez względu na jakość powietrza - ale na zimnym też drukowałem i było bez problemów. Tylko prędkości mam bardzo niskie - 25 - 30mm/s

Opublikowano

6 dni i 5 nocy, 1,5 rolki filamentu i wydrukowałem wszystkie elementy kadłuba wraz z usterzeniem. Zostały skrzydła i drobiazgi do podwozia. Pewnie minie drugie tyle czasu i będziemy robić testy w powietrzu. Szybko idzie :)

post-143-0-99438700-1523691138_thumb.jpg

Opublikowano

Heh. W tym czasie człowiek tez by pewnie wyrezal kadłub modelu... jest tylko jedno ale -te 6 dni to maszyna zapierdziela a człowiek sobie odpoczywa :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.