Skocz do zawartości

Z84 - świeca na pełnym gazie; większy skłon?


CichyBart

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam problem z ustawieniem silnika w skrzydełku Z84. Mocowanie musiałem przesunąć do tyłu, by móc zamocować RS2205-2300kv. Wcześniej latał na stockowym silniku... który stracił moc - nie sprawdzałem, co było przyczyną.

W każdym bądź razie, przy prawidłowym środku ciężkości skrzydełko lata w miarę poprawie przy małych prędkościach, natomiast po dodaniu gazu do połowy muszę ostro go tłumić w dół. Na pełnym gazie świeca od ręki. Nie mam pewności, czy nie powinienem dodać mu większy skłon? Patrzę na pogodę i zbyt szybko nie polatam a ciągle chodzi mi to po głowie.

 

Waga do lotu niecałe 400g, ciąg okolice 600g na 3S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy prawidłowym środku ciężkości

 

Muszę pisać dokładniej ;/ "ustawionym na palcach" ;/ Niebawem zrobię sobie "wyważarkę" (2 długie gwoździe wbite w deseczkę ;P) to sprawdzę, jak to faktycznie jest. Co do prawidłowego szybowania, to muszę poczekać z ustawieniami na flautę faktycznie, choć wydaje mi się, że latał prawidłowo.

Może w weekend nie będzie wiać i uda mi się wyskoczyć na łąkę na chwilę.

Chcę to przerobić na FPV, lecz najpierw chcę doprowadzić to skrzydło do prawidłowego lotu, ustawić porząde expo (a raczej dostodować krzywą) gazu i dopiero będę się bawić dalej. Muszę się przyzwyczaić do wysokości... :)

Dzięki za uwagi.

Dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Turnigy D2826-6 2200kV, śmigło 6x4, regulator Turnigy Plush 30A i pakiety Zippy Compact 2200 3S 25C.

Dzisiaj właśnie przyszło śmigło 6x6 i w najbliższych dniach mam zamiar wypróbować.

 

Dodam jeszcze, że wcześniej miałem to skrzydło z oryginalnym, słabym napędem i tam nie było problemu z zadzieraniem po dodaniu gazu. Tu przy takim samym kącie pochylenia silnika model rzeczywiście po dodaniu gazu mocno zadziera. Ja sobie ustawiłem tak mikser, żeby w całym zakresie mocy model leciał idealnie poziomo. Do tego mam maksymalną wartość EXP, bo model jest naprawdę szybki i niski precyzyjny przelot na małej wysokości ze względu na bardzo dużą czułość wysokości był trudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecałbym ostrożność w miksowaniu gazu z z powierzchniami sterowymi, zwłaszcza jeżeli latasz dynamicznie i mocno operujesz przepustnicą. Problem polega na tym, że po otwarciu przepustnicy ciąg pojawia się dopiero po chwili, a wychylenie sterów jest natychmiastowe. I łatwo o np. taką sytuację: wychodzisz z pętli na małym gazie (albo w ogóle z wyłączonym silnikiem), dodajesz gazu i nagle model nurkuje, bo wychylił się ster wysokości, a nie ma jeszcze ciągu, który miało to wychylenie skompensować.

Lepiej ustawić skłon silnika, żeby model utrzymywał pułap na prędkości przelotowej, a na "pełnym gwizdku" trzymać go wysokością.

 

Kolejna rzecz; wydaje mi się, że "kwadratowe" śmigło to jest za dużo do tego silnika. Na APC 6x4, przy świeżym pakiecie,  pobór prądu jest w granicach 27-28A, a zwiększenie skoku śmigła o 2 na pewno kilka ładnych amperów doda.

Jeśli więc koniecznie chcesz użyć takiego śmigła to przynajmniej daj większy regiel, 40-45 A, a i tak nie wiem, czy nie "ugotujesz" silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem skłon na jedną podkładkę sprężynującą (~1.2mm). Wstępnie wydaje mi się, że to zbyt dużo, ale zobaczymy w wolnym locie, czy nie będzie ściągało go.

Moje wyposażenie:

- Emax RS2205 2300kv CCW,

- APC 5.5 x 4.5 EP,

- Plush 30A z załączonym hamulcem,

- FrSky X4R

- gens ace 2200mAh 3S

- czujnik napięcia

Nawet udało mi się na tym ustawić środek ciężkości. 

 

Krzywa gazu odpowiednio dla X [-100, -50, 0, 50, 100] -> Y [-100, -70, -35, 0, 100] smooth odznaczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszych lotach z tym setupem. Niestety, na początku brak siły nośnej i przy gazie idzie w dół, później się stabilizuje. Usunę skłon i dam mix ze sterem wysokości po około 1s (ciekawe, jak to zrobić na taranisie :) ).

Swoją drogą... jednak to skrzydełko bardziej podoba mi się, gdy jest jak najlżejsze. Muszę spojrzeć, co jest nie tak ze standardowym silnikiem / esc i przywrócić je do życia, ew. dobrać jakiś b. lekki silnik na 2S. Akurat Z84 mam upatrzone do baaardzo wolnego szybowania - kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą... jednak to skrzydełko bardziej podoba mi się, gdy jest jak najlżejsze. Muszę spojrzeć, co jest nie tak ze standardowym silnikiem / esc i przywrócić je do życia, ew. dobrać jakiś b. lekki silnik na 2S. Akurat Z84 mam upatrzone do baaardzo wolnego szybowania - kwestia gustu.

 

Przez dwa sezony bawiłem się Z-84 z fabrycznym setupem i pakietem 2S. Zabawa też fajna, ale zdecydowanie za mało mocy. Myślę, że jak już to kombinować coś lekkiego, ale wyraźnie mocniejszego niż napęd fabryczny.

Dzisiaj znów trochę polatałem i się zastanawiam, czy zmieniać śmigło. W sumie na tym co mam i tak jest to niezła rakieta, a śmigła o większym skoku może nie tyle nie przeżyć silnik co raczej ja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie polatałem sobie szybko i jakoś do szybkich lotów i wygibasów biorę jak-7 z npn. Może dlatego, że od początku wolno nim latałem i już tak się przyzwyczaiłem, dosłownie na granicy przeciągnięcia. Miałem ustawiony ŚC nieco do tyłu, by nie przepadał zbyt szybko.

Do szybkich lotów polecam RS2205, przy 3S wystarczy 30A, przy 3S już 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy zdążę zmierzyć mu prędkość, gdyż będę zmieniać setup. Sprawdziłem stockowy układ i wtedy musiał się rozregulować, bo teraz jest ciąg, wydaje mi się, że wystarczający.

Na szybko obliczyłem, zmiana na stockowy + 2200mAh 2S daje mi około 80g różnicy. Nie wiem, jaką mam teraz wagę do lotu, ale (jak pisałem wyżej), bardziej mi odpowiadał lżejszy i wolniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(sorki za 2 posty, ale tutaj pytanie)

Pomoże ktoś dobrać silnik / regulator ( / śmigło) wagowo zbliżone do stockowych, zasilanie 2S? Mam wrażenie, że coś słabiej kręci, niż powinno. Z tego, co ja szukałem (polecane), to już nie produkują ;/

 

edit:

Wróciłem z testu i lata. Silnik bierze niecałe 6A. Mógłby być nieco cięży, lecz niech da nieco więcej mocy. Niestety nie mam małej wagi, by sprawdzić jaki faktycznie ma uciąg.

Aktualnie mam zamocowanie HQ Prop 5030 na stałej piaście.

Do takiego setupu musi praktycznie nie wiać.

 

ps: u Was też czuć drgania na lotkach przy większej mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.