-==PEGAZ==- Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Możesz ewentualnie pokusić się o śmigło składane.
Wojtass_nt Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Jeśli chodzi o prop savera to aby poprawnie działał, oś silnika musi wystawać z niego (prop savera) na jakieś 3 może 4mm. Zbyt długa ośka będzie uniemożliwiała składanie się śmigła przy napotkaniu ziemi Możesz albo zamontować PS na końcu ośki albo jeśli jest za długa to skrócić ją dremelkiem, kombinerkami lub brzeszczotem do metalu. Wszystko zależy od tego jaka to oś.
cobra Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 oś silnika musi wystawać z niego (prop savera) na jakieś 3 może 4mm Oś silnika nie powinna wystawać z propsavera.
Wojtass_nt Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 oś silnika musi wystawać z niego (prop savera) na jakieś 3 może 4mm Oś silnika nie powinna wystawać z propsavera. U mnie wystaje na 3mm i śmigiełko składa się przepięknie
cobra Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Nie, no nie ma się co spierać o te milimetry! Ważne jest tylko, żeby ewentualnie wystająca z propsavera oś silnika nie przeszkadzała "kładzeniu" się śmigła na bok. Widziałem takie patenty z propsaverem, że oś od dzwonka wystawała przed propsaver na 3 cm :roll:.
darek.3333 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Zaraz po pracy mknę do sklepu i kupię sobie PS zanim ukończę model. Gdzieś już spotkałem się z tematem PS ale nie rozumiałem zasady jego działania. Teraz rozumiem , że musi być na początku ośki (no te 3mm może ośka wystawać..) a śmigło się złoży przy zahaczeniu o ziemię. Pozdrawiam - Darek
Adam P. Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Można też ustawiać śmigło poziomo włączając silnik na ułamek sekundy. Zwykle wystarczy jedna, dwie lub trzy próby.
n6210 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Szczerze mówiąc sporo latałem bezpodwoziowcami (śmigło z przodu i z tyłu). Zawsze wyłączam hamulec i nigdy nie było problemu by śmigło samo się cofnęło przy lądowaniu do właściwego położenia. Być może problemem jest wysoka trawa, bo tylko tego nie próbowałem. W razie obaw można sobie sprawić tzw. niezniszczalne śmigło Mama i używałem coś takiego i się sprawdza, a prop saver nie zawsze (bo czasami po złożeniu się niszczy kadłub np. deproniaka).
piejar Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Rozumiem , że moge wybrać za pomocą tych melodyjek jaki mam pakiet, czy chcę go zabezpieczyć przed rozładowaniem itd. ...czy przy miękkim odłącza mi silnik ale nie odłącza serw? A może przy średnim? A może każdy oznacza odłączenie tylko silnika (co byłoby logiczne) przy różnych napięciach?. Te tematy załatwia funkcja CUT-OFF (odcięcie). O ile wiem to cutoff nie odcina serw a jedynie napęd silnika. Służy to oczywiście ochronie pakietu przed nadmiernym rozładowaniem. Nigdy nie sprawdzałem czy regulator odetnie w końcu serwa - moim zdaniem nie. Rozsądek nakazuje lądować możliwie najszybciej kiedy zauważamy działanie funkcji cutoff. Ja ustawiam sobie na tryb na "hard". Po odcięciu staram się poszybować w kierunku lądowania. Napięcie na pakiecie lekko się odbudowuje i w razie potrzeby można jeszcze przez chwilę użyć silnika. Zwróć uwagę czy Twój regulator automatycznie wykrywa liczbę cel. Jeżeli nie to musisz sam to skonfigurować. Jest jeszcze BREAK (przerwa?) co ona oznacza. Czy jest to odłączenie rozładowującego się pakietu? A jesli tak to co oznacza BREAK SOFT (miękki?), MID (średni?), HARD (twardy?) BRAKE a nie BREAK :-). Jak wyżej napisano - hamulec. Konieczny w elektroszybowcach aby wyhamować śmigło i zmusić je do złożenia. Kiedyś w Sky Lady miałem go wyłączony i śmigło kręciło się przez cały lot .
darek.3333 Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Podobno nigdy nie jest za późno na naukę choć w moim wieku... lepiej późno niż wcale. Dzięki za rady - już mi rozjaśniły problem. Niezniszczalne smigło... brzmi nieźle, nie spotkałem się z tą nazwą. Spytam w sklepie... Co do prób ustawienia śmigła to obawiam się ,że jako początkujący będę miał o wiele więcej problemów przy lądowaniu niż pionowo stojące śmigło... wolałbym się na początku skupiać na całości modelu ( aby się nie zamienił w nie-całość i aby nie zostało mi tylko całe śmigło..). Model na ukończeniu... dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam - Darek
piejar Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Wielokrotnie latałem Cessną bez podwozia i przy lądowaniu na brzuchu nigdy nie było problemu ze śmigłem a propsavera nie używam, z tym że lądowałem w nieco wyższej trawie :-). Śmigłem się nie przejmuj, skup się na integralności modelu :rotfl:
TooM Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Ja to sobie kupiłem do swojego pierwszego ESA ,który lata trochę szybciej niz Piper przy tej samej wadze,ok 6-8 śmigieł GWS , wersja H które sa sztywniejsze po 3,5 zł sztuka. Śmigła połamane, ale na ostatnim latamłem kilka miesięcy, aż ubiłem model. W sumie cała zabawa ze śmigłami łacznie z eksperymentami na temat rozmiaru i skoku kosztowała mnie ok 35 zł . Tak sobie jednak myślę że każde śmigło można złamać :wink: Mi się udało połamać napęd pchający.Przelot na plecach nisko nad betonem i ...bum.
darek.3333 Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Model dobiega końca - może zdążę dziś wrzucić fotki na forum. Mam nadzieję , że ten zapał nie skończy się w dziale - kraksa...(poprzedni model tak zakończył zanim zacząłem bawić się w modelarstwo...). Kupiłem sobie wczoraj zarówno prop-savera jak i kilka śmigieł tak więc tym elementem nie będę się już przejmował. Jutro chyba oblot... jak znajdę kogoś doświadczonego na Celulozy.... wybiera się ktoś jutro (w sobotę) po południu? Miałem kontakt z Jankiem ale się wybiera na zawody.... Pozdrawiam - Darek
stach34 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Zeby nie tworzyć nowego tematu to zadam tutaj pytanie:D Witam , mam taki problem , kupiłem ostatnio silnik ray3536/06 , regiel dynam i odbiornik hitec HFD-08RO. Próbuje podłączyć to wszystko żeby grało : podłączam do silnika regulator(wszystkie są czerwone więc podłączam je tak samo jak wychodzą z silnika np. z regla wychodzi z prawej to podłączam do kabla wychodzącego z silnika z prawej, z lewej to z lewej, środkowy to środkowy). Podłączam regulator do zasilania odbiornika . Po tym podłączam akumulator i silnik 1 raz zapiszczy,cicho przez ok. 3 sekundy , i zaczyna piszczeć regularnie co chwilę , a po jakiś 5 sekundach zaczyna piszczeć co chwilę podwójnym sygnałem. Prócz tego gaz mam razem ze sterem kierunku(!) , i silnik piszczy gdy ma niskie obroty(to piszczenie to normalne?). Jak to wszystko po podłączać??? Proszę o pomoc nie mam zielonego pojęcia co znaczą te sygnały.
f-150 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Masz niezaprogramowany regulator,po dodłączeniu pakietu przesuń drążek gazu do góry na max,poszekaj aż da sygnał a następnie na sam dół.Jeżeli to nie pomoże to nie masz absolutnego zera na drążku gazu,przesuń trymer gazu na sam dół i powtórz operację. A gaz ze sterem kierunku może być zależy w jakim mode latasz,ja latam akurat tak samo.
stach34 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 1.Teraz podłączyłem poprawnie i gaz jest na drążku gazu , ale piskanie zostało tylko inne: zapiszczy raz i za 3 sekundy zapiszczy co chwilę 4 razy i koniec i silnik działa , wszystko funkcjonuje , tylko musi tak za każdym razem piszczeć? 2. Czemu silnik tak gwałtownie zrywa jak dam drążek gazu trochę w górę , a nie rusza łagodnie jak to jest w szczotkowych? (jest to mój pierwszy silnik bez szczotkowy) 3.Czemu tak głośno chodzi, czy to normalne? Dzieki za odpowiedzi.
f-150 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Musi.W instrukcji powinien być sposób programowania slow startu
stach34 Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 Nie mogę znaleźć w instrukcji jak ustawić soft start, jest tylko soft lub hard timing. Instrukcja: http://www.nastik.pl/manual/DYNAM_ESC.pdf Regulator to dynam 30A
f-150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 To kicha.A takie pytanko,silnik uruchamiałeś ze śmigłem czy bez?
stach34 Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 Silnik uruchamiałem bez śmigła . Na razie robię testy i kompletuje kable do przedłużenia połączenia regiel-silnik. Mam jeszcze inne pytanko związane z symulatorem fms.Mam apkę hitec optic 6. Słyszałem , że podłączając aparaturę do komputera trzeba wyjąć kwarc nadawczy . Czy muszę wyjmować z mojej apki kwarc (w tym celu trzeba wyjmować moduł)? Moje wątpliwości z tąd ,że w instrukcji obsługi do kabla aparatura-komputer pisze: ,,włożenie wtyczki interfejsu do aparatury powoduje automatyczne wyłączenie toru radiowego.Dzięki temu znacząco zmniejsza się zużycie prądu oraz szansa uszkodzenia stopnia wyjściowego w.cz. nadajnika pracującego zwykle w takich przypadkach ze schowaną lub wykręconą anteną.''Chcę mieć 100% pewności , że podczas latania na sym. nie smaży mi się nadajnik(,,końcówka mocy,,).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.