Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Samoróbka. Ktoś dołożył przegrode najprawdopodobniej celem wyciszenia.

Silnik odkupiłem jakiś czas temu z przeznaczeniem do naprawy, możliwe że ten element to jakaś samoróbka. Zazwyczaj ważne aby spełniał swoje zadanie, ale w tym przypadku nie wydaje mi się aby tak miało być.

Zakup nowego tłumika z powodu tej przegrody to raczej słaby pomysł, dlatego rozważam wykonanie samodzielnie. W osmax60 (dokładnie ten sam rozmiar tłumika) przegroda przypomina ścięty stożek, tu jest to blaszka z dziurami.

Zapewne są całe podręczniki opisujące jak zbudować tłumik, a że specjalistą tu nie jestem, zapytam o proste rozwiązanie do tego silnika które spełni swoje zadanie bez przegrzewania silnika i utraty mocy.

Opublikowano

Wygląda na to, że to nie jest jakiś "space science":

http://edrcc.com/?p=273

https://www.justengines.co.uk/acatalog/Silencers.html

 

W skrócie - robisz przegrodę z blaszki, i wybijasz otwory np gwoździem - tak aby otworzyły się płatki - coś jak teraz masz w obecnej postaci. Jeżeli tłumik jest za głośny to wtedy młoteczkiem domykasz otwarte szczeliny aż do satysfakcjonujących wyników pod względem osiągów jak i głośności... 

 

Jeżeli zrobisz za małe otwory to silnik będzie się przegrzewał. Jak za duże to będzie głośno. Regulujesz pod swoje wymagania.

Najlepiej zacząć od jakiegoś punktu startowego i przyjąłbym to co masz obecnie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.