AndyCopter Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Poproszę o opinie / sugestie fachowców :-)
jarek996 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Kawalek okraglej kiepsko podziurawionej blachy ...........
skuter Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 Samoróbka. Ktoś dołożył przegrode najprawdopodobniej celem wyciszenia.
AndyCopter Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Opublikowano 16 Maja 2018 Samoróbka. Ktoś dołożył przegrode najprawdopodobniej celem wyciszenia. Silnik odkupiłem jakiś czas temu z przeznaczeniem do naprawy, możliwe że ten element to jakaś samoróbka. Zazwyczaj ważne aby spełniał swoje zadanie, ale w tym przypadku nie wydaje mi się aby tak miało być. Zakup nowego tłumika z powodu tej przegrody to raczej słaby pomysł, dlatego rozważam wykonanie samodzielnie. W osmax60 (dokładnie ten sam rozmiar tłumika) przegroda przypomina ścięty stożek, tu jest to blaszka z dziurami. Zapewne są całe podręczniki opisujące jak zbudować tłumik, a że specjalistą tu nie jestem, zapytam o proste rozwiązanie do tego silnika które spełni swoje zadanie bez przegrzewania silnika i utraty mocy.
japim Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 Wygląda na to, że to nie jest jakiś "space science": http://edrcc.com/?p=273 https://www.justengines.co.uk/acatalog/Silencers.html W skrócie - robisz przegrodę z blaszki, i wybijasz otwory np gwoździem - tak aby otworzyły się płatki - coś jak teraz masz w obecnej postaci. Jeżeli tłumik jest za głośny to wtedy młoteczkiem domykasz otwarte szczeliny aż do satysfakcjonujących wyników pod względem osiągów jak i głośności... Jeżeli zrobisz za małe otwory to silnik będzie się przegrzewał. Jak za duże to będzie głośno. Regulujesz pod swoje wymagania. Najlepiej zacząć od jakiegoś punktu startowego i przyjąłbym to co masz obecnie.
Marcin K. Opublikowano 16 Maja 2018 Opublikowano 16 Maja 2018 Nie zapomnij o nacięciu na rancie przegrody, którym będzie wypływa nadmiar oleju podczas postoju
Rekomendowane odpowiedzi