Matijus Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Opublikowano 23 Lipca 2018 Porobiłem testy samej balsy 6mm pokryte folią jest bardzo sztywne. Tak zostanie. Najwyżej same lotki zrobię "kanapki" aby nie wichrowaly się przy większych prędkościach. Jak narazie statecznik poziomy wklejony po 10x sprawdzenia 50 razach liczenia itp itd. Tak więc chyba jest prosto ;p PS. Waga 369g jak narazie
MASK Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 No Mateusz, połowa lata minęła, a Ty masz dopiero pół modelu. Zamierzasz oblatywać w Sylwestra Jaki silnik w końcu tam wstawisz? Mam nadzieję, że nie elektryczny :/ K&B to bardzo dobre silniki, w latach 80. właściwie nie miały sobie równych w wyścigowych klasach RC. O jakim konkretnie wcześniej wspomniałeś?
Matijus Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Brak czasu, a jak jest czas to brak chęci, lub jest pogoda to latam. Kto wie może i Sylwester to dobry czas na oblot z silnikiem jeszcze nie wiem. Czekam aż znajomy sprawdzi w jakim stanie jest te 6,5ccm. Jakiej to firmy nie pamiętał. Silnik to jest jeszcze nie wiadoma. Może w sobotę coś się dowiem.
Grzesiek Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Mam ops-a 6.5 moge ci go odsprzedac chyba nawet z rurą rezonansową.
Matijus Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Mam ops-a 6.5 moge ci go odsprzedac chyba nawet z rurą rezonansową. Odezwę się po weekendzie, jeszcze dopytać tu na miejscu znajomego co z tym silnikiem.
paulusr Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Mam ops-a 6.5 moge ci go odsprzedac chyba nawet z rurą rezonansową. Nieeeee! On się w ogóle nie nie nadaje... Mi go sprzedaj Stateczniki w GrandChelem Q500 są z twardej balsy 4mm (V) i spokojnie dają radę - są "flaterproof" bo na scotchu. Pomysl o wzmocnieniu/utwardzeniu płata w miejscu połączenia z kadłubem. U mnie się trochę wygniotło po kilkudziesięciu lotach. No i oklejenie folią musi być tip-top i przemyslane bo lubi odpasć w locie. To oryginalne w GC odpadło (z całego skrzydła) no ale to był chłam a nie Oracover. Taki wznios był oryginalnie w planach? Nietypowe jak na Q500. Wielkosć lotek w tym modelu też jest zaskakująca jak na Q500. Wystarczyłaby połowa. Co do silnika - jesli cię nie interesują zawody to można wstawiać popularne silniki 7.5 (np. ASP czy OS) a nawet OS .50 SX. Ja latam na niestety już nie produkowanym .40 MVVS Quickie i jestem bardzo zadowolony. Kręci 21krpm smigłem 7x8 APC ale większym też potrafi (8,8.5,8.75). Efekt ogólnie mówiąc ten sam. Te samolociki nie są aż tak szybkie. Koło 200km/h. Ops będzie super - jesli go nie kupisz to bardzo proszę Grześka o propozycję dla mnie. A i klapy to zły pomysł. Tym modelem lata się na full aż do wyczerpania paliwa. A paliwo kończy się gdzie chce i często potrzeba sporej energii żeby wylądować na pasie albo w pobliżu. Klapy mogą powodować w tym przypadku efekt odwrotny od oczekiwanego (niedoloty) bo działają też jak hamulce. 1
Matijus Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Ok dziękuje za rady, właśnie nie wiedziałem co z klapami. W zawodach startować nie będę a lądować raczej chciałem jeszcze z jakimś paliwem aby za szybko go nie stracić Dookoła lotniska kukurydza dlatego też pomysł z wylataniem paliwa do końca trochę niedobrze. Wznios jest taki w planach, nawet widziałem kiedyś filmik z Quickiem i miał podobny wznios dlatego się tym nie zainteresowałem. Już trudno pewnie latać i tak z tym będzie. Co do silnika to w weekend będę się dopytywać co i jak z tym silnikiem od znajomego, w jakim on wg stanie jest. Miał go zobaczyć ale pewnie zapomniał. To go ścignę trochę ;p Ogólnie łączenie skrzydeł zrobię delikatnie na żywicę+włókno szklane (oczywiście delikatnie aby wagi nie dodawać) co by skrzydełka nie zaklaskały to w miejscu łączenia skrzydła z kadłubem też mogę dać mały pasek.
MASK Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 Mam ops-a 6.5 moge ci go odsprzedac chyba nawet z rurą rezonansową. No to Grzesiek pojechałeś z tym OPSem To motor wyczynowy i nie specjalnie nadaje się do zastosowań rekreacyjnych. Jest masywny jak kowadło, a tu trzeba lekki i mocny silnik z klasy "sport engine". Poza tym rura rezo - stroić trzeba :/ Gdzieś spotkałem się z opinią, że nawet stara Webra 40 Silverhead całkiem dobrze nadaje się do tego zastosowania - mocna i lekka
Matijus Opublikowano 3 Października 2018 Autor Opublikowano 3 Października 2018 Jako że lekko pokłuciłem się z Foxem wziąłem sie za q500. Jak narazie motor jaki zainstaluje to k&B .61, 10ccm wiem duży ale waga tego silnika to tylko ok 40gram więcej niż webra speed a sam k&B niezniszczalny i dużo potrafi. Jak się trafi inny silnik to wtedy kupię. Od znajomego z lotniska co pisałem wcześniej okazał się szrot. Ale plus jest taki że dałem serwa na tył i raczej bardzo mało będę musiał doważać. Waga jaką na chwilę obecną jest (To co na zdjęciach) to 1275g doda do tego jeszcze 3 serwa bak i inne duperelki no i folia. Mam nadzieję zamknąć się w Max 1600-1700. PS. Waga już razem z aku który jest w środku.
Matijus Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 Waga 1500g dojdą jeszcze lotki popychacze serwo do gazu śmiglo itp. Jeszcze trochę roboty jest. Od spodu na stateczniku lekko pod skosem wyszła krata. I lekko oczopląsu można dostać, ale będzie widoczny w locie
Rekomendowane odpowiedzi