JADAR62 Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 Ciekawa ta żywica. A czym kleisz PLA?
ssuchy Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Zmiana mocowania dokończona: IMG_6954.jpg ... a czy przed skręceniem smarowałeś (cieniutko) pastą silikonową (taką do radiatorów, np.: TAKĄ) stykające się ze sobą powierzchnie bloku chłodzącego i czoła silnika? Zapomina się o tym często, a jest to ważne, bo bardzo poprawia odprowadzanie ciepła. Pasta usuwa powietrze (czyli termiczny izolator) z mikroporów niby tych gładkich (na ludzkie oko) powierzchni metalowych (pod mikroskopem elektronowym te "gładkie" metale wyglądają jak powierzchnia Księżyca ).
dukeroger Opublikowano 14 Września 2018 Autor Opublikowano 14 Września 2018 tak oczywiście teraz musze wlot i wylot tej instalacji wymyslić, chce mieć dwa obiegi, osobny na silnik, osobny na ESC
pawel4090 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 Zastosuj pompę do wody, są na 12V jak i na mniejsze napięcie. Niezależnie od prędkości z jaką będziesz płynął, chłodzenie będzie zawsze. Pozdrawiam Paweł
J-23 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 ale "zawsze" jest niepotrzebne, bo jak powoli będzie płynął, to nic się nie będzie grzało a prąd będzie ubywał z baterii
dukeroger Opublikowano 14 Września 2018 Autor Opublikowano 14 Września 2018 No właśnie; to jest obiekt do raczej krótkiej zabawy, zobaczymy czy bez obiegu wymuszonego chłodzenie będzie wystarczające - jak nie to sie pompkę dołozy.
J-23 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 można dać też włącznik termiczny np. na 40*C na silnik jak temp. wzrośnie to uruchomi pompę wody i lux będzie
mike217 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Na 40 stopni to za mało , silnik spokojnie może pracować na 80-90 A w wolnym pływaniu bardziej martw się o regulator
ssuchy Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Michał, jako Fachowiec i Praktyk w tej dziedzinie dobrze prawi! Jeszcze raz zacytuję (to samo co w sąsiednim wątku): To pierwszy udany napęd jaki kiedykolwiek miałem. Próbowałem z dwoma silnikami i dwoma ESC - zbyt ciężkimi; jeden silnik 3660 1200 W (4300kv) z 3S Lipo - spalony 90A ESC, następny silnik 3650 2025 W (5400kv) i 3S Lipo - spalony 200A ESC.To najlepsze rozwiązanie na razie: silnik 3670 1600 W (2150kv) z 6S Lipo (2 szt. 3S Lipo w serii) i 150A ESC. ... jak z tego wynika facet upalił dwa regulatory (a nie silniki) przy pierwszych testach swojego ślizgu. PS 40°C to "żadna" temperatura, przecież ciało ludzkie ma 36,6°C.
J-23 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 mi się wydaje że wcześniejsze załączenie pompy chłodzenia jest lepsze niż dopuszczenie do przegrzania podzespołów, a wartość temp. załączenia można sobie dobrać i nie ma się co o to szczypać. ale ten katamaran geiko ma wg.mnie błędy konstrukcyjne m/innymi tył silnika jest za wysoko , chyba tam jest wał giętki przy takich obrotach to on tam jest czerwony oprócz tego słychać że obroty silnika wzrastają, a prędkość już nie - więc coś tam jest źle dobrane poza tym ja szybkich nie lubię bo za bardzo wyją i wędkarze by mnie kijami pogonili
JADAR62 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Dla mnie ta łódź to rewelacja, zarówno model jak i prawdziwa. Kształt kadłuba rewelacyjny. To się nie przewraca!
J-23 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 no faktycznie 124 km/h robi wrażenie widać że zmienił mocowanie silnika i jego chłodzenie na płaszcz wodny względem poprzednich fotek, które linkował ssuchy
JADAR62 Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 tu można drukować mocne kadłuby: http://3d.markforged.com/request-a-demo.html?mfa=ga-display&adg=CRI-Display-EMEA&device=c&gclid=EAIaIQobChMI4LSQmfjC3QIVj9OaCh3SEQKmEAEYASAAEgL2W_D_BwE
dukeroger Opublikowano 18 Września 2018 Autor Opublikowano 18 Września 2018 ciekawe ile to kosztuje, ostatnio widzialem filament z carbonowym rowingiem, jak nie wystarczy co mam to moze sie skusze na nastepny wiekszy model
J-23 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 nie daje mi to spokoju, możecie wytłumaczyć dlaczego ten silnik dał tak wysoko ? przecież jakby dał na płasko to niższy byłby środek ciężkości modelu i bardziej stabilny kadłub
japim Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Raczej dał go tak nisko jak się da. W tym konkretnym modelu masz dwa głebsze kadłuby po bokach i płaski środek. Tam nie ma miejsca głębiej. A żeby śruba była zanurzona i poziomo i bez robienia z wału litery S to musiał umiejscowić silnik tak a nie inaczej. 1
dukeroger Opublikowano 19 Września 2018 Autor Opublikowano 19 Września 2018 Dokladnie, jakby chciał ten kąt zmniejszyć musiałby jeszcze długą dziurę o zmiennej szerokości zaślepiać Tak sobie myśle; można by w końcówce tego środkowego kadłuba dołożyc taki niby fin w ktory schował by się wał -miało by to sens?
Osa Opublikowano 19 Września 2018 Opublikowano 19 Września 2018 Ja pójdę w dwa silniki umieszczone właśnie w tych bocznych kadłubach. W centralnej części będą regulatory i pakiety.
dukeroger Opublikowano 19 Września 2018 Autor Opublikowano 19 Września 2018 Masz już jakiś pomysł jakie silniki?
Rekomendowane odpowiedzi