Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmiana mocowania dokończona:

 

attachicon.gifIMG_6954.jpg

 

 

... a czy przed skręceniem smarowałeś (cieniutko) pastą silikonową (taką do radiatorów, np.: TAKĄ) stykające się ze sobą powierzchnie bloku chłodzącego i czoła silnika? Zapomina się o tym często, a jest to ważne, bo bardzo poprawia odprowadzanie ciepła. Pasta usuwa powietrze (czyli termiczny izolator) z mikroporów niby tych gładkich (na ludzkie oko) powierzchni metalowych (pod mikroskopem elektronowym te "gładkie" metale wyglądają jak powierzchnia Księżyca :P  ).

Opublikowano

Zastosuj pompę do wody, są na 12V jak i na mniejsze napięcie. Niezależnie od prędkości z jaką będziesz płynął, chłodzenie będzie zawsze.

Pozdrawiam Paweł

Opublikowano

ale "zawsze" jest niepotrzebne,

bo jak powoli będzie płynął, to nic się nie będzie grzało

a prąd będzie ubywał z baterii

Opublikowano

można dać też włącznik termiczny np. na 40*C na silnik

jak temp. wzrośnie to uruchomi pompę wody i lux będzie

Opublikowano

Michał, jako Fachowiec i Praktyk w tej dziedzinie dobrze prawi! Jeszcze raz zacytuję (to samo co w sąsiednim wątku):

 

 

To pierwszy udany napęd jaki kiedykolwiek miałem. Próbowałem z dwoma silnikami i dwoma ESC - zbyt ciężkimi; jeden silnik 3660 1200 W (4300kv) z 3S Lipo - spalony 90A ESC, następny silnik 3650 2025 W (5400kv) i 3S Lipo - spalony 200A ESC.
To najlepsze rozwiązanie na razie: silnik 3670 1600 W (2150kv) z 6S Lipo (2 szt. 3S Lipo w serii) i 150A ESC.

 

... jak z tego wynika facet upalił dwa regulatory (a nie silniki) przy pierwszych testach swojego ślizgu.

 

PS 40°C to "żadna" temperatura, przecież ciało ludzkie ma 36,6°C. ;)

Opublikowano

mi się wydaje że wcześniejsze załączenie pompy chłodzenia jest lepsze

niż dopuszczenie do przegrzania podzespołów, a wartość temp. załączenia

można sobie dobrać i nie ma się co o to szczypać.

 

ale ten katamaran geiko ma wg.mnie błędy konstrukcyjne m/innymi

tył silnika jest za wysoko , chyba tam jest wał giętki przy takich obrotach to on tam jest czerwony

oprócz tego słychać że obroty silnika wzrastają, a prędkość już nie - więc coś tam jest źle dobrane

poza tym ja szybkich nie lubię bo za bardzo wyją i wędkarze by mnie kijami pogonili  :P

Opublikowano

no faktycznie 124 km/h robi wrażenie

widać że zmienił mocowanie silnika i jego chłodzenie na płaszcz wodny 

względem poprzednich fotek, które linkował ssuchy

Opublikowano

nie daje mi to spokoju, możecie wytłumaczyć dlaczego ten silnik dał tak wysoko ?

przecież jakby dał na płasko to niższy byłby środek ciężkości modelu i bardziej stabilny kadłub

 

0c9f0835435ee701e45a981208643ce7_preview

Opublikowano

Raczej dał go tak nisko jak się da. W tym konkretnym modelu masz dwa głebsze kadłuby po bokach i płaski środek. Tam nie ma miejsca głębiej. A żeby śruba była zanurzona i poziomo i bez robienia z wału litery S to musiał umiejscowić silnik tak a nie inaczej.

post-386-0-52166200-1537302103.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dokladnie, jakby chciał ten kąt zmniejszyć musiałby jeszcze długą dziurę o zmiennej szerokości zaślepiać

 

Tak sobie myśle; można by w końcówce tego środkowego kadłuba dołożyc taki niby fin w ktory schował by się wał -miało by to sens?

Opublikowano

Ja pójdę w dwa silniki umieszczone właśnie w tych bocznych kadłubach. W centralnej części będą regulatory i pakiety.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.