Jump to content

Regeneracja aluminiowej tulejki


Marek_Spy
 Share

Recommended Posts

Mam taki problem z elektrozaworem który się przetarł, wytoczenie takiego elementu jest niemożliwe ale może jest jakaś inna metoda o której nie wiem ? w tej tulei porusza sie stalowy tłok a sterowanie jest przez elektromagnes. Moze ktoś cos wymysli ?

post-24-0-69717200-1536060313_thumb.jpgpost-24-0-27727200-1536060326_thumb.jpgpost-24-0-63796800-1536060364_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Na tą tulejke nachodzi cewka z fragmentem stali i tu tez nie bardzo jak zmienić które wymiary są krytyczne ?

chyba można by było stoczyć rdzeń elektromagnesu grubość tej tulei jest około 0,2. Na razie nie mam konceptu jak to zrobić

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wewnątrz jest ruchomy rdzeń elektromagnesu i podczas ruchów się wytarlo to ja wiem ze wytoczenie jest trudne chyba ze się zrobi do tego narzędzia. Oczywiście takiej tulei nie kupisz wiec mam problem,pomierzylem jeszcze raz i jednak jest to 0,5 co nie zmienia faktu ze bardzo trudno to zrobić

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Moze jakaś inna technologia naniesienia warstwy materiału np. żywic ale to musi być twarde i mieć odporność na ścieranie

Link to comment
Share on other sites

Owszem ale akurat Peugeot Citroen, pewnie będzie się różnił wymiarami a budowa bedzie ta sama ale czy ktos wie jaka jest twardość spoin do lutowania aluminium np. ALU2200 ? 

Tożto teraz jedna firma  ;) . Jesteś pewien, że to aluminium? 

Link to comment
Share on other sites

Raczej tak bo magnes się nie przyciąga wiec co ? Ale myślę o pokryciu od wewnątrz stopem do lutowania alu i rozwiertakiem zrobienia odpowiedniej średnicy.Produkt Delphi celowo postarzany

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego pytasz o cenę dość drogi

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

No a stal nierdzewna zazwyczaj jest ..

Nie wiem czy stal nierdzewna jest diamagnetykiem raczej nie ale to ciągle przypomina mi aluminium

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A na jakim zlomowisku z podobnego auta nie da sie wykrecic? Nie mam pojecia, jak w Polsce, ale u nas niektorzy tak robia, jak ma byc bardzo tanio, albo nowe czesci potwornie drogie lub juz (starsze auta) niedostepne.

 

Istnieje tez handel uzywanymi czesciami - tutaj przyklady:

https://www.autoteile-markt.de/anfrage?gclid=EAIaIQobChMI6caSktij3QIVjrDtCh2jkQXPEAAYASAAEgKrYPD_BwE

https://www.callparts.de/?gclid=EAIaIQobChMI6caSktij3QIVjrDtCh2jkQXPEAAYAiAAEgJxnvD_BwE

https://www.autoparts24.eu/

 

Albo w eBay (moze niemieckim) poszukac... Dorobienie wyglada na co najmniej klopotliwe, wiec zanim sie narobisz, moze jednak warto poszukac?

 

W razie potrzeby, chetnie sprobuje co przetlumaczyc, choc z drugiej strony zielonego pojecia nie mam, jak po niemiecku nazwac "zawór przestawiania fazy".

 

O ile wiem (ostatnio potrzebowalem niemagnetyczna oske do wywazarki smigiel i z nierdzewki udalo sie dobrac), nierdzewka nie jest magnetyczna, ale nie mam pojecia, czy kazda.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego pytasz o cenę dość drogi

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Nie wiem czy stal nierdzewna jest diamagnetykiem raczej nie ale to ciągle przypomina mi aluminium

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

 

Magnetyczność możesz sobie sprawdzić magnesem.

Austenityczne stale nierdzewne (serii 3xx) są niemagnetyczne

Ale za to stale serii 4xx już są.

 

Tez obstawiam że to jest nierdzewka.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.