Skocz do zawartości

RELACJA ULTIMATE 1500mm, 30cc


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ja w kwestii dźwigni podpierałem sie tym tematem Sławka 

Model dużo mniejszy ale jest zdjęcie dźwigni które powiększyłem i wydrukowałem na papierze  w skali 144% i miałem na papierze dźwignie które pasują do tego modelu 1500mm.

Później nakleiłem papierowe dźwignie na laminat a właściwie dwie warstwy laminatu skręcone ze sobą śrubkami tak aby po jednym cięciu mieć od razu dwie takie same dźwignie.

Ale samego wycięcia dźwignie już się nie doczekały , jeżdżą w aucie i czekają na okazję, model także spoczął na  półce i nic się z nim nie dzieje.

Z racji tego że zostały zdjęte ograniczenia i pogoda dopisuje i można z modeli korzystać do woli, to korzystam :).

Mam na warsztacie rozgrzebane dwa modele ale jednak w ładną pogodę wolę polatać , coś tam od czasu do czasu pomajstruję ale to tyle co nic ogólnie budowanie stoi a ja się w wolnym czasie dobrze bawię na świeżym powietrzu i wszystko wskazuje na to że za kończenie projektów  zabiorę się jesienią:), jestem prawie pewny Adam że twój model będzie miał oblot jako pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, to dźwignie ogarnę :) a jak z serwami ? bo przeglądam, przeglądam .... i nie dam ponad 300zł za jedno serwo (HV i ok 12kg) no chyba, że to mus ... ale nie wydaje mi się (ale mogę się mylić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kwestii to i ja sie podłączam do pytania.

Akurat na allegro były nowe serwa BG-0927WP Blue Bird po 129zł , parametry dobre , opinie dobre i cena też dobra , niestety załapałem się na ostatnią sztukę , wrzucę go na kierunek do modelu 2,2m który buduję.

A do ultimate nie mam ani serw ani pomysłu na jakieś konkretne serwa.

Ograniczeniem są oczywiście fundusze , celuję w jakieś serwa do 160zł za szt.

Kilka lat temu w extrze 32cc miałem serwa tower pro 11kg , nie były HV  tylko 6V ale tłukłem tym dwa lata i to nie wypad na lotnisko raz na tydzień przy sobocie tylko model latał codziennie po kilka lotów, i chodziło to aż przekładnie dostały luzów , ale nawet zużyte nie trzęsły sterami , po dwóch latach wymieniłem je profilaktycznie na jakieś turnigy i sprzedałem model.

Gdybym wiedział że kupię takie same tower pro jak kiedyś to kupił bym je bez zastanawiania , ale nie kupię bo teraz to jest na rynku więcej podróbek niż oryginałów , kupujesz 5szt 9 gramowych i na 5 szt działa jedno.

Z tanich to Power HD pochlebne opinie miały i ich serwa były z powodzeniem używane w dużych modelach benzynowych.

Ja mam małe doświadczenie z serwami , dobrą opcją cena jakość były serwa turnigy HV z tytanowymi przekładniami po 120zł za szt , rozglądam się za nimi ale niestety znikły z rynku.

To co omijam to to serwa HK miałem jedno ale nie byłem zadowolony , no i Feetech kupiłem dwa ale profilaktycznie z ciekawości je otworzyłem i ujrzałem taką tandetę że po prostu je wyrzuciłem, a za wyrzucone ponad dwie stówy w błoto więcej nawet nie patrzę w stronę tego producenta.

Przyłączam się to prośby Adama odnośnie polecenia dobrych serw w atrakcyjnej cenie i zasilanych 7,4v prosto z pakietu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, yarecki61 napisał:

Jarek widzę że mi znalazłeś serwa na stery wysokości do akrobata 2,2m ;), chyba kupię 2szt tych serw i będę miał komplet do nowego modelu:) bo na lotki serwa mam , na kierunek serwo w drodze, a na stery wysokości nie miałem pomysłu.

Co do ultimate to chętnie bym usłyszał opinię jakie serwa do takiego ultimate 1500mm powinny mieć uciąg , jakieś minimum poniżej którego nie można zejść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat - macie może doświadczenia z serwami Spektrum A6380 HV High Torque High Speed. Cenowo wyglądają dobrze, wagowo również no i moc też jest (o ile nie jest to na papierze, ale to akurat można zarzucić wszystkim producentom). Zawsze miałem serwa Hitec, może czas zmienić i nie przywiązywać się do marek (potrzebuję kilka sztuk pod model 1,8 m, 20 ccm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek szczerze to mnie zaciekawiły te serwa spektrum , najbardziej cena;) no i są HV.

Na pewno będą odpowiednie do ultimate jak i do twojego modelu 1,8m , ciekawe jak z trwałością.

Wspominałem że nie biorę pod uwagę serw HK a to dlatego że zamontowałem ich serwo na gazie , serwo miało uciąg 30kg i wydawało by się że taka moc na gaz? a tu oops silnik rozszarpał to serwo w pół sezonu tylko się wióry z niego sypały kable fruwały a ja zaliczałem awaryjne lądowania np w rzepaku.

Na jego miejsce zamontowałem serwo savox  też zasilane 7,4v , dość szybkie i tanie ale uciąg tylko 8kg , już drugi rok chodzi i nic się z nim nie dzieje śmiga aż miło.

Jak zobaczyłem jak ten skromny savox chodzi na tym gazie to w modelu wymieniłem wszystkie serwa na savox , niestety na stery potrzebne były silne serwa a takie już tanie nie są i bolało jak sięgałem do kieszeni.

Ale spektrum to nie jest chyba budżetowy chińczyk składany w stodole na klepisku , tylko producent ma renomę więc może to są dobre serwa o bardzo dobrych parametrach i  w świetnej cenie?

Poczekamy może ktoś się odezwie kto tych serw używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@enter1978 mi też się podobają, chciałbym HV, metalowe w miarę lekkie, przede wszystkim jednak trwałe i niezawodne. Złośliwy powie mi po co mi aż tyle kompletów serw , ale wiadomo jak jest, szukamy złotego środka...

Będę jeszcze potrzebował serwa do MX 2.2, bo rozpocząłem budowę.. Ale trochę to potrwa zanim coś powstanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Rozwiązałem kilak problemów które uniemożliwiały mi dłubanie przy modelach , teraz będę miał wygodę bo wynająłem sporą piwnicę z normalnym prądem.

Więc ultimate wraca na warsztat , tyle że muszę poczekać bo lokal jest już mój , posprzątałem tam itp ale nie mam stołu , ale mam z domu sobie zabrać sporą rozkładaną ławę tylko starą zabiorę jak sklep przywiezie mi nową.

W między czasie czekając na dostawę zabrałem się za dźwignie lotek i sterów , i z grubsza dźwignie mam już wycięte zostało je dopieścić.

Jak model stanie na stole to wykonam mocowanie płata do kadłuba i wykonam nowe podwozie.

Niestety robię dwa modele jednocześnie , oba na ukończeniu ale żaden nie ma wyposażenia , drugi budowany model ma chociaż silnik a ultimate to nie ma nic.

Więc będę trochę ciął koszta , serwo savox które chwaliłem kilka postów wyżej już się rozleciało , mam chęć zmienić zdanie i zrezygnować z serw HV , wtedy z serw zasilanich 6V jest nawet w czym wybierać a zredukowanie napięcia z 2S do 6V nie jest wyczynem.

Będę chyba celował w serwa  XQpower , chłopaki latali poważnymi sprzętami na tym i chwalili, tylko nie wiem czy producent jeszcze je produkuje.

Gorzej z silnikiem , tani nie jest i na dodatek nie istnieje w polskich sklepach ,  kurcze był niedawno na allegro dle30 za 600zł , miałem chęć go kupić tylko bałem się że kupię trupa , jak bym brał używkę to musi być zdrowy pewny i od uczciwego modelarza.

Adam pochwal że się, co tam już zmajstrowałeś:).

Przemek czy miał byś chęć narysować owiewkę na koła?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazuje mniej renomowane serwa ale takie które są sprawdzone i warte uwagi wcale nie sa łatwe w zlokalizowaniu.

Za sugestią Jarka z serwem Hitec przejrzałem dokładnie ofertę sklepu i jednak po zastanowieniu zdecyduję się na serwa Hitec, za dużo czasu poświęciłem modelowi aby pakować się w podejrzane mechanizmy.

Tylko nie jestem przekonany co do modelu serwa , oczywiście propozycja Jarka jest najlepsza ale rachunek na 300zł jednak będzie wyglądał lepiej niż na 400zł:).

I tu mam pytanie czy w modelu ultimate 1500mm rozpiętości serwo 10kg uciągu poradzi sobie na jednym sterze wysokości?

I co oznacza opis pod serwem hitec że do programowania trzeba użyć jakiegoś tam programatora , czy po wyjęciu z pudełka serwo nie chodzi normalnie i trzeba programować? czy chodzi normalnie i nic nie musze robić a ewentualnie mam możliwość za pomocą programatora wprowadzić własne korekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model ultimate nie ma chyba takiego zainteresowania jak poprzednio budowany model , ale będę uzupełniał swoje zmagania i perypetie z tym modelem.

Dość sporo czasu poświęciłem na szukanie serw , nie mogłem kupić tego co chciałem bo nie wszystko jest osiągalne , a na to co jest dostępne nie mogłem się zdecydować , ostatecznie hitec odstrzeliłem na straty.

Postanowiłem prześwietlić wszystkie serwa jakie brałem pod uwagę aby nie zaliczyć takiej wtopy jak kiedyś z serwami feetech które wylądowały w śmietniku zamiast w modelu.

Dało się zauważyć że nie wszyscy producenci umieszczają zdjęcia wnętrzności swoich serw i doszedłem do wniosków że skoro nie ma takich zdjęć to po prostu nie ma się czym chwalić i tak np Hitec w wszystkich trzech modelach serw jakie brałem pod uwagę pisze że ma metalową przekładnię , włącznie z serwem o imponujących parametrach podesłanym przez Jarka , a prawda jest taka że w przekładni nie wszystkie zębatki są metalowe , i ta sama historia dotyczyła wszystkich trzech modeli serwa hitec.

Po długich poszukiwaniach serw i zdjęć jak serwo jest skonstruowane o dziwo zdecydowałem się na serwa KingMax, może i marka dupy nie urywa ale producent umieścił zdjęcia jak serwo jest skonstruowane więc po pierwsze nie wstydził się swojej konstrukcji , nie kręcił i niczego nie ukrywał , a ja nie brałem kota w worku.

Model serwa to KM5521MDHV 

Cena dobra 160zł za sztukę 

Dość szybkie 0,14sec, 

HV  więc zasilane prosto z pakietu

Ponad 21Kg ciągu jest na wyrost nawet do modelu 2,2m

CAŁA PRZEKŁADNIA JEST METALOWA

Silnik Coreless

Mimo że widziałem zdjęcia serwa od środka to i tak je otworzyłem aby zobaczyć jak wyglądają luty.

I jestem bardzo zadowolony , nic nie lata w środku , luty ładne i błyszczące , newralgiczne połączenia fabrycznie potraktowane klejem.

Zresztą zobaczcie sami to nie tower pro czy feetech.

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stołu się nie doczekałem więc niewiele robię.

Ale mam poskładany model na podłodze i zacząłem walkę z mocowaniem górnego skrzydła do kadłuba.

Kurcze nigdy takiego modelu nie budowałem i nie wiem jak się takie mocowanie robi , niby nic trudnego ale jakoś się motam.

Wykonałem z balsy pasujący szablon opcji "B" i miałem zamiar go skopiować już docelowo z płaskownika dural , ale wpadł mi do głowy pomysł na opcję "A" trzeba by wykonać taki wypust który był by przykręcony na stałe do skrzydła ale wydaje mi się że z opcją "A" łatwiej by mi było ustawić ostateczne zaklinowanie skrzydła i wywiercić idealnie otwór na śrubę która skrzydło przykręci.

Które mocowanie jest lepsze? a może żadne? i trzeba to zrobić inaczej?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert za odzew.

To ja też zrobię tak jak ty , trochę więcej roboty ale dzięki temu inne kwestie będą łatwiejsze do przeskoczenia.

A mi jeśli chodzi o czas to nigdzie się nie spieszy , tak jak kiedyś napisałem że jest to model który bardzo chciałem mieć ale nie koniecznie nim intensywnie latać.

Na którąś tam wiosnę będzie gotowy tylko nie wiadomo na którą:).

Jak ja miałem kasę na silnik to nie było silników , teraz pojawiły sie silniki w f3m , to ja teraz na silnik nie mam pieniędzy :).

I tym sposobem nie posiadam silnika do tego modelu , na szczęście mi się kompletnie nie spieszy , a nawet wolał bym aby Adam pierwszy skończył swój model i go ulotnił i powiedział czy w ogóle trzeba coś korygować  a jeśli tak to gdzie są potrzebne korekty :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.