Jump to content
Sign in to follow this  
kkdarch

Spitfire do kupienia

Recommended Posts

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leszekm35
      Witam jak w temacie teraz super cena za ten model
       
      https://www.olx.pl/oferta/spitfire-280cm-cy-model-CID767-IDD0RxW.html#
    • By Modelarz 2123
      Witam postanowiłem w końcu się odważyć i spróbować relacjonowania budowy na forum. Powstanie samolot o którym zawsze marzyłem, ponieważ uważam go za  najpiękniejszego, czyli myślę znany wszystkim Spitfire. Model jest zestawem z firmy CARF .
      Budowa trwa od jakiegoś czasu, a z racji tego, że idzie mi powoli będę relacjonował trochę z opóźnieniem, żeby nie robić dużych przerw. Mam nadzieję, że pomożecie z ewentualnymi problemami .
    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By Andrzej Klos
      Witam,
      Chcialbym pokazac kilka moich Spitfire'ow i ich modifikacje.  Modele sa z Durafly i Parkzone.  Wole budowc modele od podstaw ale z powodu braku czasu, przez kilka lat nazbieralem kilka tego typu modeli.
      Pierwszy byl Spitfire MkXXIV z Durafly.
      Przerobilem go nieco na Spitfire MkIX/XVI z Polskimi oznaczeniami ale modelem bardzo sie zawiodlem:
       

       
      1. Ma zle dobrany silnik i smiglo i w rezultacie lata dosyc ociezale.  Silnik powiniem miec wyzsze kV a smiglo ma za duzo lopat na tak wolny model.  Zalozylem silnik 950kV i 2-lopatowe smiglo, bylo duzo lepiej ale nie moglem znalesc odpowiedniego kolpaka.  W sumie model lata lepiej na 2-lopatowym smigle, wlaczajac w to orginalne smiglo z wylamanymi 2 lopatkami.
       
      2. Podwozie robi sie luzne po 2-3 lotach (zapewniam, ze laduje calkiem niezle).  Dobrze jest tez skrocic oslony podwozia o jakies 15mm.
       
      3.  Cos jest nie tak ze skrzydlem/statecznikiem i model wpada w korkociag przy bardziej ostrych manewrach np ciasna osemka w poziomie z duzym przechyleniem.
      Sprzedalem go po kilku lotach.
       
      4. Jeszcze przed lotami zaczely "piszczec" 3 serva.  Po kilku lotach musialem je wymienic.  HK wymienil bez problemu.
       
      W tym samym czasie kupilem Spitfire MkIX, Parkzone.  Wpierw sprawdzielem opinie na Internet.  Wszyscy narzekali na brak klap i kapotaz przy starcie i ladowaniu.  Model jest troche drozszy od Durafly i trzeba dokupic chowane podwozie za nastepne ~A$100. Hmm...
       
      Zrobilem nastepujace modifikacje:
       
      1. Dorobilem klapy od Durafly Spitfire MkXXIV, mozna je kupic od HK za ~$5.
       

       
       
      2. Usunolem atrape chlodnic aby zmniejszyc opory.
       

       
       
      3. Skrocilem atrapy dzialek.  Sa nie w skali, za duze i czesto powoduja wylamywanie czesci skrzydel przy mniej udanych ladowaniach.
       

       

       
       
      4. Aby uniknac kapotazu zalozylem 3 M3 podkladki pod tylne sruby chowanego podwozia.  Ta prosta modifikacja praktycznie wyeliminowala kapotaz ale musze przeznac, ze latamy na eleganckim boisku do cricket'a z pieknie obcieta trawa (najczesciej).  Dodatkowo mozna tez zalozyc lzejsza srube smigla, niektorzy tocza srodkowa jej czesc, bo CS jest za bardzo z przodu.
       

       
       
      5. Zmienilem smiglo na 10x7.5, mozna tez zmienic ESC na ~40-45A ale jak dotad spalilem tylko jeden orginalny 30A.
       

       
       
      Model latal doskonale a ladowania to "cala przyjemnosc" i kupilem nastepnego PZ Spitfire po tym jak pierwszy zostal skasowny w 3 dni po pierwszym locie w wyniku zderzenia w powietrzu z ciaptakiem, ktory latal w odwrotna strone do przyjetego kierunku.
       
       

       
       
      Tym razem przerobilem go na Spitfire Waclaw Krol, "Moj Spitfire WX-L".
       
       

       

       
      Model latal tak dobrze ze kupilem kolejnego PZ! Tym razem przerobilem na pozna wersje Spitfire MkIX/MKXVI.  Po prostu odcialem tyl kadluba i wstawilem kawalek zwyklego bialego styropianu.  Potem troche szlifowania (na wode) + szpachlowka i malowanie natryskowo.
       
       
          
      Troche znudzil mnie Brytyjski kamuflaz i znalazlem rzadko spotykany Poludniowo Afrykanski.  Ma to dla mnie dodatkowo mily akcent bo mieszkalem w RPA przez ~16 lat, skonczylem tam studia i urodzily sie tam moje dzieci.
       

       
      Oba Spitfire lataja bardzo dobrze i szybko.  Latam ~60% mocy i czesto koledzy pytaja czy model jest na 4S baterii.  Ja uzywam 3S 2200mAh.
       
      I to by bylo na tyle.
      Czolem
      Andrzej
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.