Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mały EDIT. Trochę podłubałem przy wlotach i tu miła niespodzianka. Pokryłem je podwójną warstwą papieru na Wikol (Kartki A4 70g/m2) i są po prostu pancerne także z wydrążaniem nie będzie problemu więc zapadła decyzja - robię przelotowo. 

Opublikowano

Serwa powklejane, osie obrotu canardów zrobione.
Próbowałem na początku oba stery kierunku napędzić pojedynczym serwem, ale okazało się że przy odpowiedniej sztywności cięgien serwo nie dawało rady ustawiać sterów ponownie w centrum.

Tak więc każda powierzchnia sterowa ma oddzielne serwo.

post-20019-0-29863000-1549964398_thumb.jpg

post-20019-0-12496600-1549964407_thumb.jpg

post-20019-0-72419900-1549964489_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja też jestem pod wrażeniem, jesli chłopaki oblatają swoje su 33 dowiemy się gdzie wypada optymalne sc jaką elektronike zastosowali itp to smiało będę mógł zaczynać swojego plany już wydrukowanie :)

Ps. Pisze w czasie ogladania na youtube właśnie su 33 piękna sprawa :)

Opublikowano

Ja też jestem pod wrażeniem, jesli chłopaki oblatają swoje su 33 dowiemy się gdzie wypada optymalne sc jaką elektronike zastosowali itp to smiało będę mógł zaczynać swojego plany już wydrukowanie :)

Ps. Pisze w czasie ogladania na youtube właśnie su 33 piękna sprawa :)

 

Co do planów to proszę jeszcze o chwilę cierpliwości bo przy budowie wprowadzam drobne korekty i usprawnienia. Finalnie będą dwie wersje: bardziej redukcyjna i uproszczona do szybkiej budowy w weekend. 

Dokonałem oficjalnego ważenia wszystkich elementów i jestem optymistą co do finalnej wagi: 2 x statecznik pionowy (zalaminowany 1 wartstwą stylon na Ezekote), 2 x canard balsa 5 mm, 2x wloty powietrza (2 x papier 70g na wikol), 2 x sterolotki, kadłub ze skrzydłami gotowy do laminowania - całość na razie 920 gramów;)

 

Przeszukałem całą sieć pod kątem publikacji o Su 33 i znalazłem genialne przekroje i już w głowie rodzi się myśl laminat 1500 mm na dwóch EDF ;)

Nie wiem jaki chciałeś osiągnąć cel przez to laminowanie. Utwardzenie powierzchni? Wytrzymałość? Wyprowadzenie powierzchni pod malowanie? zabezpieczenie pianki przed malowaniem?

 

Po pierwsze polimer nie wysycha na kamień - zawsze będzie delikatnie elastyczny.

Ma to wielką zaletę, bo wtedy poszycie pracuje razem z pianką. Takie laminowanie bardzo dobrze się sprawdza w połączeniu np z EPP. W ten sposób laminowane są modele ESA (chociaż to trochę niezgodne z regulaminem) i modele wychodzą pancernie. Jak zrobisz sztywne pokrycie to udział wytrzymałości przeniesie się na laminat. A cienki laminat = brak wytrzymałości. Więc przy "względnie" niewielkich obciążeniach "laminat" strzeli a zaraz potem pianka.

 

Po drugie - trzeba było rozcieńczyć klej. Problem z polimerem jest taki, że on utwardza się powierzchniowo i wtedy klej "pod spodem" już nie ma jak się utwardzić - bo rozpuszczalnik nie ma jak odparować przez utworzoną "skorupkę". Trzeba było dać 30% denaturatu i przelaminować taką "wodą". Nadal nie będzie to równoważne prawdziwemu laminatowi z włóknem szklanym i żywicą epoksydową - ale wychodzi fajna powierzchnia i "laminat", który pracuje ze styropianem.

I Tu oddaję racje koledze Japim - po ponownej rozcieńczonym polimerem efekt jest zdecydowanie lepszy. Zrozumiałem też, że laminowanie polimerem daje inne korzyści niż laminowanie żywicą dając istotnie nie tyle twardą co elastycznie pracującą (niemożliwią praktycznie do rozerwania) i sprężystą powierzchnie - tak jak pisał Robertus jest super pod kątem ochrony spodu pod lądowanie na brzuchu. 

Wydaje mi się że środek ciężkości powinien być bardziej z przodu. Takie przeczucie.

 

Też mi się coś tak wydaję ale jedyną metodą będzie chyba na oblocie od razu iść wysoko i patrzeć jak szybuje - tak mi się wydaje  

Opublikowano

Przymiarka sterów wysokości, które też będą kryte balsą jak canardy.
Serwa od canardów przyklejone, będą się chowały w tunele.
Przy dźwigniach canardów użyłem snapów kulowych więc wszystko chodzi bez oporów.
Osie obrotu sterów płytowych są wykonane z rurki cienkościennej z lekkiego stopu, rurki mają znikomą wagę przy dużej wytrzymałości.
Obraca się to w mosiężnych rurkach o średnicy wewnętrznej 4mm. Stery są zablokowane przed wysunięciem przez ciasno spasowane adaptery do śmigieł na wcisk.

Wystające od dołu części stateczników pionowych zabezpieczone są płaskownikiem węglowym, tym samym z którego jest zrobiona główna podłużnica wzdłuż kadłuba.
 

post-20019-0-92467500-1550091980_thumb.jpg

post-20019-0-08932600-1550091992_thumb.jpg

post-20019-0-57873400-1550092005_thumb.jpg

  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.