Skocz do zawartości

Pytanie o serwa


yarecki61

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem nie tak dawno podobny dylemat.

Moja extra 260 32cc po zakupie została wyposażona w serwa tower pro MG 996R, nie licząc wad fabrycznych 2 sztuk jedno serwo padło praktycznie natychmiast drugie po roku , więc te które nie miały wad pracowały niezawodnie przez dwa lata i to bardzo intensywnie , sa bardzo tanie ale nie polecam.

Są bardzo wolne i bardzo ograniczają model, nie wspominam nawet o tym że dwa takie same serwa na dwóch połówkach sterów wysokości chodzą z różną prędkością, jeden ster chodzi szybciej drugi wolniej.

Nie ma mowy aby wyrabiały deklarowane przez producenta 0,14s , wiarygodne jest może  14s ;) .

Model 30ccm nie generuje nie wiadomo jakich wibracji  więc nie szukałem nie wiadomo jakich przekładni, mój drugi model 55ccm to naprawdę wibruje , 30ccm raczej wibracje ma symboliczne w porównaniu z 55ccm.

Kolega do 55ccm namawiał mnie na serwa turnigy nie pamiętam symbolu ale mają tytanowe przekładnie i u niego 2 lata dzielnie służyły więc się dałem namówić i zastosowałem turnigy, sezon przelatany około 15L paliwa wybuchane a ile to w powietrzu trwała zabawa to nawet nie wiem ,sporo.

Więc postanowiłem do extry 260 32ccm też kupić serwa turnigy , szukałem tanie i dobre :), serwa leżą jeszcze w szafce w pudełkach ale mam nadzieję że dobrze wybrałem.

Po długich poszukiwaniach serw różnych producentów w rozsądnej cenie padło na Turnigy TGY-4409MD.

Zamówił mi je z HK  kolega Darek , za komplet serw do modelu z dwa miesiące temu zapłaciłem około 200zł, są bardzo szybkie , wystarczająco silne i bardzo lekkie 42g waży serwo.

Jak będą się spisywały? zobaczymy wiosną, a może ktoś miał te serwa i coś więcej o nich może powiedzieć.

Ja wydedukowałem tyle że waga , szybkość , siła i cena, parametry wydały mi się bardzo atrakcyjne a właściwie rzadko spotykane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serw TP mg996R, to pomijając prędkość, moje po krótkim czasie złapało ogromny luz na łożysku. Może warto zainwestować więcej i kupić jakieś szybkie serwa HV, zasilane bezpośrednio z pakietu 2s (lipo, albo liion), może nawet używane, ale markowe w dobrym stanie. W dziale giełda ostatnio były savoxy i align, może warto szukać w tym kierunku . Model akro ponad 2m to już spora inwestycja i szkoda by było to stracić przez oszczędności na osprzęcie. Jeszcze niefortunnie przytrąbisz i silnik za kupę kasy będzie do naprawy/wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu też szukałem dobrych mocnych i sprawdzonych serw do modelu spalinowego. Z wieloletnim doświadczeniem z serwami Tower Pro odpuściłem sobie je od razu, powód coraz większe dziadostwo i rosnąca ilość tanich podróbek sygnowanych logo TP. Do dziś zostało mi kilka sztuk oryginalnych TP z przed lat które pomimo wieku 4-5 lat dalej służą i nie mają luzów a nowe nabyte ostatnio po tygodniu złapały straszny luz. Wracając do moich poszukiwań rozbierałem wiele uszkodzonych serw dzięki czemu wiedziałem czego szukać. Przede wszystkim serwa do większych modeli powinny mieć komponenty (silnik, potencjometr) podłączone na sztywno z elektroniką, żadnych przewodów które łączą te elementy osobiście nie uznaje. Niestety kiedyś boleśnie się przekonałem jak urwany od drgań kabelek w Hitec HS-635HB rozbił mi Raptora 50 , Moje przeszukiwania internetu skończyły się na wyborze Savox 1258TG ponoć to samo co Align DS610 (tak te najlepsze z Aligna) bo nowe ich modele serw to łapią szybko luz i nie mają już tej precyzji. Znaleziony filmik z rozbiórki serwa Savox przekonał mnie że spełniają moje wymagania. Nie żałuję żadnej złotówki którą na nie wydałem bo wiedziałem że jakościowo będą bardzo dobre i się sprawdziło. A co się tyczy ich podobieństwa do DS610 to tylko zębatki i silnik mają identyczne, elektronika i obudowa jest inna więc DS610 nie jest rebrandem Savoxa jak podają inni. Jeśli zatem szukasz do większej spaliny dobrych serw to inwestuj  w sprawdzone i dobre serwa które będą Ci długo służyć np Futaba, Hitec - wysokie modele, Savox, odpuść tanie firmy które z czasem mogą spowodować rozbicie modelu.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.