pengo Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Witam Buduję mechanizm otwierania klap, ponieważ nie może to być klasycznie czyli serwo i popychacz, tylko serwo 360 napędzające mechanizm ślimakowy. Czy jest jakiś schemat jak zrobić (podłączyć) krańcówki aby serwo zatrzymało się gdy klapa domknie się oraz gdy otworzy się? Coś na zasadzie elektrycznie chowanego podwozia, gdzie silniczek napędza śrubę i zatrzymuję się po naciśnięciu krańcówki czyli w położeniu otwartym i zamkniętym. Może są gotowe rozwiązania? Jak na razie jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi do głowy jest zakup takiego elektrycznego podwozia i wyjęcie elektroniki dzięki której silniczek zatrzymuje się w położeniu A i B. A może wystarczy zwykłe serwo przerobić na 360 i wykorzystać potencjometr jako krańcówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 A nie prościej w nadajniku ustawić zakres END POINTS aby serwo zatrzymywało się w takiej pozycji jakiej sobie życzysz.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Zrób tak jak Bartek przy projekcie chowanego podwozia w swoim Corsairze F4U: http://pfmrc.eu/index.php/topic/34487-corsair-140cm-depron-mój-pierwszy-model/?p=647728 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Dzieki japim o to chodzilo Bodzioch bylo by prosciej gdyby nie fakt ze to bedzie 8 klap o wymiarach okolo 70x300mm otwieranych i zamykanych przy predkosciach 50-80km/h i jedno serwo tego nie uciagnie a nie mam miejsca na kilka serwomechanizmow oraz musze liczyc kazdy gram Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 A nie myślałeś nad serwem liniowym? https://www.actuonix.com/L12-Micro-Linear-Actuators-s/1821.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Był taki pomysł, jednak cena jest dość wysoka za te serwomechanizmy liniowe a na jednym by się nie skończyło. Narysowałem wstępnie taki mechanizm kółka połączone ze ślimakiem i na środku silnik z przekładnią (serwo 360) napędzający dwa ślimaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 A co to za maszyna zniszczenia z tego będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Skrzydełko FPV tak zwane Vtol. Ale aby nie było łatwo i nie robić quadcoptera ze skrzydłami albo skrzydła z doczepionymi czterema silnikami, śmigła będą ukryte w płatowcu jest to o tyle ważne ponieważ centralna część też jest profilem nośnym Clark Y-H, więc po zamknięciu klapek powierzchnia nośna całego ustrojstwa znacznie się zwiększy. Specjalnie do tego celu zbudowałem maszynkę do cięcia pianek drutem oporowym, ale o tym wszystkim będzie osobny wątek na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Jak ustawisz os obrotu klapek w kierunku lotu to nie będą przecież stawiać prawie żadnego oporu - wtedy wystarczy zwykle serwo. Ale mechanizm mógłby i tak być wyposażony w jakaś blokadę - jak mechanizm podwozia, bo ciśnienia aerodynamiczne mogą Ci otworzyć klapkę w czasie szybszego lotu. Nie raz zdarzało się ze kabinka sama w locie odpadała i to nie podczas pętli. Chyba, że chcesz z tego zrobić dedykowany hamulec aerodynamiczny - to wtedy obawiam się, że nawet serwo 360 st nie wystarczy i musiałbyś dać jakąś konkretną przekładnię zwiększającą moment. Ale wtedy otwieranie będzie trochę trwało - tzn parę/ paręnaście sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Oczywiście oś obrotu klapek będzie w kierunku lotu, dlatego chcę zastosować mechanizmy ślimakowe aby ciśnienie nie otworzyło mi tych klapek, tak jak piszesz do samego otwierania i zamykania zwykłe silniejsze serwo by wystarczyło. Dziś wytnę wszystkie elementy mechanizmu z laminatu węglowego i zobaczę jak działają w praktyce te dźwigienki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Ogólnie fajny pomysł. Mam jeszcze jedna uwagę - patrząc na widok z góry i pamiętając Twoja pierwsza ramę "wyścigową", skupiłbym się na wyeliminowaniu całej zbędnej masy. Wydaje mi się, że masz bardzo grube przekroje. I jakieś takie dziwne meblowe łączenie. Nie lepiej zrobić koncept puzli jak w ramach demon/RC lub z wykorzystaniem dystansów? Czy po prostu chcesz wykorzystać pionowe ścianki jako dystanse? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 To są wstępne rysunki które będę dopiero ażurował gdy wszystko będzie narysowane. Połączenia bardzo dobre i lekkie i nie ograniczam sie szerokością do długości dystansów. Poniżej kadłub skrzydełka zrobiony w tej technologi jest to bardzo sztywna i lekka konstrukcja Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi