Jump to content
Sign in to follow this  
pengo

Krańcówka do serwa

Recommended Posts

Witam

 

Buduję mechanizm otwierania klap, ponieważ nie może to być klasycznie czyli serwo i popychacz, tylko serwo 360 napędzające mechanizm ślimakowy. Czy jest jakiś schemat jak zrobić (podłączyć) krańcówki aby serwo zatrzymało się gdy klapa domknie się oraz gdy otworzy się? Coś na zasadzie elektrycznie chowanego podwozia, gdzie silniczek napędza śrubę i zatrzymuję się po naciśnięciu krańcówki czyli w położeniu otwartym i zamkniętym. Może są gotowe rozwiązania? Jak na razie jedynym rozwiązaniem jakie przychodzi mi do głowy jest zakup takiego elektrycznego podwozia i wyjęcie elektroniki dzięki której silniczek zatrzymuje się w położeniu A i B. A może wystarczy zwykłe serwo przerobić na 360 i wykorzystać potencjometr jako krańcówki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie prościej w nadajniku ustawić zakres END POINTS aby serwo zatrzymywało się w takiej pozycji jakiej sobie życzysz.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki japim o to chodzilo :) Bodzioch bylo by prosciej gdyby nie fakt ze to bedzie 8 klap o wymiarach okolo 70x300mm otwieranych i zamykanych przy predkosciach 50-80km/h i jedno serwo tego nie uciagnie a nie mam miejsca na kilka serwomechanizmow oraz musze liczyc kazdy gram :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był taki pomysł, jednak cena jest dość wysoka za te serwomechanizmy liniowe a na jednym by się nie skończyło.

Narysowałem wstępnie taki mechanizm kółka połączone ze ślimakiem i na środku silnik z przekładnią (serwo 360) napędzający dwa ślimaki

 

post-6329-0-26657000-1548757926_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzydełko FPV tak zwane Vtol. Ale aby nie było łatwo i nie robić quadcoptera ze skrzydłami albo skrzydła z doczepionymi czterema silnikami, śmigła będą ukryte w płatowcu jest to o tyle ważne ponieważ centralna część też jest profilem nośnym Clark Y-H, więc po zamknięciu klapek powierzchnia nośna całego ustrojstwa znacznie się zwiększy. Specjalnie do tego celu zbudowałem maszynkę do cięcia pianek drutem oporowym, ale o tym wszystkim będzie osobny wątek na forum :)

 

 

 

 

post-6329-0-83175000-1548763933.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ustawisz os obrotu klapek w kierunku lotu to nie będą przecież stawiać prawie żadnego oporu - wtedy wystarczy zwykle serwo.

Ale mechanizm mógłby i tak być wyposażony w jakaś blokadę - jak mechanizm podwozia, bo ciśnienia aerodynamiczne mogą Ci otworzyć klapkę w czasie szybszego lotu. Nie raz zdarzało się ze kabinka sama w locie odpadała i to nie podczas pętli.

 

Chyba, że chcesz z tego zrobić dedykowany hamulec aerodynamiczny - to wtedy obawiam się, że nawet serwo 360 st nie wystarczy i musiałbyś dać jakąś konkretną przekładnię zwiększającą moment. Ale wtedy otwieranie będzie trochę trwało - tzn parę/ paręnaście sekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście oś obrotu klapek będzie w kierunku lotu, dlatego chcę zastosować mechanizmy ślimakowe aby ciśnienie nie otworzyło mi tych klapek, tak jak piszesz do samego otwierania i zamykania zwykłe silniejsze serwo by wystarczyło. Dziś wytnę wszystkie elementy mechanizmu z laminatu węglowego i zobaczę jak działają w praktyce te dźwigienki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie fajny pomysł. Mam jeszcze jedna uwagę - patrząc na widok z góry i pamiętając Twoja pierwsza ramę "wyścigową", skupiłbym się na wyeliminowaniu całej zbędnej masy. Wydaje mi się, że masz bardzo grube przekroje. I jakieś takie dziwne meblowe łączenie. Nie lepiej zrobić koncept puzli jak w ramach demon/RC lub z wykorzystaniem dystansów? Czy po prostu chcesz wykorzystać pionowe ścianki jako dystanse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są wstępne rysunki które będę dopiero ażurował gdy wszystko będzie narysowane. Połączenia bardzo dobre i lekkie i nie ograniczam sie szerokością do długości dystansów. Poniżej kadłub skrzydełka zrobiony w tej technologi jest to bardzo sztywna i lekka konstrukcja

7fc20d877b8ab5c87b2edfbf6a4d4d87.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.