Emhyrion Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 A u mnie się pozmieniało... była biała Honda NT650V, a jest niebieskie BMW R1100RT Jakiś czas się zastanawiałem na zmianą V-ki na boxera, ale koniec końców nie żałuję. Komfort jazdy zauważalnie większy, po kilkuset kilometrach nic nie gniecie, nie strzyka ani nie ciśnie, osiągi nieporównanie lepsze przy spalaniu średnio litr wyższym, poniżej 6 litrów. Da się przeżyć.
qba Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2019 No to prawdziwa lokomotywa, gratuluje zakupu
Emhyrion Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Tylko "da sie przezyc"? Chyba troche kokietujesz, Pawel. Przeciez ta maszyna musi byc wygodna, bo byla do podrozowania stworzona. "Da się przeżyć" dotyczyło spalania na poziomie 5.74 (średnie na dystansie około 2,5 kkm). Resztą jestem zachwycony, może za wyjątkiem tego żyro przy zmianie obciążenia na wale. Niby w Deauville też był kardan, ale tam nie próbował kręcić całym motocyklem
qba Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2019 W bokserze wał jest wzdłużnie a nie poprzecznie więc efekt żyroskopowy działa w innej osi dlatego jest tak odczuwalny.
Granacik Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Tak jest nie tylko w bokserach. Istnieja tez uklady V z podluznie ulozonym walem korbowym, jak na przyklad Moto Guzzi, Honda CX500. Jeszcze wczesniej nie brakowalo tez silnikow rzedowych z podluznie ulozonym walem korbowym, jak Indian Four, czy Henderson. U nas CX500 nazywaja "pompa do gnojowki" - ze wzgledu na wyglad. Ale silnik ten absolutnie nie zasluguje na takie miano i obecnie bardzo chetnie stosowany jest w tzw. Cafe Racer, wlasnie ze wzgledu na ciekawy wyglad. Honda CX 500/650 absolutnie nie pasuje do tego zestawienia (dodam jeszcze PanEuropean). Owszem ma wał korbowy wzdłużnie do ramy pojazdu ale cały napęd nie jest w linii prostej jak w BMW bokserach czy "żelazkach", Guzzi. W CX, ST z wałem korbowym zazębiony jest, przekładnią prostą, kosz sprzęgła. Jako, że całe sprzęgło ma sporą masę oraz kręci się w przeciwną stronę równoważy w dużym stopniu siłę powstałą przez obracający się wał. Jako posiadacz, w swoim życiu, prawie wszystkich odmian CX o pojemności 500cc (nie miałem tylko Turbo, ostał mi się CX500E ale czeka na lepsze czasy) wiem co mówię. Może troszkę da się odczuć na postoju lekkie bujnięcie gdy się doda raptownie gazu ale podczas ruchu, gdy już działają siły żyroskopowe od kół, nie ma to żadnego wpływu na jazdę. Właśnie swoją przygodę z "prawdziwymi" motocyklami zacząłem przesiadką z Simsona S51 bezpośrednio na Hondę CX500C lat temu ponad 25. O tej rodzinie motocykli mógłbym napisać pracę doktorską. Naprawdę genialna konstrukcja, prosta, zwarta przy odpowiedniej obsłudze bezawaryjna. Jedną z ciekawostek CX jest to, ze ten układ napędowy ma najmniejszą stratę mocy z dotychczas zbudowanych. Ma mniejsze straty niż układy z łańcuchem czy paskiem zębatym. Obecnie jeżdżącymi motocyklami w moje stajni są: Honda NTV600 Revere '89, Triumph Sprint ST 955i '02 oraz córki Benzer Aston 50 '12 Pozdrawiam
Granacik Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Po pierwsze - sam sobie przeczysz. Po drugie - a co ja w poscie #46 napisalem? Ano wlasnie! Powtarzam wiec raz jeszcze: w jednym motocyklu jest to odczuwalne mniej, w innym wiecej. Czasem az rece opadaja. Nie mam zamiaru kłócić się ze starszym kolegą, ale imho dyskusja tyczyła się wpływu wzdłużnego ułożenia wału korbowego względem ramy na zachowanie się motocykla w czasie jazdy. W BMW bokserach (sowieckich kopiach) oraz leżących rzędówkach, Moto Guzzi, generalnie wszędzie tam gdzie przeniesienie napędu z wału na skrzynię jest liniowe, najczęściej za pomocą suchego sprzęgła z ciężkim kołem zamachowym, będzie bardzo odczuwalne oraz będzie miało wpływ na zachowanie się pojazdu w ruchu, najczęściej jest to pogłębianie prawych zakrętów. I udowodniono to naukowo. Ja tylko podkreśliłem fakt, że te dwie konstrukcje Hondy, dzięki prostemu zabiegowi jakim było połączenie kosza sprzęgłowego z wałem korbowym przekładnią prostą, są pozbawione tego szkodliwego działania. Nie można stawiać CX i ST w jednym szeregu z boxerami czy guzzi przez to, że mają wał korbowy wzdłuż. Niby podobne a jednak inne. Pozdrawiam
Emhyrion Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Nie kłóćcie się, bo i po co. Motocyklem kręci, a czy wał czy inna cholera to nie ma znaczenia. Trzeba sie do tego przyzwyczaić i tyle. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Granacik Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Ha! A wszyscy zapomnieli o jednym wynalazku jakim jest Triumph Rocket. Dwa czysta w trzech garnkach... Tego to musi bujać!
Shock Opublikowano 14 Września 2019 Opublikowano 14 Września 2019 Wracając do sedna tematu pochwalę się swoim nowym "modelem" bo chyba temat właściwy rozumiem. Trzecie podejście w życiu do dwóch kółek zrealizowane skutecznie Z mega respektem, przygotowaniem mentalnym , po kilku dniach oglądania poradników w stylu jak przetrwać pierwszy sezon na motorze .Kilkadziesiąt kilometrów już przejechane i wrażenia znakomite. Nie rajcuje mnie prędkość ( bo tak to nabył bym ścigacza) i główne założenie zakupu to sporadyczne wycieczki, do pracy i tak wokoło komina .
Granacik Opublikowano 14 Września 2019 Opublikowano 14 Września 2019 Wracając do sedna tematu pochwalę się swoim nowym "modelem" bo chyba temat właściwy rozumiem. Trzecie podejście w życiu do dwóch kółek zrealizowane skutecznie Z mega respektem, przygotowaniem mentalnym , po kilku dniach oglądania poradników w stylu jak przetrwać pierwszy sezon na motorze .Kilkadziesiąt kilometrów już przejechane i wrażenia znakomite. Nie rajcuje mnie prędkość ( bo tak to nabył bym ścigacza) i główne założenie zakupu to sporadyczne wycieczki, do pracy i tak wokoło komina . 20190908_134442.jpg Zacny wybór, gratuluje! Pozdrawiam
Shock Opublikowano 14 Września 2019 Opublikowano 14 Września 2019 A dziękuję . Oczywiście to nie pierwszy motor na którym stawiam pierwsze kroki. Za młodu coś tam się ścigało na MZ-tkach ,Jawach a nawet przewinął się Transalp. A ponoć ta Honda CBF 600 to taki dobry, przyjazny, nie narwany, lekki motocykl dla początkujących to na nią padł wybór.
Emhyrion Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Ja wiem, czy dla początkujących... W Warszawie śmigają na tym policjanci z drogówki i raczej nie wożą tyłków wokół komina Moto fajne, choć jak dla mnie właśnie za lekkie, na trasie za tirem rzuca nim jak za przeproszeniem "Żydem po pustym sklepie". No ale każdemu według potrzeb, byle frajda z jazdy była
Shock Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Paweł nie polemizuje bo po prostu wkraczam w ten świat i wiedza skromna... Niemniej jednak 99 % artykułów na temat tego motoru jest pozytywnych a ten tak naprawdę postawił kropkę na i https://www.scigacz.pl/Honda,CBF600S,N,sakramentalne,tak,13409.html Hehe, dziś przekroczyłem 80km /h .
Rekomendowane odpowiedzi