Skocz do zawartości

Modelarze, lotnicy, motocykliści!


qpa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rafał gratulacje, motocykle wciągają jak bagno :)

 

 

 

Dzięki Kuba .

Mam nadzieję że to nie choroba jak modelarstwo ;) .

Dziś pierwsza większa wycieczka do .....mechanika na planowany serwis -wymiana klocków i łożyska tylnego koła.

A tak wyglądam w pełni "uzbrojony"  ( ciepło w tym zajeb...ie :D )

 

20190918_154751.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

a to i a sie pochwale. Moze aprila rs4 wyglada jak nowa, ale to efekt czyszczenia i malowania gdzie niegdzie. Z modów tu nie było nic do zrobienia, ale to chyba lepiej, jedynie takie rzeczy typu zmiana kwasiaka(jakies2,2kg) na LFP(ok 330g), odmontowanie wiatraka chłodnicy, podnóżek pasażera, zamiana ciężarków kierownicy na korki od butelek - co ciekawe jakoś wydają mi sie bardzo dobre do tego zastosowania. Jest to mój 1szy motocykl i odrazu przyłożyłem sie do stanu technicznego np. posmarowanie tłoczków hamulców, które wcześniej niezbyt odbijały nagrzewając tarcze i stawiając opór.

post-15163-0-99038600-1569247245_thumb.jpgpost-15163-0-07702900-1569247268_thumb.jpg

 

 

Jaki cel ma usunięcie ciężarków?

Obniżenie wagi i zabardzo mi kierownica wystawała, o szime sie nie boje w przedziale prędkości do 120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam. Może kolega lubi, jak mu kierownica tańczy?

 

Sorry, ale czasem strach się bać patrząc na to co robi\a domorośli tunigowcy z motocyklami. Mam nadzieję, że mi nigdy żaden nie wjedzie w bok z tłumaczeniem, że mu na nierównym asfalcie "kierownica oszalała" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam...

Sory, ale mi nigdy kierownica nie tańczy, ani jak jade trzymając, ani bez trzymania, ani tym bardziej jak kogoś mijam. Mając ciężarki, mógłbyś mieć teraz obawy że moge kogoś łatwiej zawadzić, bo kierownica wtedy bardziej wystaje. Jeszcze dochodzi jedna rzecz, to na temat szimy, to akurat jest mój domysł, ponieważ w internecie znalazłem takie info, że ciężarki są do zmniejszania drgań na kierownicy z powodu silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Przyjmuję do wiadomości, że Twojego motocykla prawa fizyki nie dotyczą. I naprawdę szanuję za opanowanie maszyny, jeśli Tobie różnica w szerokości kierownicy wynosząca 2-3cm robi różnicę. Ja tak nie umiem w motocykle...

 

Nieśmiało wspomnę, że można też założyć baranie rogi od kolarki, będzie jeszcze węższy.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 odmontowanie wiatraka chłodnicy,

W jakim celu? To pierwszy krok do uszkodzenia silnika ..... Ostatnio u mnie wpadła kostka i zablokowało chłodnicę to widziałem piękny gejzer płynu a nie piłuję go.... i miałem szczęście e w porę się zorientowałem. Wiatrak daje kosmicznie dużo, załóż go bo inaczej zatrzesz silnik. Obniżenie wagi w złą stronę.... nawet w trialu nikt nie wpadł na to a tu każdy gram się liczy.... 

 

 

Ps. ciężarki niczego nie zmieniają w samej jeździe motorem. Pomaga to niwelować drgania na kierownicy z silnika jak Arek to opisał i przez to ręce nie drętwieją (zależy od motocykla w jednym jest to odczuwalne i zakładają większe ciężarki inni zdejmują i nie widzą różnicy). A shimmy może się zdarzyć nawet przy prędkości 60km i to bez różnicy od motoru. Jedynie można z tym walczyć zakładając amortyzatory skrętu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim celu?...

Jakim sposobem może powstać uszkodzenie silnika, skoro wiatrak mi sie nigdy nie właczał? Zdjąłem wiatrak, bo według mnie jest on montowany ze względu na pewną grupe odbiorców, którzy np przy 30 stopniowym upale robią kółka na parkingu i inne wariactwa praktycznie w miejscu i wtedy sie wiatraki powinny załaczać, ja mam odmienny styl jazdy, więc wymontowałem, dodatkowo nie zagradza przypływu między chłodnicą a silnikiem. Temperatury silnika mam zwykle na najkąś 1/3 skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok bedziesz jechał za tirem 80-90 km/H na 6tce będziesz w tunelu za nim zerowy przepływ powietrza, zechcesz go wyprzedzic dodasz gazu silnik się zgrzeje tłok spuchnie zablokuje się w cylindrze, automatycznie zablokuje Ci tylnim koło życzę Ci powodzenia ustac to i nie wpakować się w rów lub na czołowe.... nie bez powodu ten wiatrak tam jest, nawet niebwiwsz kiedy się włącza. To jest największa głupota jaka zrobiłeś. Swoją drogą w korkach jeździsz bo pisałaś że te 3-4cm Ci przeszkadza A w korkach też silnik się gotuje. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż wiatraka to rzeczywiście pomysł genialny:)

Wszystko dobrze ale dopóki takimi zmodyfikowanymi pojazdami jeździ się poza drogami publicznymi. Mówimy stop genialnym januszom motoryzacji.. Modyfikator fabryki ginie bo jednak jakiś szczegół mu umknął w rewelacyjnym planie poprawy fabryki. OK, nauka wymaga ofiar. Niech to się jednak dzieje bez udziału postronnych uczestników ruchu drogowego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej hej! Panowie hejterzy! Dajcie spokój! Zaraz zlinczujecie kolegę bo zdemontował wiatrak. A może glupi termostat jest zrypany a on o tym nie wie i poradził sobie tak jak umiał. Bez przesadnej napinki proszę. Nakręcacie się na bzdety jak by to było nie wiadomo co...

Zagotuje silnik w jakimś korku, latem, i tyle... Sprzeda później moto za grosze bo coś nie pali, prycha, nie jedzie, żre olej... 

A Wy już wróżycie z tego koniec świata..

Dystans. Nie rozpędzajcie się aż tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.