PilotM Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Małe usprawnienia w moim modelu zakupiłem nowe pakiety co sądzicie o wyborze: SLS XTRON 2200mAh 3S1P 11,1V 30C/60C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 A co można sądzić ? Porządna marka a reszta wyjdzie w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PilotM Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Lataj wysoko i długo ale na zakrętach NIE ZWALNIAJ ! Roman - dzięki kibicuje Twojej budowie czekam na dalsze relację z budowy i oblotu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 24 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 Do dzisiaj miałem L 4. Po wizycie kontrolnej u lekarza mam...L 44 czyli drugi antybiotyk. Działa to tak ,że drugi zwalcza pierwszy a pierwszy zwalcza zapalenie płuc. Ale to nie forum dyskusyjne zdechlaków. Siedzę na 4 literach, nudzę się i kombinuje jak by tu z jednego przyłożenia szablonu pomalować dwa kolory . Dzięki wielkiej życzliwości forumowicza o dołującej ksywie Gbur powstał napis Solaris jako plik pdf z modyfikacją pozwalającą na pomalowanie z jednego zamocowania dwoma kolorami. Słoneczko zostało oddzielone szerszą odległością od sąsiednich liter by było do czego przykleić taśmę maskującą . Jest to widoczne w pliku pdf . Użyję solidnej taśmy Tamiya 10 mm . Plan jest taki . Dwa delikatne pryśnięcia szybkim białym z nieodkrytym słoneczkiem. Odkrywam słoneczko. Zasłaniam pomalowane papierem ale tak by nie dotknąć pomalowanych liter. Szybkie dwa numerki z żółtym i tak po 2-3 min odklejenie maski. Powinno się powieźć . solaris (1).pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PilotM Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Super - pochwal się zdjęciem jak zrobisz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 4 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Kuracja antybiotykowa zakończona kilka dni temu wiec można powoli kończyć prace przy modelu . Szczerze mówiąc gdybym miał jeszcze raz wykonywać napęd klap w tym modelu prowadziłbym popychacz dołem. Pomimo wszystko .. Wyginanie , rozpiłowywanie szczeliny w pokryciu itp. jest po prostu uciążliwe .Stało się i nie chcę wracać do tego. Do wyznaczenia obszaru malowania użyłem taśmy Tamya . Jest naprawdę cienka-kilkakrotnie cieńsza od samochodowej taśmy maskującej. Lakier nie podcieka ,taśma nie zostawia kleju . Same zalety ...poza ceną . Uskok grubości lakieru jest minimalny. Demaskowanie zaraz po natrysku (2-3 min) zapobiega powstaniu ostrej krawędzi koloru ale oczywiście nie likwiduje jej całkowicie. Użyłem matowego lakieru gdyż nie uwypukla słojów forniru i nie zaburza ogólnego matowego wyglądu skrzydeł. Błysk to nie ta metoda i nie ta waga. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu zdecydujecie się na pomalowanie osłon serwomechanizmów to czeka was ciężka przeprawa. Na laminacie pozostaje separator z formy i tarcie ,mycie ,wycie niewiele daje. Po trzykrotnym zmywaniu poddałem się . Producent wyjaśnił, że tak ma być a jeśli chcemy malować to należy poprosić o wersję do malowania i będzie użyty inny separator. Pozostaje jeszcze ostateczny montaż , wyważenie ,ustawienie wychyłów sterów i oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 4 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 I najbardziej stresująca praca przy wykańczaniu modelu za mną ! Cieszę się jakby mi ktoś w kieszeń napluł ! Jednocześnie jeszcze raz dziękuję kolegom za deklaracje pomocy przy wycinaniu szablonu z folii . Za deklaracje-by nie było to czy tamto. Jeden z kolegów realnie pomógł zamieniając plik jpg na cdr. Zadziałało a efekt na zdjęciach. Jak planowałem tak też zrobiłem z jednego przyklejenia szablonu dwa kolory. Najpierw białym cieniutka warstwa po całości (jednak) a następnie po zamaskowaniu reszty (po 10 min) delikatnie żółtym. Z żółtym kolorem potrafią być niemiłe przygody gdyż nie jest to kolor dobrze kryjący. Na białym tle to już zupełnie inna sprawa . Nie miałem folii ze słabym klejem ale standardową . Przy odklejaniu ciepłe powietrze z suszarki rozwiązało problem z odklejaniem . Zresztą tylko same krawędzie liter docisnąłem więc nie było kłopotu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Pracy dużo ale efekt imponujący gratulacje za cierpliwość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 To ile waży do lotu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 4 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Jeszcze nie ważyłem modelu . Może jutro poważę i powiem ile przed naładowaniem akumulatorów a ile po... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Może być po .-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PilotM Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Roman pięknie wykonana praca to kiedy lecisz. Ja zakupiłem nowe akumulatory i teraz muszę powiedzieć bajka. Tak mnie zakręcił ten szybowiec że czekam z niecierpliwością na sobotę i niedzielę aby polatać. Będziesz bardzo zadowolony z szybowca ma świetne własności lotne sam ocenisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 6 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Wszystkie konie ze stajni AH jak dotychczas były więcej niż OK .Myślę, że i tym razem będę zadowolony. Mnie cieszy nawet lot trzmiela . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Bo to są fajne i przemyślane modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Model jest gotowy do lotu ! Waga kompletnego modelu 1550 gr. Znalazłem niekonsekwencję co do środka ciężkości. Na rysunku podany jest zakres 85-95 mm mierząc przy kadłubie od krawędzi natarcia skrzydła . W tekście opisu jest 95-100 mm. Wspólna jest wartość 95 mm. Tak też ustawiłem środek ciężkości. Wychyły sterów tak jak zalecił producent. Jako napęd jest silnik Plettenberg Moskito 4 z przekładnią 4,4 : 1, śmigło 13 x 6,5 Aeronaut,akumulatory 2200 3 S. Silnik nieco ciężkawy ale innego nie będzie . Na zdjęciach widać rozmieszczenie wyposażenia. Pozostaje wykonać pierwsze loty co mam nadzieję nastąpi dzisiaj w niedzielę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Niedziela minęła.... i co tam w temacie oblotu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Jeszcze trwa.. Oblot zaliczony. Model sam lata . Bardzo żywa reakcja na stery usterzenia . To zasługa długiej belki ogonowej. Ustawienie 75 % EXPO załatwia sprawę . Bardzo sympatyczne płaskie krążenie z samym sterem kierunku ale trzeba pilnować prędkości. Duża czułość na termikę . To kolejny model z AH znakomicie latający . Wszystkie modele wykonane w tej technologii mają niemal identyczny sposób wykonania i wykończenia. W mojej ocenie nie ma potrzeby wymyślać nowych patentów do wykonania takich modeli. Wygląda na optymalne zastosowanie materiałów i akcesoriów . Ja jedynie wzmocniłem połączenie elementów dźwigni mikro wkrętami . Może załączony link zadziała. https://www.youtube.com/watch?v=IuCOUP_DRtc&feature=youtu.be Ja odpowiadam za model ale nie za filmowanie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Ty expo dziadek to sobie w rękach wyrabiaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Może ty musisz "ręcznie" EXPO ale ja mam dobry nadajnik ...żonę. A ruch drążka w nadajniku jest do wykorzystania w całym zakresie a nie tylko kilka stopni-takie mam zdanie. A tak dokładnie to komu dziadek temu dziadek. Jeszcze mnie naszła taka uwaga odnośnie zamykania żeberek laminatem. Faktycznie wyszła szczelinka około 0,3 mm na łączeniu końcówek z centropłatem . Można wykonać ten element tak by było faktycznie 0 mm . Wszystko jak opisałem wcześniej ale należy wykonać klejenie z założonymi płytkami laminatu na bagnety łączące . Oczywiście bagnety MUSZĄ być dobrze natłuszczone. Najlepiej jak będą to metalowe łączniki o identycznej średnicy jak bagnety . Otwory w laminacie powinny być minimalnie luźniejsze. Po nałożeniu kleju złożyć razem i zostawić do związania kleju. Taka "poduszka " z kleju pozwoli skompensować minimalne szczeliny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Jeszcze trwa.. Oblot zaliczony. Model sam lata . Bardzo żywa reakcja na stery usterzenia . To zasługa długiej belki ogonowej. Ustawienie 75 % EXPO załatwia sprawę . Skróć dźwignie na serwach a nie kombinuj tak mocnym expo. Banał ale skuteczny. Ta żywa reakcja To zasługa zbyt dużych wychylen sterów. Jak mi kiedyś koledzy założyli takie expo to model sterował się zero-jedynkowo. Poza tym jest to niebezpieczne, jesli wychylisz drążek na maksa. Coś mi się wydaje ze to poskutkuje nieprzewidzianą figura aktobatyczną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi