Skocz do zawartości

Art Hobby Solaris 3,1 VE


BRoman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Do dzisiaj miałem L 4. Po wizycie kontrolnej u lekarza mam...L 44 czyli drugi antybiotyk. Działa to tak ,że drugi zwalcza pierwszy a pierwszy zwalcza zapalenie płuc.

Ale to nie forum dyskusyjne zdechlaków.

Siedzę na 4 literach, nudzę się i kombinuje jak by tu z jednego przyłożenia szablonu pomalować dwa kolory .

Dzięki wielkiej życzliwości forumowicza o dołującej ksywie Gbur powstał napis Solaris jako plik pdf z modyfikacją pozwalającą na pomalowanie z jednego zamocowania dwoma kolorami. Słoneczko zostało oddzielone szerszą odległością od sąsiednich liter by było do czego przykleić taśmę maskującą . Jest to widoczne w pliku pdf . Użyję solidnej taśmy Tamiya 10 mm .

Plan jest taki . Dwa delikatne pryśnięcia szybkim białym z nieodkrytym słoneczkiem. Odkrywam słoneczko. Zasłaniam pomalowane papierem ale tak by nie dotknąć pomalowanych liter. Szybkie dwa numerki z żółtym i tak po 2-3 min odklejenie maski. Powinno się powieźć .

solaris (1).pdf

post-14536-0-06039100-1558722492_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuracja antybiotykowa zakończona kilka dni temu wiec można powoli kończyć prace przy modelu .

 

 Szczerze mówiąc gdybym miał jeszcze raz wykonywać napęd klap w tym modelu prowadziłbym popychacz dołem. Pomimo wszystko ..

Wyginanie , rozpiłowywanie szczeliny w pokryciu itp. jest po prostu uciążliwe .Stało się i nie chcę wracać do tego.

 

Do wyznaczenia obszaru malowania użyłem taśmy Tamya . Jest naprawdę cienka-kilkakrotnie cieńsza od samochodowej taśmy maskującej. Lakier nie podcieka ,taśma nie zostawia kleju . Same zalety ...poza ceną . Uskok grubości lakieru jest minimalny. Demaskowanie zaraz po natrysku (2-3 min) zapobiega powstaniu ostrej krawędzi koloru ale oczywiście nie likwiduje jej całkowicie. 

Użyłem matowego lakieru gdyż nie uwypukla słojów forniru i nie zaburza ogólnego matowego wyglądu skrzydeł. Błysk to nie ta metoda i nie ta waga.

 

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu zdecydujecie się na pomalowanie osłon serwomechanizmów to czeka was ciężka przeprawa. Na laminacie pozostaje separator z formy i tarcie ,mycie ,wycie niewiele daje. Po trzykrotnym zmywaniu poddałem się . 

Producent wyjaśnił, że tak ma być a jeśli chcemy malować to należy poprosić o wersję do malowania i będzie użyty inny separator.

Pozostaje jeszcze ostateczny montaż , wyważenie ,ustawienie wychyłów sterów i oblot. 

post-14536-0-74013900-1559622612_thumb.jpg

post-14536-0-38764700-1559622627_thumb.jpg

post-14536-0-41140300-1559622637_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I najbardziej stresująca praca przy wykańczaniu modelu za mną ! 

Cieszę się jakby mi ktoś w kieszeń napluł !

 

Jednocześnie jeszcze raz dziękuję kolegom za deklaracje pomocy przy wycinaniu szablonu z folii . Za deklaracje-by nie było to czy tamto.

Jeden z kolegów realnie pomógł zamieniając plik jpg na cdr.

Zadziałało a efekt na zdjęciach. 

 

Jak planowałem tak też zrobiłem z jednego przyklejenia szablonu dwa kolory. Najpierw białym cieniutka warstwa po całości (jednak) a następnie po zamaskowaniu reszty (po 10 min) delikatnie żółtym. Z żółtym kolorem potrafią być niemiłe przygody gdyż nie jest to kolor dobrze kryjący. Na białym tle to już zupełnie inna sprawa . Nie miałem folii ze słabym klejem ale standardową . Przy odklejaniu ciepłe powietrze z suszarki rozwiązało problem z odklejaniem . Zresztą tylko same krawędzie liter docisnąłem więc nie było kłopotu .

post-14536-0-63096300-1559649957_thumb.jpeg

post-14536-0-20894600-1559649971_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman pięknie :) wykonana praca to kiedy lecisz.

Ja zakupiłem nowe akumulatory i teraz muszę powiedzieć bajka.

Tak mnie zakręcił ten szybowiec że czekam z niecierpliwością na sobotę i niedzielę aby polatać. 

Będziesz bardzo zadowolony z szybowca ma świetne własności lotne sam ocenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest gotowy do lotu !

Waga kompletnego modelu 1550 gr.

 

Znalazłem niekonsekwencję co do środka ciężkości. Na rysunku podany jest zakres 85-95 mm mierząc  przy kadłubie od krawędzi natarcia skrzydła . W tekście opisu jest 95-100 mm. Wspólna jest wartość 95 mm. Tak też ustawiłem środek ciężkości.  Wychyły sterów tak jak zalecił producent.

Jako napęd jest silnik Plettenberg Moskito 4 z przekładnią 4,4 : 1, śmigło 13 x 6,5 Aeronaut,akumulatory 2200 3 S. Silnik nieco ciężkawy ale innego nie będzie . Na zdjęciach widać rozmieszczenie wyposażenia. 

Pozostaje wykonać pierwsze loty co mam nadzieję nastąpi dzisiaj w niedzielę ...

post-14536-0-32973200-1560056613_thumb.jpg

post-14536-0-64889700-1560056629_thumb.jpg

post-14536-0-09793400-1560056642_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trwa..

Oblot zaliczony. Model sam lata .

Bardzo żywa reakcja na stery usterzenia . To zasługa długiej belki ogonowej. Ustawienie 75 % EXPO załatwia sprawę . Bardzo sympatyczne płaskie krążenie z samym sterem kierunku ale trzeba pilnować prędkości. Duża czułość na termikę .

 

To kolejny model z AH   znakomicie latający .  Wszystkie modele wykonane w tej technologii mają niemal identyczny sposób wykonania i wykończenia. W mojej ocenie nie ma potrzeby wymyślać nowych patentów do wykonania takich modeli. Wygląda na optymalne zastosowanie materiałów i akcesoriów . Ja jedynie wzmocniłem połączenie elementów dźwigni mikro wkrętami .

Może załączony link zadziała.

https://www.youtube.com/watch?v=IuCOUP_DRtc&feature=youtu.be

 

Ja odpowiadam za model ale nie za filmowanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ty musisz "ręcznie" EXPO ale ja mam dobry nadajnik ...żonę. A  ruch drążka w nadajniku jest do wykorzystania w całym zakresie a nie tylko kilka stopni-takie mam zdanie.

A tak dokładnie to komu dziadek temu dziadek. 

 

Jeszcze mnie naszła taka uwaga odnośnie zamykania żeberek laminatem.

Faktycznie wyszła szczelinka około 0,3 mm na łączeniu końcówek z centropłatem . Można wykonać ten element tak by było faktycznie 0 mm .

Wszystko jak opisałem wcześniej ale należy wykonać klejenie z założonymi płytkami laminatu na bagnety łączące . Oczywiście bagnety MUSZĄ być dobrze natłuszczone. Najlepiej jak będą to metalowe łączniki o identycznej średnicy jak bagnety . Otwory w laminacie powinny być minimalnie luźniejsze. Po nałożeniu kleju złożyć razem i zostawić do związania kleju. Taka "poduszka " z kleju pozwoli skompensować minimalne szczeliny . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trwa..

Oblot zaliczony. Model sam lata .

Bardzo żywa reakcja na stery usterzenia . To zasługa długiej belki ogonowej. Ustawienie 75 % EXPO załatwia sprawę .

 

Skróć dźwignie na serwach a nie kombinuj tak mocnym expo. Banał ale skuteczny. Ta żywa reakcja To zasługa zbyt dużych wychylen sterów.

 

Jak mi kiedyś koledzy założyli takie expo to model sterował się zero-jedynkowo. Poza tym jest to niebezpieczne, jesli wychylisz drążek na maksa. Coś mi się wydaje ze to poskutkuje nieprzewidzianą figura aktobatyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.