marcin133 Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Witam! Jako pierwszy przedstawiam wam fajny model treningowy na uwięzi co prawda nie mój lecz kolegi z lotniska - Pana Krzysztofa Szykowskiego. Co ciekawe w tego typu modelach to to że niemal nie wymagają wkładu finansowego lub koszt ten jest stosunkowo nie wielki więc aby bawić się w tego typu modelarstwo jedyna wręcz sprawa która ogranicza to - chęci. Utarło się że ten typ latania jest mało atrakcyjny a jakie było moje zdziwienie tym - jak wielkie zainteresowanie wzbudza ten model na naszym lotnisku. Skrzydło styro kryte papierem, kadłub konstrukcyjny płaski, zbiornik i podwozie "homemade" wężyki z jakiś kroplówek odporne na paliwo no i.... napęd - MK 17 !! Silnik posiadany jeszcze przez wielu i w wielu przypadkach grubo przykurzony. W brew pozorom to nie silnik decyduje kiedy model będzie latał! Krzysztof odpala ten silnik równie sprawnie jak każdy inny silnik żarowy Przeciwtłok w ogóle jest nie ruszany. Raz prawidłowo ustawiony - tak pozostał. ... Podobno (sam nie próbowałem) pierwsze loty takim modelem są dużo prostsze niż pierwsze loty modelem RC... ... Plany tego ustrojstwa były publikowane w którymś z RC Przegląd... ... po kliknięciu na zdjęcie -> obraz w wyższej rozdzielczości... A tu FILM do pobrania (ok 20Mb) wraz z sekwencją odpalania tego silniczka. Później przedstawię jeszcze jeden model także napędzany samozapłonem tym razem akrobacyjny.
meteor Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Pięknie! Sam niedawno odkurzyłem jakiegoś starocia, napędzanego silnikiem KMD 2,5ccm. Latanie na uwięzi jest stosunkowo proste, sztuka zaczyna się przy akrobacji pętli nauczyłem się dopiero jak przywaliłem 2 razy w glebę i poszły 2 śmigła(na szczęście), takie latanie może dać dużo frajdy!
kojot Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Uwięź jest fajna, bo jako jedyna zapewnia prawdziwy "feed back force". Ale za to wymaga zawsze pomocnika i jednak w miarę równego kółeczka o średnicy jakieś 40m
Janek Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 No niezłe, co prawda odpalanie jest ciut bardziej kłopotliwe, ale latanie może dawać to niezłą frajdę (+ zawroty głowy ) Czasem robię sobie zabawę w pseudo-uwięźówkę bez drutów modelem ESA (latam 10-15 m od siebie w kółko )
Piotrek_F3J Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Koledzy mam taki silniczek no i trzeba go wykorzystać do czegoś Otóż nie wiem jaką ma pojemność itp... Czy ktoś ten typ rozpoznaje ? Poradzilibyście mi co zrobić pod ten motorek w miarę taniego? Pozdrawiam
MASK Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Czy ktoś ten typ rozpoznaje ? To ruski Veterok 1,5 ccm, zdecydowanie bardziej dla wielbicieli staroci (czyli dla mnie ), niz do latania.
Robert Tomzik Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Witam kolegów Fajny modelik do nauki latania meteor, nawet samemu spokojnie można spróbować nauczyć się latać, bo model praktycznie sam lata jak mu się nie przeszkadza Co do pomocnika kojot, nie jest on potrzebny Można sobie zrobić tzw. samostart i samemu sobie wypuszczać model. A co to podłoża na którym się lata, to dla chcącego nic trudnego, ja sam latałem na trawniku i startowałem oraz lądowałem na trawie, tylko trzeb przy stracie troszkę więcej "zaciągnąć" ster i zaraz po starcie wyrównać. No i jak się uderzy w ziemie to przynajmniej silnik jest cały. W tym roku będę chciał już w końcu wystartować po kilkuletniej przerwie, jak to się mówi ciągnie wilka do lasu :mrgreen: i szczerze jakoś nie specjalnie ciągnie mnie do RC RC nie da mi nigdy takiej frajdy jak uwieź z prostego powodu - sposób latania jakim jest latanie na uwięzi jako jedyne daje praktycznie bezpośredni kontakt z modelem podczas całego lotu. Ma sie to zboczenie ;D
meteor Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 meteor, nawet samemu spokojnie można spróbować nauczyć się latać, bo model praktycznie sam lata jak mu się nie przeszkadza Wiem że można bo tak się uczyłem Instruktor dał mi uchwyt i powiedział "radź sobie młody" i poszedł
KRUUP Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 W tym roku będę chciał już w końcu wystartować po kilkuletniej przerwie, jak to się mówi ciągnie wilka do lasu [/quotJa mam dokładnie to samo, też w tym sezonie bede startował po kilkuletniej a nawet wiecej jak kilkuletniej przerwie, Jak to ładnie ująłeś ciągnie wilka do lasu. Kończe właśnie uwieziówke może nawet zamieszcze pare zdjęć jak bede miał czas W takim razie Zapraszam do Żyrardowa, w maju na zawody.
Robert Tomzik Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 No to meteor teraz zbudować jakiś dolnopłacik z symetrycznym profilem, niekoniecznie z klapami, np. ABC-2.5 autorstwa Pana Piotra Zawady - polecam. Na nim świetnie się nauczysz podstawowej akrobacji, a potem to już sam będziesz wiedział co budować KRUUP jaki model budujesz? Całkowicie swój własny projekt, czy bazujesz na jakimś modelu? Ja w swoim (widoczny razem ze mną na fotce pod nickiem) muszę zmienić silnik. Do tej pory latałem na ST G51, ten już z "kwadratową" głowicą kupiony jeszcze w aeroklubie polskim, ale do tej pory dość mocno się wysłużył. Zamierzam włożyć ASP 0.61 4-rotakta, ponieważ pasuje mi szerokość karteru pod konsolkami no i zobaczę jak się czterosuw będzie sprawował
KRUUP Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Kamil6593Odbedą sie dokładnie w Żyrardowie na boisku Żyrardowianki Na początku maja. Ale chyba nie jest jeszcze znana dokładna data. Jak bedzie, to napisze w imprezach modelarskich. Robert Tomzik Założe nowy temat, zamieszcze zdjecia, to tam pogadamy. Ja bede wsadzał SUPERTIGRE 60 2-takt. Ps. bardzo ładny model
Swift Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Witam Jak patrzę na ten model, to prawie jak Wilga z zetswu sprzedawanego niegdyś przez CSH. Mój ojciec składał taką Wilgę, jak miałem 7 lat. W CSH kupił silnik Jena 1ccm, ale nie bardzo się znał i sprzedali mu silnik z głowicą do łódek. Potem zamienił głowicę na chłodzoną powietrzem, ale oblot Wilgi i tak się nie odbył, bo jak zacząłem chodzić do modelarni, to Jena powędrowała za granicę do kolekcjonera, w zamian za co dostałem dwa używane samowyzwalacze do modelu F1C. I tak z mojego zainteresowania uwięzią, pozostała tylko książka A. Rachwała "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi", trochę leciwa, ale jak komuś posłuży, to chętnie przekażę. PP
Robert Tomzik Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Dobrze KRUUP, czekam na fotki Ja już na ten sezon nic nie zbuduje, niestety brak czasu, ale na przyszły postaram się już coś sklecić. Mam już nawet pomysł oraz plan modelu na którym będę się wzorował (w mojej galerii). Bardzo ciekawa konstrukcja, mało znana ale warta zainteresowania ze względu na "nietypowe" jak na akrobacje na uwięzi rozwiązania.
KRUUP Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Bardzo ciekawa konstrukcja, mało znana ale warta zainteresowania ze względu na "nietypowe" jak na akrobacje na uwięzi rozwiązania. To schecią to zobacze.
Robert Tomzik Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Podaj maila to prześlę w lepszej rozdzielczości i opis
macek997 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Robert wyslij mnie i tez macek1234@o2.pl Ciekawy jestem co to za model opis i twoj plan
Robert Tomzik Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Wiadomość poszła na maila zgodnie z prośbą Pozdrawiam
Robert Tomzik Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 A to dla leniwych uwięziowców :mrgreen: http://www.thepilotseat.com/?gclid=CNuH_Nf8uZgCFQ9PtAodsGjtZQ
grzesiek8151 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Witam kolegów. Macie może plany takiego modelu jak w pierwszym poście pod silnik MK-17?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.