M.Ch. Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Cześć, proszę o informację jak skutecznie usuwać z silnika (akurat tu żarowego) takie zabrudzenia:
robert.pilot Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Witam Też mam w podobnym stanie tłumik i planuję go namoczyć w nafcie, potem mycie preparatem do mycia silników samochodowych. Powinno zejść.
BRoman Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Tak dla sportu wygotuj ten tłumik w wodzie z dodatkiem sody spożywczej . Powiedzmy 2 łyżki na 05l wody. To przypieczona rycyna czy inny olej. Wycieraj silnik po lotach .
marcin668 Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Ostrożnie z tym preparatem do mycia śliników , ja kiedyś chciałem umyć cały silnik, rozebrałem i namoczyłem jak się póżniej okazało utlenił się tłok i silnik do kosza
Matijus Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Ostrożnie z tym preparatem do mycia śliników , ja kiedyś chciałem umyć cały silnik, rozebrałem i namoczyłem jak się póżniej okazało utlenił się tłok i silnik do kosza Zabawne jest to że na niektórych jest napisane z tylu "Nie należy stosować na aluminium" A teraz to wszystkie silniki są z Alu, dlatego nie wiem dlaczego producenci takie coś wypuszczają.
robert.pilot Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Ostrożnie z tym preparatem do mycia śliników , ja kiedyś chciałem umyć cały silnik, rozebrałem i namoczyłem jak się póżniej okazało utlenił się tłok i silnik do kosza Spoko, namoczyć w nafcie, obmyć płynem do silników...
d9Jacek Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Piszę w punktach : 1/rycyna jako olej pochodzenia roslinnego bardzo łatwo ulega tzw epoksydacji , czego efektem są gumowate, ciągnące się naloty lub twarde laki wystepujące na elementach narazonych na wysoką temperaturę ( np tłumik, okolice wydechu, denko tłoka) 2/ zepoksydowana rycyna kiepsko rozpuszcza się w produktach przetworzenia ropy naftowej 3/.[...Zabawne jest to że na niektórych jest napisane z tylu "Nie należy stosować na aluminium" ...] , no może i zabawne ale wiekszość tych preparatów zawiera w swoim składzie NaOH, który jest związkiem silnie oddziałowywujacym na stopy aluminium, więc lepiej uprzedzić niż narażać się na proces sądowy bo w wielu krajach to mozliwe...... więc co robić ?? stosować szybko i pod kontrolą Mask, wyjasniał co stosuje i w jaki sposób 4/ ja stosuję ze znakomitymi efektami płyn o nazwie SUPER TEN !!! do przypaleń " ew płyn do mycia alufelg " PLAK" -czyste felgi nielakierowane " a/ preparat nr 1 stosuje na zimno jeśli chcę uzyskać oryginalny jedwabisty mat lub na gorąco jesli to ma być lustrzany połysk. UWAGA !!!!!! podgrzewamy element a nie preparat i stosujemy rękawice ochronne sam proces usuwania tego całego syfu jest dość szybki, pomagam sobie szczotką do zębów, wacikami do uszu itd, potem szybkie płukanie pod bierzącą wodą, suszenie opalarką, konserwacja WD 40 i gotowe
M.Ch. Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Opublikowano 28 Maja 2019 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Tu też trafiłem, to o czym Jacek wspominał: https://pfmrc.eu/index.php/topic/35387-czyszczenie-i-konserwacja-starych-grat%C3%B3w/?hl=konserwacja Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na myjkę ultradźwiękową! https://www.youtube.com/watch?v=JFYfcV1Fsxk&t=558s Może na gwiazdkę..
robert.pilot Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Laki powstają na skutek zapłonu i spalania oleju! Tymczasem temperatura zapłonu oleju rycynowego wynosi 255-300 stopni Celsjusza zaś temperatura zapłonu oleju syntetycznego to już 90 stopni Celsjusza. A więc laki tworzy spalony olej syntetyczny a nie olej rycynowy. Prawda. Posiadam silnik SAITO 4T FA-72B i nie używam paliwa z rycyną, tylko najlepszego i najdroższego na oleju syntetycznym.
d9Jacek Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 za " Miniaturowe Silniki Spalinowe " wyd II 1976 rok [...nie spalone cząsteczki paliwa osiadaja na wewnętrznych elementach silnika , a działanie wysokich temperatur zamienia je na stale grubiejącą warstwę nagaru pokrywającego powierzchnię tłoka i komory spalania, oraz lepkie i będące przyczyną wzmozonych oporów mechanicznych warstwy tzw LAKÓW , które bardzo silnie przylegają do pracujących powierzchni głoadzi cylindra i tłoka.....] str 134 [...zalakowanych częsci współpracujących mechanicznie czyścić nie mozna-naloty i osady należy zmiekczyć rozpuszczlnikiem ( Asfaltiną) a nastepnie usunąc za pomocą miekkiej szmatki lub bardzo delikatnej waty metalowej ...] str 135...... od siebie dodam ,że znakomicie sprawdza się srodek do czyszczenia układów wtryskowych f-my LiquiMoly [...do najważniejszych wad oleju rycynowego należą ...-nieodpornośc na wysokie temperatury jakie panuja w nowoczesnych silnikach spalinowych ( 1976 rok ). ,(olej rycynowy wrze juz przy 160 stopniach Celsjiusza, podczas gdy temperatura wrzenia olejów mineralnych przekracza 350-400 stopni Celsjusza )....] str 226 na stronie 242 dalsze wyjasnienia jak to się ma do tego co w swoim poście napisali koledzy stan_m i robert.pilot to nie wiem
robert.pilot Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Temat zainspirował mnie do oczyszczenia mojego tłumika, (takiego samego od SAITO) dzisiaj wieczorem zajmę się tym i o efektach poinformuję kolegów. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 [..... A więc laki tworzy spalony olej syntetyczny a nie olej rycynowy.....] # 9 [...Prawda. Posiadam silnik SAITO 4T FA-72B i nie używam paliwa z rycyną, tylko najlepszego i najdroższego na oleju syntetycznym...] # 10 #9 & # 10 vs #11 ?????
M.Ch. Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Opublikowano 29 Maja 2019 Panowie, dla ciekawości - chyba znalazłem ciekawy preparat: https://www.ultradzwieki.com.pl/koncentrat-em-404-p-36.html
robert.pilot Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Przyjaciele z HK doradzają jak oczyścić, tylko, że przez 8 godzin na wolnym ogniu... WOW... https://hobbyking.com/en_us/news/cleaning-a-dirty-glow-engine-the-easy-way Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Mundek Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Robert napisal : Przyjaciele z HK doradzają jak oczyścić, tylko, że przez 8 godzin na wolnym ogniu... WOW...https://hobbyking.com/en_us/news/cleaning-a-dirty-glow-engine-the-easy-wayWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Dokladnie tak samo myje moje silniki ostatnie 40 lat z doskonalym rezultatem. Praktyczne wszystko jest opisane w tym linku, jedyne co dodam to temperatura grzania ,ja ustawiam na 120 stopni C max. czas wygrzewania 6 do 8 godzin. Bardzo wazne , Ethelene Glykol (anty fryz samochodowy) opary sa niezwykle toxyczne. nigdy nie robic tego w domu. Prosze pytac jak ktos ma watpliwosci. Pozdrawiam Wladek. Zapomnialem dodac; garnek do wygrzewania musi byc konieczne emaljowany , nigdy nie aluminjowy.
AndrzejC Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Coś w tym musi być, bo mój Ojciec jeszcze w latach 60-tych też w glikolu w taki sposób mył gaźniki. do Żuka i Nysy... Ale tłoka do naszego motorka, to ja bym się jednak bał w ten sposób traktować. A.C.
robert.pilot Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Robert napisal : Dokladnie tak samo myje moje silniki ostatnie 40 lat z doskonalym rezultatem. Praktyczne wszystko jest opisane w tym linku, jedyne co dodam to temperatura grzania ,ja ustawiam na 120 stopni C max. czas wygrzewania 6 do 8 godzin. Bardzo wazne , Ethelene Glykol (anty fryz samochodowy) opary sa niezwykle toxyczne. nigdy nie robic tego w domu. Prosze pytac jak ktos ma watpliwosci. Pozdrawiam Wladek. Zapomnialem dodac; garnek do wygrzewania musi byc konieczne emaljowany , nigdy nie aluminjowy. Wygrzewanie 6-8 godzin. Gdzie, jak,? Na kuchence, w piecu? . Przecież trzeba pilnować tego... Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Mundek Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 Proste, przenosna kuchenka , piecyk z kontrolerem temperatury ( termostatem ).
robert.pilot Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 No niby proste ale trzeba pilnować tego. Gdybym miał 6 godzin w zapasie to model już bym skończył... Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi