Skocz do zawartości

Mycie elementów silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

proszę o informację jak skutecznie usuwać z silnika (akurat tu żarowego) takie zabrudzenia:

post-7590-0-03716200-1559022133.jpg

Opublikowano

Tak dla sportu wygotuj ten tłumik w wodzie z dodatkiem sody spożywczej . Powiedzmy 2 łyżki na 05l wody. 

To przypieczona rycyna czy inny olej. Wycieraj silnik po lotach .

Opublikowano

Ostrożnie z tym preparatem do mycia śliników , ja kiedyś  chciałem umyć cały silnik, rozebrałem i namoczyłem jak się póżniej  okazało utlenił się tłok i silnik do kosza :huh:

Opublikowano

Ostrożnie z tym preparatem do mycia śliników , ja kiedyś  chciałem umyć cały silnik, rozebrałem i namoczyłem jak się póżniej  okazało utlenił się tłok i silnik do kosza :huh:

Zabawne jest to że na niektórych jest napisane z tylu "Nie należy stosować na aluminium" A teraz to wszystkie silniki są z Alu, dlatego nie wiem dlaczego producenci takie coś wypuszczają.

Opublikowano

Ostrożnie z tym preparatem do mycia śliników , ja kiedyś  chciałem umyć cały silnik, rozebrałem i namoczyłem jak się póżniej  okazało utlenił się tłok i silnik do kosza :huh:

Spoko, namoczyć w nafcie, obmyć płynem do silników...

Opublikowano

Piszę w punktach :

 

1/rycyna jako olej pochodzenia roslinnego bardzo łatwo ulega tzw  epoksydacji , czego efektem są gumowate, ciągnące się  naloty  lub twarde laki wystepujące na elementach  narazonych na wysoką temperaturę ( np tłumik, okolice wydechu, denko tłoka)

 

2/ zepoksydowana rycyna kiepsko rozpuszcza się  w produktach przetworzenia ropy naftowej

 

3/.[...Zabawne jest to że na niektórych jest napisane z tylu "Nie należy stosować na aluminium" ...] , no może i zabawne  ale wiekszość tych preparatów zawiera w swoim składzie NaOH, który jest związkiem silnie oddziałowywujacym  na  stopy aluminium, więc lepiej uprzedzić  niż narażać się na proces sądowy  bo  w wielu krajach to mozliwe......

 

więc  co robić ?? stosować  szybko i pod kontrolą

 

Mask, wyjasniał co stosuje i w jaki sposób

 

4/ ja stosuję ze znakomitymi efektami płyn o nazwie  SUPER TEN !!! do przypaleń " ew  płyn do mycia  alufelg " PLAK" -czyste felgi nielakierowane "

 

a/ preparat nr 1 stosuje na zimno jeśli  chcę uzyskać oryginalny jedwabisty mat  lub na gorąco jesli to ma być lustrzany połysk. UWAGA !!!!!! podgrzewamy element a nie preparat i stosujemy rękawice ochronne 

 

sam proces usuwania tego całego syfu jest dość szybki, pomagam sobie  szczotką  do zębów,  wacikami do uszu itd, potem szybkie płukanie pod bierzącą wodą, suszenie  opalarką, konserwacja WD 40 i  gotowe

Opublikowano

Laki powstają na skutek zapłonu i spalania oleju! Tymczasem temperatura zapłonu oleju rycynowego wynosi 255-300 stopni Celsjusza zaś temperatura zapłonu oleju syntetycznego to już 90 stopni Celsjusza. A więc laki tworzy spalony olej syntetyczny a nie olej rycynowy.

Prawda. Posiadam silnik SAITO 4T FA-72B i nie używam paliwa z rycyną, tylko najlepszego i najdroższego na oleju syntetycznym.

Opublikowano

 za " Miniaturowe Silniki Spalinowe " wyd II 1976 rok

[...nie spalone cząsteczki paliwa osiadaja na wewnętrznych elementach silnika , a działanie  wysokich temperatur zamienia je na stale grubiejącą warstwę nagaru pokrywającego  powierzchnię tłoka i komory spalania, oraz lepkie i będące  przyczyną wzmozonych oporów mechanicznych warstwy tzw LAKÓW , które bardzo silnie  przylegają  do pracujących powierzchni głoadzi cylindra i tłoka.....] str 134

 

[...zalakowanych  częsci współpracujących mechanicznie czyścić  nie mozna-naloty i osady należy zmiekczyć rozpuszczlnikiem ( Asfaltiną) a nastepnie usunąc za pomocą miekkiej szmatki lub bardzo delikatnej waty metalowej ...] str 135...... od siebie dodam ,że znakomicie  sprawdza się srodek do  czyszczenia układów wtryskowych f-my LiquiMoly

 

[...do najważniejszych wad oleju rycynowego należą

...-nieodpornośc na wysokie temperatury jakie panuja w nowoczesnych silnikach spalinowych ( 1976 rok ). ,(olej rycynowy wrze juz przy 160 stopniach Celsjiusza, podczas gdy temperatura wrzenia  olejów mineralnych przekracza 350-400 stopni Celsjusza )....] str 226

 

na stronie  242 dalsze wyjasnienia

 

 

jak to się ma do tego co w swoim poście  napisali koledzy stan_m i robert.pilot   to nie wiem

Opublikowano

Temat zainspirował mnie do oczyszczenia mojego tłumika, (takiego samego od SAITO) dzisiaj wieczorem zajmę się tym i o efektach poinformuję kolegów.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

[..... A więc laki tworzy spalony olej syntetyczny a nie olej rycynowy.....]  # 9

 

[...Prawda. Posiadam silnik SAITO 4T FA-72B i nie używam paliwa z rycyną, tylko najlepszego i najdroższego na oleju syntetycznym...] # 10

 

#9 & # 10 vs #11 ?????

Opublikowano

Robert napisal :

Przyjaciele z HK doradzają jak oczyścić, tylko, że przez 8 godzin na wolnym ogniu... WOW...

https://hobbyking.com/en_us/news/cleaning-a-dirty-glow-engine-the-easy-way

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Dokladnie tak samo myje moje silniki ostatnie 40 lat z doskonalym rezultatem.

Praktyczne wszystko jest opisane w tym linku, jedyne co dodam to temperatura grzania ,ja ustawiam na 120 stopni C max.

czas wygrzewania  6 do 8 godzin.

Bardzo wazne , Ethelene Glykol (anty fryz samochodowy) opary sa niezwykle toxyczne. nigdy nie robic tego w domu.

Prosze pytac jak ktos ma  watpliwosci.

 

 

Pozdrawiam Wladek.

 

Zapomnialem dodac; garnek do wygrzewania musi byc konieczne emaljowany , nigdy nie aluminjowy.

Opublikowano

Coś w tym musi być, bo mój Ojciec jeszcze w latach 60-tych też w glikolu w taki sposób mył gaźniki. do Żuka i Nysy...

Ale tłoka do naszego motorka, to ja bym się jednak bał w ten sposób traktować.

A.C.

Opublikowano

Robert napisal :

 

Dokladnie tak samo myje moje silniki ostatnie 40 lat z doskonalym rezultatem.

Praktyczne wszystko jest opisane w tym linku, jedyne co dodam to temperatura grzania ,ja ustawiam na 120 stopni C max.

czas wygrzewania 6 do 8 godzin.

Bardzo wazne , Ethelene Glykol (anty fryz samochodowy) opary sa niezwykle toxyczne. nigdy nie robic tego w domu.

Prosze pytac jak ktos ma watpliwosci.

 

 

Pozdrawiam Wladek.

 

Zapomnialem dodac; garnek do wygrzewania musi byc konieczne emaljowany , nigdy nie aluminjowy.

Wygrzewanie 6-8 godzin. Gdzie, jak,? Na kuchence, w piecu? . Przecież trzeba pilnować tego...

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.