Jump to content

Wypadek Orlika


Recommended Posts

Posted

Kiedyś ten model był pokazywany na forum i myślę że jest w jakimś stopniu wyjątkowy.

A raczej był.Szkoda że akurat jemu coś takiego się przytrafiło.

Link do strony z budową modelu:

http://papykilowatt.free.fr/html/pzl225-contruction.htm

Link do stron ze zdjęciami:

http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?t=30051&postdays=0&postorder=asc&start=0

fedfe491b7e259e3.jpg

http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?t=30051&postdays=0&postorder=asc&start=20

ddbd8825f96c0d6f.jpg

Posted

Dwie rzeczy mnie dziwią:

 

- wygląda że to konstrukcja depronowa :shock: , w tej wielkości depron, no to pełen szacun

- czyżby jakieś zwarcie w instalacji? wrak jakby po pożarze i gaszeniu...

Posted

Z "bełkotu" automatycznego tłumacza wynika, że przez pomyłkę ludzką, zostały zwarte główne przewody prądowe pakietu 6s 5000 mAh. Niezła energia się tam wydzieliła :shock:.

Akcja gaśnicza była niestety trochę spóźniona.

Posted

Depron depron ,mistrzostwo świata.

Zawsze powtarzałem , materiał nie ma znaczenia jak ma się w łapkach talent...

Guest Kamyczek_RC
Posted
Piękny model.

Tomek: mała(?) poprawka. Orlik jest wykonany ze styroduru za pomocą CNC.

Poprawka Orlik był wykonany ze styroduru i był piękny . Mam nadzieję że zostanie odbudowany . Niestety jak widać elektryczność może zniszczyć model bardziej niż spalina ...

Posted

Ale szkoda modelu.A czy tylko kadłub i pakiet ucierpiał czy silnik też?A z drugiej strony to nie spotkałem giganta z takiego materiału.Ale tak czy siak szkoda modelu. :|

  • 1 month later...
Posted

Mauvaise nouvelle :

 

Après une bonne centaine de vols, le gros Orlik a brûlé ce WE lors d'une rencontre au MCC.

 

Suite à une manipulation malheureuse de ma part (suite à une grosse distraction, j'ai branché les prises des accus ensemble plutôt qu'au contrôleur et je ne m'en suis pas aperçu) les accus Lipo 6S5000 mA ont pris feu...

 

L'extincteur est arrivé un peu tard et tout l'avant jusqu'au milieu du cockpit a fondu, ainsi qu'une partie du bord d'attaque de l'aile droite. Le cockpit et tout l'intérieur ont aussi beaucoup souffert!

 

"Zla wiadomosc

 

Po wielu dobrych lotach , wielki Orlik spalil sie w ten piatek w skutek pozaru zespolu napedowego.

 

W konsekwencji zlego podlaczenia wykonanego przeze mnie ( w skutek wielkiej nieuwagi podlaczylem akumulatory razem przed regulatorem i nie zauwazylem tego) akumulator Lipo 6 S 5000 zapalil sie.

 

Gasnica znalazla sie troche za pozno, i wszystko od srodka kokpitu do dziobu spalilo sie plus czesc krawedzi natarcia prawego skrzydla. Kabina i wszystko w srodku rowniez bardzo ucierpialo."

  • 2 months later...
Posted

Czesc

Chcialem tylko dodac, ze znam Papykilowatt'a osobiscie ( przez chyba dwa lata bylem czlonkiem klubu, ktorego on byl jakis czas prezesem). Facet jest naprawde mocny. Zreszta na jego stronie jest duzo o jego dokonaniach. Cieszy mnie, ze jego slawa dotarla az tutaj.

Orlika widzialem na zywo, z bliska i w locie. Szkoda!

Jakas ironia losu. Czlowiek, ktory na napedach elektrycznych zjadl zeby, nagle zwiera nie te kabelki co trzeba. Zdarza sie najlepszym.

  • 9 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.