AndrzejC Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 Zobowiązałem się pomóc Koledze z forum i wytoczyć króćce do silnika OS-MAX. Samo wytoczenie tego detaliku to bułka z masłem, ale mam pytanie do użytkowników OS-ów. Czy to na pewno jest gwint M3,5 ( jak mi pisze Kolega z forum) wg mnie to jest gwint calowy. Czy ktoś coś wie na temat tego gwintu na tym króćcu? Nie chcę tego robić niepotrzebnie, więc informacja na temat tego gwintu byłaby wielce porządana. to co na zdjęciu wskazuje na gwint calowy, ale może się mylę? A.C.
oki188 Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 Wielkie podziękowania dla Andrzeja w pomocy z tym króćcem zdjęcie które podałem (które Andrzej umieścił) było tylko poglądowe a tak wygląda fabryczny króciec do silnika OS (innego z dłuższym gwintem ale tym samym co w wersji krótszej).
Stanislaw Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 witam zmierzyłem u siebie króciec od OS ,wygląda że skok gwintu 0,5 mm
oki188 Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 Udało mi się znaleźć takie informacje: Thread Size: 3.5mmPitch is .6mm coarse threading Co na tłumaczenie daje: Rozmiar gwintu: 3,5 mmPodziałka to grubość 0,6 mm Z tej strony http://mdmetric.com/...M-thead 600.htm wychodzi na to że się zgadza. (ISO Metric profile)
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 Rozumiem, że wymiary nie zależą od pojemności silnika. Mam kilka OS więc mogę wykręcić i sprawdzić "testerem" skok gwintu. Podaj jakiej pojemności silnik gdyby okazało się, że wymiary wzrastają z pojemnością.
AndrzejC Opublikowano 10 Lipca 2019 Autor Opublikowano 10 Lipca 2019 Zrobimy najpierw na M3,5 Jak nie będzie pasować to będziemy się martwić. A.C.
oki188 Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 M3 nie bezie pasował w 100% śrubkę M3 mogę spokojnie włożyć i wyjąć więc odpada. Mam silnik 8cm ale z informacji wyczytanych większośc silników ma ten sam króciec (standardowy O.S. nipple No.1) https://www.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCM34 Tam są podane dane jego. Thread Size: 3.5mmPitch is .6mm coarse threading
czarobest Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 Potwierdzam to co napisał Damian wyżej, to będzie raczej 3.5mm. Sprawdziłem u siebie w FS-48 oraz w 35FP (tutaj jest tylko w tłumiku) i śrubka M3 ma luz i na oko widać, że jest troszkę mniejsza niż króciec.
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 Moje pomiary potwierdzają M3,5x0,6mm. By być dokładnym to w otwór po króćcu wchodzą gwintowniki M3,5 oznaczone 2 nacięciami S W 7 M. Natomiast na gwincie króćca najbardziej pasuje wzornik x0,6.
oki188 Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Wszystkim wielkie podziękowania za sprawdzenie oraz 100000 krotne podziękowania dla Andrzeja (AndrzejC) który wykonał dla mnie kilka różnych sztuk z tym właśnie gwintem pasują idealnie i wreszcie bez obaw o spadnięcie mogę zakładać wężyk czegoś takiego szukałem od bardzo dawna. O.S. według mnie dał ciała i powinien te fabryczne dawać dłuższe jak to robią inne firmy. Zdjęcie przedstawia dorobione w porównaniu do fabrycznego. Andrzeju jeszcze raz wielkie dzięki za kawał dobrej roboty przy ich produkcji Pozdrawiam.
Francka Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 No Andrzej poratowałeś kolegi klubowego ,na starych modelarzy zawsze można liczyć . Dzięki dobra robota oglądałem końcówki dziś na lotnisku.
AndrzejC Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Opublikowano 16 Lipca 2019 Oj tam . Takie przepusty wykonuję dla siebie w dużych ilościach, bo w łódkach są bardzo potrzebne. A te "kupne" nie za bardzo mi pasują. Więc wykonanie tych paru sztuk to tylko kilka minut pracy. Więc nie ma się za bardzo czym ekscytować, a i dziękować też nie ma za co . A tak po prawdzie jak to niewiele trzeba, żeby kolegę uszczęśliwić . Dobrze, że się udało przypasować. A.C. 4
Rekomendowane odpowiedzi