Skocz do zawartości

Instalacja wału napędowego w łodzi - proszę o wskazówki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W sprawie pływających jednostek jestem laikiem.

Tymczasem tylko były modele latające.

Planuję budowę łodzi makietowej, pływającej raczej dostojnie, o długości o.k. 1m.

Czy ktoś zechciałby podpowiedziec co kupić i jak zamontować, żeby łódź miała wał i śrubę poniżej linii wodnej i żeby woda nie lała się do środka.

Jak to jest uszczelnione?

Jak (czym)  łączy się wał z silnikiem bezszczotkowym.

Jak dobrać taki napęd, kupuje się całość czy oddzielnie silnik, wał, śrubę...

Czym prościej ktoś zechciałby wyjaśnić tym lepiej.

Może jakieś odsyłacze...

Dziękuję i pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam wały napędowe z jednym lub dwoma simmeringami. Wał z silnikiem łączy się z silnikiem łącznikiem stałym. Można też w silniku z ośką  4mm zastosować sam wał 4mm  przedłużony o długość ośki silnika. Nie stosujemy wtedy łącznika stałego i napęd jest osiowy , brak bicia.

Zobacz na mojej www

http://www.modelhobby.nazwa.pl/zaneta/zaneta.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie mogłem użyć wału gotowego zrobiłem go w sposób jak poniżej:
post-20773-0-90259000-1563224711_thumb.jpg

post-20773-0-98208300-1563224717_thumb.jpg

post-20773-0-08016200-1563224722_thumb.jpg

 

Śruba 120 mm, gwint wału M5

łożyska 6x13x5, uszczelnienie 6x13x5. Ostatecznie jedno łożysko zastąpiłem łożyskiem oporowym.

post-20773-0-74146800-1563225053_thumb.jpg

 

Więcej w mojej relacji z budowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach