Henryk S. Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Marku tam będzie jeszcze osiem podłużnic 10 x3 z lipy,dwie 10x5 i dwie 5x5 sosna,więc kadłub będzie bardzo mocny,a na skręcanie boczne jest kratownica. Kamil nie będę już dokładał więcej listew na kratownice,gdyż to wystarczy,a nie chce na dziobie wozić 2kg.ołowiu. W poprzednim RWD6 1:4 nie dałem ani deka ołowiu i tu też tak będzie. Krzysiek ja buduje ten model,ale słuszne uwagi są zawsze mile widziane,jeżeli popełnię jakieś błędy to proszę zwrócić mi uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Nie mówię Henryku że nie nie masz racji z tą dbałością o jak najmniejszą masę modelu i samą decyzję pozostawiam Tobie. Jak się patrzę na kadłub tej w skali 1:4 to wydaje sie filigranowy bardziej niż te w modelach 3D. Faktem jest że mocne pokrycie usztywni jeszcze konstrykcję modelu.A lekki model to realizm w locie i znacznie mniejsza urazowość konstrukcji. Zastanawia mnie ile będzie ważył pusty model i ile ważyła pusta w skali 1:4 mogę otrzymac takie informację ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Henryk, model zapowiada się ślicznie ale ten układ kratownicy boczków kadłuba jaki zastosowałeś jest nieefektywny. W prawidłowej kratownicy wszystkie pola są trójkątami, a w Twoim modeliku są trójkąty i romby, i to niepotrzebnie zwiększa masę boczków. Zamiast XXXXXX lepiej zrobić |\|\|\|\ , efekt statyczny będzie taki sam, a masa zawsze trochę mniejsza. Ewentualnie można zrobić /\/\/\, tylko wtedy pasy będą miały trochę większą długość wyboczeniową. Tylko że akurat wyboczenie pasom nie grozi, one są raczej zginane siłami od naprężonego pokrycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Witam wszystkich obserwatorów i "budowniczego"! Chciałem / muszę pochwalić się iż byłem uczniem Ś.P. Henryka Jerzyka, który podejrzewam był znany na forum modelarskim ( F4C Gigant ) z konstrukcji polskich modeli m.in. RWD ( 13 i 8 )... Szczerze powiem - jak widze modele / samoloty RWD zawsze będzie mi się przypominać mój nauczyciel / instruktor, czyli wszystko to, co najlepsze i najmądrzejsze. Jestem wiernym obserwatorem poczynań Pana Henryka S. Tak dalej!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Prace przy RWD6 powoli posuwają się do przodu. Zmontowałem kadłub do kupy na sucho,teraz mogę zaznaczyć na wręgach dolnych i górnych, gniazda na listwy podłużnic,taką metodą wychodzi mi zawsze najlepiej. Ze względu że nie są to plany modelu,tylko samolotu,więcej czasu pochłania mi myślenie nad każdym elementem,niż jego wykonanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 No i teraz Heniu jest to normalna kratownica "mostowa" i najcięższy pociąg może po niej przejeżdzać! Jeszcze tylko te "szyny" na górze i na dole i po sprawie. I tylko nie mów nam, że jest to taka sama kratownica, jak ta w 1:4, którą Wojtek eksploatuje. Super się prezentuje i widać rękę MISTRZA! Czekam na dalszy rozwój konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Troszkę przeraża mnie pionowa listwa na natarciu żeber nasadowych obawiam się że to nie jest dobre mocowanie i obawiam się że własnie tu może odlecieć skrzydło od kadłuba prosze przemyśl to połączenie bo powierzchnia styku listewki żebrem jest minimalna a siły które będzie przenosiła są ogromne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Marku jest to ta sama kratownica która leżała na desce montażowej,miałeś do niej wątpliwości,teraz ma wygląd mocnej konstrukcji mostowej i według mnie jest to bardzo mocna konstrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Jakiś przestój w pracach widzę cisza taka a ja gonię ze swoją troszkę mniejszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Kamilu nie mam przestoju w pracach,albo komputer lub budowa modelu,więc wybrałem budowę. Dzisiaj nadszedł czas aby się pochwalić co zrobiłem. Na zdjęciu widać mocowanie żeber przy kadłubowych,jest tam drut sprężynowy 4mm,wklejony do wręgi 8cm i 5cm do żebra. Łącznik żeber zrobiłem z rurki mosiężnej 6mm i drutu sprężynowego 5mm który służy zarazem jako bagnet. Tak wygląda cały kadłub na dzień dzisiejszy. Wyszedłem na chwile z modelarni,wracam a ci panowie już przymierzają się do latania tym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 No ładnie, ładnie Modelik ładny, czysto wkoło, napój jest [szkoda ze tyski no ale gust kazdy ma swój] Czekamy na dalszy rozwój prac i częste wpisy wraz z fotografiami. BTW Ta głowa mnie troche martwi. Nawiazujac do hydepark i psychotestów polecam spojrzec w ten watek ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Oj "paliwo lotnicze" się w kadr wkradło Ciekawym ile ja muszę jeszcze lat przeżyć by z pod moich łapek takie coś wyszło... p.s Ile to już wyszło wagowo ? Sporo tego drewna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Ślicznie to wygląda nawet pilota oblatywacza już widzę znalazłeś świetny kawałek roboty zobaczymy jak temat spawania wyjdzie ...Heniu a jak tam silnik przymocujesz i jaki to będzie silniczek ? Pierwszą wręgę masz całą bez dziurek znalazłeś taki zgrabny motorek że chowa się na wrędzę bez niczego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Kamilu wręga nie ma żadnych otworów,gdyż nie wiem jaki motorek będzie napędzał ten model. Mam MVVS-58cm3 który też tam pasuje,ale to już w ostateczności go zamontuję,gdyż nie podoba mi się praca tych pierdzących dwutaktów. Planuje zakup moki 50 VT,ale przeraża mnie ta cena,jeszcze mam czas zakupu,gdyż nie wiem jaka wyjdzie waga tego modelu,może wystarczy Saito 36cm3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Jednym słowem podziurawić zawsze mozna Może saito na targi w lutym pokaze następne cacko boxera Fg-72 albo gwiazdkę 5*36 Dla nich nie ma problemu zrobili 20cm benzynę 4 takta fg-20 w górę zawseze łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Przez ostatnie dwa dni znowu troszkę podłubałem,zrobiłem statecznik pionowy i ster kierunku,teraz będzie troszkę przestoju. Dopiero po świętach,powrócę do prac przy modelu,a będzie to statecznik poziomy i ster wysokości. To żółte obok modelu ma 25cm,więc można porównać wielkość statecznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Lis Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Takie pytanie możne już ktoś zadawał ale spytam się, Panie Henryku czy listwy na podłużnice kadłuba są wyginane na mokro do uzyskanego łagodnego łuku czy były klejone jako proste? Pozdrawiam Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Kadłub piękny ale mam pytanie z innej beczki czy wiadomo jaki profil płata miał oryginalny RWD-6 nie mogę odszukać nigdzie profilu ani jego koordynatów. Zastanawiam się co zrobić czy szukać orginalnego profilu czy zastosować jakiś inny profil np CLARK Y ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 do Kamyczek_RC ....... na święta zafundowałem sobie książkę Najsłynniejsze Polskie Sportowe Samoloty Wyczynowe....... powinno tam coś na ten temat być........ ale jewszcze nie doczytałem tak daleko.. wieczorem poszukam i jak coś znajdę to dam znać.... swoją drogą Pan Henryk.S powinien wiedzieć skoro buduje już któryś ten model..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Według książki profil rwd-6 to IAW 192 oznaczony też jako DJ-3 poszukuję więc współrzędnych tego profilu i wszelkiej dokumentacji niestety nie odnalazlem w internecie niczego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.