tikicaca Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Według książki profil rwd-6 to IAW 192 oznaczony też jako DJ-3 poszukuję więc współrzędnych tego profilu i wszelkiej dokumentacji niestety nie odnalazlem w internecie niczego ... jak juz znajdziesz profil do przedmuchaj go w xfoilu dla re z jakim ma latac i zobacz czy jakie kwiatki nie wychodza. Czesto skalowanie "doroslych" profili lotniczych powoduje ze model po prostu nie chce latac, no chyba ze mamy do czynienia z niesmiertelnym clark y
Henryk S. Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 Arturze listewki wyginam na mokro,mocując do deski montażowej,po wyschnięciu wklejam w kadłub. Kamilu jaki był dokładnie profil w RWD6 nikt tego nie wie. Według Wiesława Schiera,profil płata był taki jak napisałeś DJ-3 o grubości 12,5 do 13% Statecznika pionowy miał profil symetryczny IWA-177 12%a poziomy też symetryczny IWA-177 8%. Kamilu masz plany samolotu,i nie wiem czego poszukujesz,zrób profile takie jak na planach a model będzie,,prawie sam latał"tylko mu nie przeszkadzaj. Budujesz model RWD6,więc polecał bym ci zakup książek, Wiesława Schiera "Challenge Sukces RWD" "Najsłynniejsze Polskie Samoloty Wyczynowe" "Franciszek Żwirko"napisana przez jego syna Henryka Żwirko. Jeszcze są ciekawe książki Andrzeja Glass "Polskie Konstrukcje Lotnicze"tom II oraz "Samoloty RWD"
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 jak juz znajdziesz profil do przedmuchaj go w xfoilu dla re z jakim ma latac i zobacz czy jakie kwiatki nie wychodza. Czesto skalowanie "doroslych" profili lotniczych powoduje ze model po prostu nie chce latac, no chyba ze mamy do czynienia z niesmiertelnym clark y Model ten jest o tyle ciekawy że łatwo zmodyfikować sobie profil skrzydła i zastosować np clark y gdyż przejscie ,które ma miejsce przy kadlubie pozwala wyprostować wszystkie problemy zwiazane z tą zmianą. Należy tylko zadbać o to aby największa grubość profilu wypadła w okolicy dzwigara i grubość profilu była zbliżona do 12,5-13% postaram sie jednak zdobyć materiały dotyczące oryginalnego profilu i taki zastosowac w modelu. Po wykonaniu powiększenia nie jestem usatysfakcjonowany dokładnością profilu z planów.
Henryk S. Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2008 Tak jak napisałem 21 grudnia,że po świętach powrócę do budowy modelu,będzie to statecznik poziomy i ster wysokości. Były święta i już po świętach,bardzo szybko minęły,więc mogę się pochwalić co zrobiłem. Statecznik poziomy zrobiłem z balsy twardej i średniej,nie dawałem sosny ani sklejki ze względu na wagę tyłu kadłuba,który musi być bardzo lekki. Stery wysokości też balsowe,tylko listwa spływu sklejka lotnicza 1,5mm i oklejona dwustronnie sklejką topolową 2mm.
PAWEL B Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Bardzo ładnie, widzę że robota pali się panu w rękach .A pisali że to ja szybko robię. A mam takie pytanko co pan sadzi o tej foli co oklejam ją model.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jakiś przestój ogromny tu nastąpił juz nowy rok 2009 czas się zabrać do pracy Czekamy na zdjęcia !!!
Henryk S. Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Kamilu czemu mówisz o przestoju,pisałem że przerwa świąteczna,ale już po świętach,więc zrobiłem statecznik poziomy i ster wysokości. Teraz robię rożne drobiazgi,gdy będzie ich więcej,zrobię zdjęcia i się pochwale co zrobiłem.
Mirek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Henryku zacznij się chwalic ,bo co wchodzę na stronkę to nic się nie dzieje a wiosna idzie.
Henryk S. Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2009 Mirku mogę się pochwalić,brakiem czasu do budowy modelu. Troszkę podłubałem zrobiłem z blachy duralowej 2,5mm,mocowania podwozia,orczyki napędu steru kierunku,nakładki wzmacniające na ster kierunku i wysokości,jeszcze parę innych drobiazgów,teraz wziąłem się za oklejanie balsą 3mm przodu modelu.
Mirek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 No Henryku jestem pod wrażeniem tym bardziej że siedzi przy mnie Łuki i Krystian.Miałczom mi żeby go zobaczyc na żywo.Porównują wielkośc do stojącego kosza w lewej częsci i nie dowierzają.
daczkes Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Panie Heniu z mojej strony podziw i zachwyt bede z niecierpliwością śledził postępy może za lat ... i mnie coś natchnie a narazie podziwiam pozdrawiam Piotr
Milko Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Może zrobić by tak fotkę autora na tle powstającego kadłuba to by pokazało rzeczywiste "rozmiary" tegoż jakże wspaniałego modelu , bo jakoś te miarki nie obrazują wielkości tak dobrze :wink: . Ps:Również bacznie obserwuję prace
Eryk Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 tylko żebyś Henryku nie miał problemu z wyniesieniem modelu z domostwa żeby sie nie okazało że futryny trzeba będzie poszerzać :twisted: Milko ma racje model w porównaniu z modelarzem to najlepsza miarka
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Heniu jesteś lepszy niż laser w artexie Nie wspomnę już o tym że 2 razy szybszy Twój model 2 razy większy i powstaje szybciej piękna robota zauważylem że w ostaniej książce Wiesława Schiera jest poprawiona nieco wersja planów zamierzasz nanosić te różnice czy pozostajesz przy Planach Modelarskich. !!!
Henryk S. Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2009 MareX już pisał za mnie o zegarach,ale żadnej odpowiedzi nie otrzymał. Więc ja teraz napiszę co potrzebuje,aby wyposażyć moje RWD6 w przyrządy pokładowe. Więc takie pytanie gdzie można kupić zegary w skali 1:3 ,stosowane w Polskich samolotach w 30 latach,konkretnie chodzi mi o: Obrotomierz,wskażnik temperatury oleju,wskażnik poziomu oleju,wskażnik poziomu paliwa,busola,szybkościomierz,wysokościomierz,pochyłomierz,sztuczny horyzont,zegar czasowy,kontroler lotów.
Jano Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Za pozwoleniem Henia wstawiam 3 fotki.Model to kolos,Henio tak na oko ma 180cm wzrostu mówią że jak głowa się zmieści to reszta też ale nie próbowaliśmy.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Obawiam sie Heniu że Twoja C-Klasa nie przełknie tej skali ... Bedziesz musiał zmienić auto na combi bo inaczej przyczepka cię czeka. Widok kadłuba na tych zdjeciach uświadamia wielkość całego modelu. Taki model bez wątpienia to spore wyzwanie nie tylko konstrukcyjne ale i finansowe. Zastanawiałeś się już nad wyposażeniem elektrycznym ? .
Henryk S. Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2009 Kamilu co do transportu to nie mam żadnego problemu,ta C-Klasa to jest mój najmniejszy samochodzik podręczny,stojący w garażu mojego budynku. Co do wyposażenia modelu,to będzie tam menadżer zasilania,rozdzielacz zasilania i serwa: Wysokość 2 serwa HS-645MG Obroty silnika HS-475HB Lotki po jednym serwie na płat HS-645MG Kierunek też HS-645HB Sloty i klapy po jednym serwie na płat HS-755MG
Henryk S. Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2009 Serw do tego modelu jeszcze nie kupiłem. Co do mocy to według mnie jest wystarczająca,nie jest to model do akrobacji,tylko spokojnego latania. Każdy chwali serwa na których lata,ile rodzai serw tyle będzie opinij. Ja latam na HITEC-ah mam ich ponad 50szt.i 5 JR,jeszcze ani jedno mnie nie zawiodło. Myślałem też o Futabie,ale serwa tej mocy co potrzebuję są bardzo drogie,według mnie serwa Hitec i JR są tej samej klasy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.