robintom Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Było pytanie co do zegarów. Może tutaj coś pomogą? http://www.inzpan.com/1_3_Instruments_Set_s/85.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Tomku serdeczne dzięki za chęć pomocy,ale nie są to zegary z lat 30 montowane w polskich samolotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jak by model był mniejszy to by nikt nie zauważył że zegary z 30 roku to z USA. Czy instrumenty były głownie Askania? Tutaj można trochę poszperać ale myślę że znasz tą stronę. http://www.cockpitinstrumente.de/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Henryku, co do zegarów. Masz jakieś zdjęcia? bo teraz można wszystko zrobić- kwestia wiedzieć czym i ew. kasy. Możesz laserem wyciąć z cienkiej sklejki obwódki zegarów, i zwyczajnie wydrukować tarczki. W sumie żadna wielka robota, tylko trzebaby mieć jakieś zdjęcia jak one wyglądały. Wiesz co zastanawiam się nad jedną rzeczą. W tym kadłubie, zamknięcie sił podłużnych jest przez przednie pręty między maską silnika a górą kabiny, w Twoim modelu to są rurki mosiężne, obawiam się czy nie są za słabe. Może jakieś stalowe cienkościenne lub duralowe? Mosiądz w sumie jest dość miękki. I powinny być naprawdę dobrze węzły połączone z resztą konstrukcji. Te dojścia poziomych listewek do pionowej listewki przy drzwiach, to nie przeniesie duzej siły, listewka przydrzwiowa będzie zginana a na to nie jest raczej przygotowana. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 W monografii Łosia są zdjęcia i rysunki zegarów. Nie wiem tylko czy to te same co w RWD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekb Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 W planach modelarskich Nr 91 PZL-11c są rysunki zegarów ja o takie chodzi to mogę zrobi skany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zdjęcie kokpitu P-11 z muzeum w Krakowie. Centralny zegar coś się zodblaskował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Patrząc na fotografię przyrządów pokładowych RWD9 można po przyjżeniu się odnaleźć nie które instrumenty na http://www.cockpitinstrumente.de/ np. przyrządy Askania i tu widzę z fotografi rwd9 zakrętomierz czy też widziałem busolę na tej stronie. Choć może się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 w planach RWD-8 (modelarz 11 i 12/2008) są przyrządy RWD-8, myślę że powinny być niemal takie same jak w RWD-6. Jakby co, mam skany tych planów mogę wysłać. W sumie też będę robił te przyrządy (tylko w innej skali) to pewnie jakieś tarczki w autocadzie narysuję i ramki też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zegary w RWD6 i 9 były takie same Askania. Co więcej głów to nie to nie jedna,ten pochyłomierz Tomku to jest właśnie to. Jeżeli będę miał więcej czasu,poszperam na tej stronie,dla mnie ciężko jest szukać, bo znam tylko nasz polski język. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Miałem fotki z książki "Najsłynniejsze Polskie Sportowe Samoloty Wyczynowe" ale właśnie coś mnie podkusiło i w innej książce "Challenge Sukces RWD" znalazłem bardziej wyraziste fotografie. Tylko takie materiały posiadam. Ale i z nich można porównać. Jest jeszcze strona Askania ale tam w dziale muzeum akurat coś im padło ze stroną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekb Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 dla mnie ciężko jest szukać, bo znam tylko nasz polski język. Moja propozycja jest taka, w następnym okienku przeglądarki wchodzisz na stronę Google Obok paska gdzie wpisujesz szukaną frazę masz narzędzia językowe, no i klik. Następnie szukasz pasek z tytułem PRZETŁUMACZ STRONĘ WWW wpisujesz lub kopiujesz adres strony w obcym języku, następnie wybierasz, z jakiego języka, na jaki ma tłumaczyć.Klikasz tłumacz i po problemie. Następne posunięcia na przetłumaczonej stronie z reguły są tłumaczone automatycznie. Ja w ten sposób przeglądam strony w obcych językach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 I tak szukając znalazłem np. instrumenty które montowane były też w Heinkelach. Tfu jakie towarzystwo do naszego RWD. I tak: Bardzo podobny prędkościomierz wariometr obrotomierz niby w opisie w książce jest od 5 a tu mam od 6 obroty oczywiście RWD9 Pochyłomierz Wyskościomierz jedyna różnica to drobna różnica w wyskalowaniu Ciśnienie oleju lub uff mam na razie dość szukania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Sławku na zdjęciach widać że przy drzwiach jest tylko listewka,ale w środku jest tam pręt stalowy 4mm,bardzo solidnie zamocowany do żeberka przy kadłubie i wręgi. Co do rurek mosiężnych też są wystarczająco mocne,nie są to tylko rurki,w środku są wlutowane dosyć długie kawałki prętów,wklejone do wręg i żeber,cała ta konstrukcja jest bardzo sztywna i mocna. Żeberka przy kadłubie też mają swoją wytrzymałość,wykonałem je ze sklejki lotniczej 9mm,oraz mocowanie do kratownicy i wręgi też jest solidnie. Co do poszukiwania zegarów,jeszcze raz podziękowania dla Tomka,za tak zadany mu trud,ale zegar jest tylko jeden z RWD 6. Wczoraj odwiedził mnie kolega Rauchfleisch Kazimierz,z naszego forum,mieszkający blisko mnie. Oglądając model powiedziałem mu że poszukuję zdjęć zegarów,okazało się że ma wszystkie zdjęcia zegarów Askania produkowane w 30 latach. Jeszcze zostałem zaskoczony przez Kazia,ma jedno jedyne zdjęcie kabiny w środku RWD6 ,które jeszcze nie widziało światła dziennego. Według Wiesława Schiera i Andrzeja Glassa,wyposażenie kabiny i rozmieszczenie zegarów było tylko przypuszczalne,ja mam teraz dokument jak to wyglądało w samolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Jak by byl problem z zegarami do RWD6 to zawsze mozna przerobic model na RWD9 by zegary pasowaly. A to zdjecie bedzie mozna zobaczyc? Jesli chodzi o instrumenty to zawsze mozna pojechac na wycieczke i dostac materialy ze zrodla. http://www.askania-uhren.de/museum.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Tomku to jest to zdjęcie o którym pisałem,dokładnie widoczne rozmieszczenie zegarów i wnętrza kabiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Dzięki. Ile ta wojna spowodowała strat. Nie dość że istnień ludzkich to jeszcze tyle dobra latającego. I teraz trzeba się domyślać jak to wyglądało i jak było zbudowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian1998788 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Witam wczoraj 28.01.2009 pojechałem z tatą do pana Henryka i zrobiłem tam kilka fotek pięknego RWD 6 w skali 1\3. Oto piękne fotele w wykonaniu pana Henryka. Ponieważ to makieta, to i fotele na suwakach Porównajcie sobie ten orczyk a orczyk który macie w swoich modelach mój palec ma 6 cm. . Pozdrawiam Krystian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki19944 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Witam. Dla porównania rozmiaru modelu dodam zdjęcie mojego brata ze statecznikiem poziomym RWD 6 Pana Henryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek.co Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Tozto jest GIGANT będą się łapy trzepać przy lotach Szok nie mam słów do opisania tego .Chce go zobaczyc skonczonego !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.