jacek_podwysocki Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Cześć, mam krótkie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi. Pytanie dotyczy zestawów bowdenowych z końcówkami. Czy końcówka metalowa/mosiężna zamocowana na bowdenie lub drucie (zależenie od rodzaju zestawu), jest wklejana czy zaciskana? Pytam, ponieważ zastanawiam się jak dopasowuje się długość bowdena w sytuacji, gdy sprzedawany w sklepie ma zazwyczaj długość 1M. Jednocześnie podpowiedzcie proszę jakie według Was jest dobre i sprawdzone przeniesienie napędu z serwa na powierzchnie sterowe? Szukając odpowiedzi natknąłem się na rozwiązania: drut z „Z” na końcach, listwa z drutem na końcach, drut w plastikowej rurce, rurka w rurce z metalowymi końcowkami, snapy metalowe/plastikowe/kulowe. Jest z czego wybierać, co więc polecacie do modelu balsowego w skali 1:6? Zdjęcia pochodzą ze strony https://modelemax.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Cześć, mam krótkie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi. Pytanie dotyczy zestawów bowdenowych z końcówkami. Czy końcówka metalowa/mosiężna zamocowana na bowdenie lub drucie (zależenie od rodzaju zestawu), jest wklejana czy zaciskana? Pytam, ponieważ zastanawiam się jak dopasowuje się długość bowdena w sytuacji, gdy sprzedawany w sklepie ma zazwyczaj długość 1M. bowden-1m-m2-z-drutem.jpg bowden-1-5m-m2-komplet.jpg Jednocześnie podpowiedzcie proszę jakie według Was jest dobre i sprawdzone przeniesienie napędu z serwa na powierzchnie sterowe? Szukając odpowiedzi natknąłem się na rozwiązania: drut z „Z” na końcach, listwa z drutem na końcach, drut w plastikowej rurce, rurka w rurce z metalowymi końcowkami, snapy metalowe/plastikowe/kulowe. Jest z czego wybierać, co więc polecacie do modelu balsowego w skali 1:6? Zdjęcia pochodzą ze strony https://modelemax.pl/ Sprzedawane bowden mają gwintowaną końcówkę tylko z jednej strony. Długość dopasowujesz sobie odcinając niezarobiony koniec. Inaczej wszystkie modele musiałyby być jednego rozmiaru aby pomieścić 1m bowdeny... Niezarobiony koniec zazwyczaj daje się od strony serwa i wyposażasz wg własnego uznania. Zetka. Przegub kulowy. Zacisk na brok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_podwysocki Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Sprzedawane bowden mają gwintowaną końcówkę tylko z jednej strony. Długość dopasowujesz sobie odcinając niezarobiony koniec. Teraz ma to sens. Jakieś różnice w użytkowaniu/właściwościach pomiędzy drutem w rurce a rurką w rurce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Jeśli używasz bowdenów, to raczej są to niewielkie modele, a tam zwykły drut w rurce wystarczy .-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_podwysocki Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 a74BACK model którego pytanie pośrednio dotyczy to elektryk 170cm rozpiętości także raczej z tych mniejszych:) A jakich rozwiązań używa się w modelach klasy gigant? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys20000 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 W większych modelach zazwyczaj montuje się serwo blisko powierzchni sterowej i stosujesz krótki (stosunkowo długość 100 mm to już dużo ) popychacz, często w postaci śruby rzymskiej do dokładnej regulacji długości i dwa snapy znowu najczęściej kulowe. Są też wyjątki np ster kierunku - serwa w kadłubie i linki stalowe, często z specjalnym dodatkowym orczykiem. Bowdeny są różne, z drutem, z rurką i drutem, z rurką wewnętrzną w kształcie gwizdki ( mniejsza powierzchnia tarcia i większa sztywności). Końcówkę można zaciskać, wklejać, lutować - ma być pewnie połączona. Ważne w bowdenach jest prawidłowy montaż pancerza najlepiej z obu końców. Są też rurki węglowe stosowane jako popychacze. Jest na forum gdzie dyskusja wyższości jednych nad drugimi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a74BACK Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 a74BACK model którego pytanie pośrednio dotyczy to elektryk 170cm rozpiętości także raczej z tych mniejszych:) A jakich rozwiązań używa się w modelach klasy gigant? Nie wiem jak w klasie gigant, ale w trochę większych szybowcach, to rurka węglowa 4mm sprawdza się bdb. Kiedyś "dziergało" się popychacze z dwóch szprych i dwóch kawałków balsy krytych japonką .-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi