Skocz do zawartości

Bobolink Art Hobby (z silnikiem) -ustawienia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie ulotniłem Bobolinka -ale w nieco zmienionej postaci -dostał silnik.

Lata fajnie -ale zupełnie inaczej niż się spodziewałem -przede wszystkim jest szybki - np lądowania do ręki bym nie zaryzykował...

Mimo dość przedniego wyważenia ma tendencje do pompowania -trzeba trymować na dość dużą szybkość i niestety wtedy także znaczne opadanie...  (ster wysokości jest równo ze statecznikiem -ale model wtedy zasuwa....)

Po modelu produkowanym jako DLG i z obciążeniem poniżej 20g/dm spodziewałem się raczej wolnego lotu a to zapierdalacz.

 

Pytania do osób które latały Bobolink -iem         -jakie macie / jakie powinno być wyważenie -gdzie SC  ?    mam 48mm i stabilność jest taka sobie.

czy warto programować wychylenie lotek np 1mm do dołu celem zwiększenia doskonałości i lepszego szybowania?

 

jak macie oprogramowane fazy lotu  (w moim przypadku poza fazą rzutu -bo mój w górę idzie na dodanym silniku)

 

 

 

Wiem, że to już nie jest DLG -ale piszę w tym dziale bo z założenia Bobolink to  DLG  i  większa szansa, że tu trafi się ktoś kto zna ten model.

Opublikowano

Strona producenta podaje SC na 55mm, latając na 48mm masz zbyt przedni SC co właśnie powoduje pompki modelu i trymowanie statecznika w dół aby model leciał poprawnie.

Szybkość lotu będzie tez większa bo dołożyłeś napęd przez co model będzie już w sam sobie ciężki. DLG latając na obciążeniach około 9 do 13 g/dm2 przy czym ta górna granica to są już konstrukcje dobalastowane na wiatr.

Teraz pytanie ile waży twój model do lotu? bo może się okazać że jest na tyle ciężki iż nie ma możliwości aby go spowolnić.

Opublikowano

Jak napisałem obciążenie poniżej 20g/dm2  więc nie jest ciężki.

Waga całkowita mojego to obecnie 274g.  silnik waży 18g, śmigło  około 15g a pakiet   37g.  W wersji DLG  pakiet pewnie waży podobnie -więc waga mojego wzrosła praktycznie około 35g względem tego co byłoby bez napędu...

 

Pompki powoduje raczej zbyt tylne wyważenie -a tu jest przednie.   -stronę producenta czytałem -chodzi mi o informację   kogoś kto tym latał jak w praktyce  Bobolink wyważacie -na jakie SC ?

 

Model lata poprawnie -idzie za ręką -tylko jest niespodziewanie szybki jak na swoją wagę   - po prostu nie chce lecieć wolno. Leci i świszcze jakby miał 40g/dm2 a nie  20...

 

Dziś zrobiłem oblot -szybkość nie  przeszkadza, lata fajnie  -tylko zaskakuje i chciałbym zrozumieć o co tu  chodzi.

Opublikowano

Witku ale ten model jest ciężki i będzie latał szybko nie ma innej opcji. Moje modele 1,5 metrowe ważą do lotu w zależności od wersji miedzy 205 a 250 gram i to przy powierzchni nośnej 20dm2 a nie jak u ciebie 14dm2.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję.

Ok. Ma latać tak jak lata -tzn dość szybko. (choć lata  podobnie  szybko  jak latał mi model 12dm2 90cm i 340g co dziwi.)

 

   I spróbuję przesunąć do tylu SC -zobaczę co to zmieni.  Pomysł na szybką zmianę wyważenia -dwa magnesy neodymowe przyłożone do statecznika -same się trzymają. Dojdzie  kilka g na ogonie -akurat cofnie SC o te kilka mm. (cofnąć wyposażenie byłoby dość trudno)

 

A ogólnie napęd nie uczynił go ciężkim -on taki jest... Więc chyba Bobolink bardziej nadaje się pod napęd lub na zbocze niż do DLG...

Opublikowano

Dziękuję. 

Fajny model wyszedł - pierwszy  którym w pierwszym locie  bez stresu dało się ganiać zakręty i pętle na wysokości twarzy...

choć właśnie  lata jak jet  a nie jak motoszybowiec...

Chyba dostanie 3 celę do napędu... i wtedy zrobi się ciekawie.

Opublikowano

poeksperymentowałem z SC.  Po cofnięciu SC do zalecanych 55mm praktycznie nie daje się latać -jest dużo gorzej.  Co prawda model nie ma tendencji do pompek w dość szerokim zakresie trymowania i lata troszkę wolniej -ale...  

                    każdy zakręt model traci kilka metrów wysokości -robiąc jakby ześlizg - chyba, że przed zakrętem się go rozpędzi  (wtedy traci się tą wysokość na rozpędzanie) Każdy podmuch wiatru i Bobolink wyważony zgodnie z zaleceniem na 55mm miota się jak pijany.

Wyważony pośrednio na około 52mm -leci stabilnie  niestety nadal jest nieprzyjemnie wrażliwy na podmuchy wiatru i zawirowania powietrza -nie słucha sterów  jak należy - mało precyzyjnie się steruje.

 

 

Najlepiej lata z tym mocno przednim wyważeniem na 48mm  - leci  szybko i świszczy udając jet`a -ale idealnie i natychmiast reaguje na stery. - jest i zabawa i precyzja.

 

Teraz tylko muszę kupić  pakiety 3s -na 2s dość ładnie się wznosi i jako motoszybowiec byłoby wystarczająco (tak było planowane)   -jednak Bobolink ewidentnie woli udawać jeta  więc aż się prosi o "przyspieszenie" napędu.

 

Rafal B -miałeś  rację -dla tego modelu 19g/dm2 to jest dość dużo -musi świszczeć.

Opublikowano

co to za wymiar ma być   ?

Distance from Wing Trailing Edge to Fin Leading Edge

nie potrafię przetłumaczyć drugiej linijki google translator też nie...

 

liczenie troszkę dla zaspokojenia ciekawości  -wyważony na 48mm lata bardzo fajnie -tylko inaczej niż się spodziewałem.

Zamiast małego szybowca do powolnego latania wyszedł mały  model do szybkiego poganiania w ciasnych zwrotach, pętlach .

Opublikowano

chyba niekoniecznie

 od spływu skrzydła do natarcia statecznika to jest

Distance from Wing Trailing Edge to Stab Leading Edge

a to Fin Leading Edge jest inną daną nie wiem jaką.

Opublikowano

Dziękuję.

niestety słowo fin ma wiele znaczeń a w słownikach nie występuje jako usterzenie pionowe.a zgadywać nie chciałem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.