Skocz do zawartości

Bagnet


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niemożliwe dla mnie stalo sie możliwym. W mojej 10 letniej przygodzie modelarskiej nie mialem takiej sytuacji. Mianowicie przy duzej szybkości i ciasnym zakręcie pękł i zlamal sie bagnet weglowy fi 9 co spowodowalo wyrwanie skrzydla i rozbicie modelu. ASK 21 spadl i wbil sie w ziemie na ok 40 cm az nie mogłem go wyciągnąć z ziemi. Drugie skrzydło opado gdzies i niestety nie odnalazłem go. Szkoda modelu bo latał ok 3 sezonów bez zadnej kraksy. Niestety tak jest w modelarstwie jedne odchodzą modele drugie przychodzą
Good bay ASK ????

 

post-5307-0-42634600-1568793901.jpg

Opublikowano

A mnie możliwe nie ziściło się  ! 

W Ventusie bagnet fi 6 węglowy z podobnej sytuacji dał radę bo model lekki. Latałem w Tyliczu ,w poniedziałek na Szubienicy

Opublikowano

A mnie możliwe nie ziściło się  ! 

W Ventusie bagnet fi 6 węglowy z podobnej sytuacji dał radę bo model lekki. Latałem w Tyliczu ,w poniedziałek na Szubienicy

No widzisz to miałeś szczęście...Jak widać po załączonej mojej focie raczej z modelu nic juz nie będzie."Bebechy" powyciągam i będą słuzyły dalej .

Opublikowano

Niektórzy producenci stosują bagnety metalowe. Nawet zdarzają się stalowe, pełne. Ja zwykle daję aluminiową rurkę do środka węglowej. Niekiedy bywa i tak że bagnet węglowy ma coraz więcej pęknięć, a nie zawsze się to zauważy.

Opublikowano

Racja..widocznie musialo wystapic w tym przypadku tzw."zmęczenie materiału "co skutkowalo przy duzym nacisku pęknięcie bagnetu. Wniosek....ze należy co sezon wymienic bagnet na nowy lub tez dokladnie go sprawdzic co czasem nie koniecznie moze dac rezultaty bo malych pęknięć nie widac tym bardziej ukrytych w srodku.

Natomiast metalowe, a bardziej stalowe bagnety są bezpieczniejsze z tym ze idzie to za utratą wagi modelu. Taki bagnet jest o wiele cięższy od węglowego. Pomysl z rurką ciekawa sprawa.

Opublikowano

Ja sądzę że to powinna być inspekcja "wg stanu" przed każdym lotem? Jaki tu był bagnet? Pełny? Mam laminatowe ASK-21 i DG-1000 z HobbyKinga, i o ile pamiętam to w tym drugim jest bagnet z pręta stalowego.

Opublikowano

Ja sądzę że to powinna być inspekcja "wg stanu" przed każdym lotem? Jaki tu był bagnet? Pełny? Mam laminatowe ASK-21 i DG-1000 z HobbyKinga, i o ile pamiętam to w tym drugim jest bagnet z pręta stalowego.

Zgadza się bo tam są dawane metalowe pręty (bagnety) Ja jednak ze względów wagi modelu założyłem węglówkę.I wszystko było OK Tak jak mówiłem wcześniej należy bagnet wymienic co jakiś czas.Taka jest moja konkluzja z kraksy .A wnioski właśnie należy wyciagać z kazdego zdarzenia modelarskiego!

Opublikowano

Zgadza się bo tam są dawane metalowe pręty (bagnety) Ja jednak ze względów wagi modelu założyłem węglówkę.I wszystko było OK

 

W tym momencie komisja kończy badanie wypadku :) Dobrze że na głowę nikomu nie spadło. Z Boeingami 737-MAX też wszystko było OK... Mi się wydaje że tu nie ma o co walczyć, bo redukcja wagi nie jest znaczna a ryzyko duże. Można by spróbować z cieńszym prętem stalowym i rurką węglową, ale...

 

U mnie fabrycznie w Sky Surferze w skrzydłach są węglowe rurki w które to dopiero wchodzi węglowy bagnet. Wydaje się to być bardzo wytrzymałe.

 

Też lubię to rozwiązanie, tyle że w piankowcach siły są mniejsze niż w dużych i ciężkich szybowcach z laminatu. Tu akurat skrzydło jest konstrukcyjne, co powoduje większe siły działające punktowo.

Opublikowano

W tym momencie komisja kończy badanie wypadku :) Dobrze że na głowę nikomu nie spadło. Z Boeingami 737-MAX też wszystko było OK... Mi się wydaje że tu nie ma o co walczyć, bo redukcja wagi nie jest znaczna a ryzyko duże. Można by spróbować z cieńszym prętem stalowym i rurką węglową, ale...

 

 

Też lubię to rozwiązanie, tyle że w piankowcach siły są mniejsze niż w dużych i ciężkich szybowcach z laminatu. Tu akurat skrzydło jest konstrukcyjne, co powoduje większe siły działające punktowo.

Racja ..może nie jest znaczaca różnica przy wadze ,ale jednak jest .Akurat ten model w porównaniu do jego rozpiętości skrzydeł jest dosć cieżkim modelem waga ok 2 kg. ,ale za to przekładało się na jego szybkość precyzyjnosć lotu ,a przede wszystkim robiło się nim szybkie podejscie do lądowania i jeszcze na zmiksowanym baterflay "siadał " idealnie prawie w punkt.Wiec należy jeszcze pamiętać ,ze metalowy bagnet nie ma możliwości złamania przy np.złym podejsciu do przyziemienia ,a węglówka wówczas się łamie co daje nam ochronę skrzydła nie wyrywa go z całego kadłuba...Więc jak widać każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.

Opublikowano

Nie kazdy wegiel to wegiel  :) .  Wielu producentow, zwlaszcza z tego duzego kraju na wschodzie Azji, daja wegiel "ekonomiczny".  Zdazaja sie rozne przypadki: mieszanka wegla ze zwyklym wloknem a nawet barwienie wlokna na czarno.

 

Jest oczywiscie prawda, ze wegiel jest bardziej kruchy (mniej elastyczny) i latwiej peka.

 

Podchodzilbym ostroznie do laczenia wegla z aluminium ze wzgledu na kozrozje galwaniczna.  

Opublikowano

Panuje " węglomania ". Węgiel jest dobry na wszystko łącznie ze zmianami klimatycznmi.

Bagnet najlepiej węglowy, kadłub tylko węglowy itd.

Prawda jest inna.

Bagnety węglowe wtedy gdy inny materiał jest za mało wytrzymały przy potrzebnych wymiarach.

Kruchy i trudny do prawidłowego wykonania. Tak zwane fabryczne i owszem są fajne jeśli są dobrze wykonane z PRAWIDŁOWEGO węgla. Mam na myśli nisko modułowy węgiel .

Produkcja modelarska (producenci wyczynowych modeli) jest dość solidna. Ale już dalekowschodnia powinna być dokładnie sprawdzana .Złamany dobry węglowy bagnet pokazuję na zdjęciu. Charakterystyczny matowy kolor przełomu . Żadnych strzępów, pojedynczych wystających włókien .Prawidłowo przesączony węgiel. Oczywiście nie ma niezniszczalnych elementów.

Węglo podobne pręty i rurki są dostępne i jeśli jest to dobre barwione szkło to mając świadomość tego faktu także można użyć jako alternatywa ale nie jako zastępstwo 1:1.

post-14536-0-46900200-1569246078_thumb.jpg

Opublikowano

Okrągła rurka na bagnet to nic dobrego. Przeważnie takie rurki robione są z włókien jednokierunkowych, raczej niskiej wytrzymałości. Do swoich modeli daję bagnet który w większości, zrobiony jest z tkaniny 120g, pod kątem 45stopni. Bagnet ma wymiar 20x11mm, i w środku ma rdzeń piankowy o wymiarach 19x10. W bagnecie bardzo istotna jest odporność na rozrywanie, a włókna jednokierunkowe jej nie mają. Kiedyś stosowalem takie rurki (fi 6), jako łącznik do statecznika poziomego, ale do środka tej rurki wsadzałem jeszcze rurkę aluminiową. Działało to dobrze.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.