specyfick Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Fregata moja czeka na fundusze a tym czasem chcę kupić serwa. Jakie proponujecie ? Nie muszą być hiteca, ale w miarę średniej klasy. 6 sztuk. Lotki klapy sw i sk. Proszę o jakieś propozycje i gdzie można kupić w miarę korzystnych cenach. Jaka jest grubość skrzydła, nie wszystko chyba tam wejdzie. np: 6x TO SERWO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Dobry wybór. Mam i polecam. EDIT: W klapy wejdą z zapasem. W lotki tak "na styk", ale powinny się zmieścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 a próbował ktoś może zamiast samych lotek czy też lotek i klap zrobić klapolotki? zastanawiam się czy to dobre rozwiązanie. W ogóle jak zachowuje się Fregata na klapach? w sensie klapy i lotki parę mm w dół, takie ustawienie thermic Fregata ma RG15? miałem jakiś czas temu Acacie II F3F na RG15 i klapy z lotkami w dół w termice niewiele dawały ... stąd moje pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 I sam sobie odpowiedziałeś...RG-15 tak jak S7084 to profile bezklapowe, skonstruowane specjalnie jako zamienniki do skrzydeł bez mechanizacji. Powstały w czasach, kiedy serwo "micro", np: Webra kosztowała 199DM ! Nawet minimalne użycie zakrzywienia profilu spowoduje większy wzrost oporu niż przyrostu siły nośnej. Tzn: siła nośna wzrośnie ale opór bardziej. Jeżeli zaobserwowałeś to na kompozytowym skrzydle to czego można się spodziewać na fornirze ? Jedyne zastosowanie klap w tym profilu to hamulec do lądowania. Żeby nie być źle zrozumianym: nie mam nic przeciwko Fregacie ale nie da się mimo najszczerszych chęci, tak odwzorować profilu jak w formie negatywowej. Akacja akurat miała dobrze odwzorowany profil.... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 właśnie dlatego od zawsze zastanawiałem się dlaczego w tej tabeli mniej więcej na środku strony jest, że RG15 nadaje się pod klapy - http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 nie mam nic przeciwko Fregacie ale nie da się mimo najszczerszych chęci, tak odwzorować profilu jak w formie negatywowej. Nie do konca wiem jak ale wiem ze producent skrzydla te robi w formie negatywowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Chyba łapiesz mnie Arku za słówka... Ja też oklejam styropianowe skrzydła balsą w formie negatywowej ze styroduru.... Przed laty Krzysiu Jasiński formy miał wyłożone sklejką 0,6 czy 0,8mm. Robię to już ze 20 lat co najmniej ! Tylko kurcze nie potrafię się nawet zbliżyć jakością odwzorowania profilu do jakości skrzydła Akacji. Wiem, że jestem fajtłapa ale myślisz, ze aż taki ? Kuba r. - nie znajdę tego teraz ani nie mam zamiaru przekopywać się przez archiwalne nr Aufwindu z lat 80, w których Austriacy a i sam konstruktor: Rolf G...(nie pamiętam prawidłowej pisowni) wypowiadają się na temat tego profilu. Strona Piotra jest kopalnią wiedzy, godna polecenia każdemu modelarzowi ale....jest tam też (i chwała mu za to !) dużo tłumaczeń czy skrótów artykułów z fachowej prasy niemieckiej. Myśli, czy stwierdzenia tam zawarte odzwierciedlają poglądy czy wiedzę autorów tych artykułów .... Jeśli konstruktor profilu RG napisał przed laty (a latała na tym profilu cała ówczesna czołówka F3B), że profil w swoich założeniach pomyślany był jako bezklapowy to mam uznać, że się mylił ? Bo 25 lat później Piotr na swojej stronie zamieścił co innego ? Sam doświadczyłeś braku korzyści z klap w termice, przynajmniej tak to zrozumiałem. Czy klapa w RG-15 jest zabroniona ? Nie ale moim zdaniem zdaniem trzeba ją zrobić tak, jak M.Masło w swojej Akacji (żeby nieużywana nie pogarszała profilu) i wykorzystać do hamowania podczas lądowania. Wot i wsio.... Trzeba dużego autorytetu i doświadczenia, co najmniej równego profesorowi Epplerowi żeby napisać, że E-193 to była największa porażka aerodynamików... Ktoś to napisał a Piotr zamieścił bezkrytycznie na swojej stronie. Po prostu RG-15 celowo czy nieświadomie okazał się bardziej odpornym na "modyfikacje" modelarzy w domowych, amatorskich warunkach. Jest jednym z nielicznych profili laminarnych nadającym się do żeberkowej konstrukcji skrzydeł co potwierdzają amerykańskie chyba doświadczenia. Piotr i jego strona - zdecydowanie polecam ale robić z niego Mojżesza, który otrzymał kamienne tablice z przykazaniami dla "swego modelarskiego ludku" - zdecydowanie nie ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Latamy w starym kamieniołomie nad Wisłą. To w zasadzie coś jakby klif wysokości ok. 30 m. Na krawędzi pas do lądowania szer. 6 -8 m, za nim sad wiśniowy. Każde lądowanie to walka, latam 'do oporu' bo zazwyczaj po każdym lądowaniu muszę coś kleić. Klapy we Fregacie to z założenia HAMULCE a robi się afera . Jeszcze jedno : 95 % użytkowników tego forum będzie zachwyconych osiągami szybowców na RG15, E205, E193 itp, i słusznie! Przecież przerabialiśmy ten temat przed laty , nie można powiedzieć że te modele nie latały. Były nawet ochy i achy na ich temat, a że dziś są lepsze to bardzo dobrze. Reasumując: jeśli mamy w warunkach "domowych" kombinować z nowoczesnymi profilami , lepiej skupić się na RG15 a nawet na opluwanym E205 , na pewno poleci . A i tak wszystko co lata musi kiedyś spaść :wink: Pozdrowienia dla szybowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Obiema ręcami jestem za... Tomku! Pozdrawiam - Jurek Sorry - ale chyba warto wiedzieć po co wozi się te 2 serwa więcej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisiek Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Skuszony dobrymi opiniami tego modelu i ja złożyłem u Pana Mariusza zamówienie. Wybrałem wersję z klapami. Realizacja zamówienia trochę trwa bo jest popyt na modele a i sezon trwa :wink: W każdym bądź razie w chwili obecnej czeka się 4 tygodnie. Procedura zamówienia wygląda następująco: dzwonimy do Pana Mariusza i mówimy co chcemy. Następnie Pan Mariusz przysyła nam sms'em nr konta i dokonujemy albo pełnej wpłaty albo tylko zaliczki. Po wpłynięciu pieniążków na konto Pan Mariusz kontaktuje się z nami telefonicznie i ustalamy wersję finalna modelu. Po wykonaniu i spakowaniu modelu Pan Mariusz ponownie dzwoni do nas z prośbą o uregulowanie wpłaty lub informuje nas o wysyłce Na dzień dzisiejszy ceny się nie zmieniły: wersja podstawowa tylko z lotkami kosztuje 360 zł a z klapami 400 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Pisząc o modelu do rekreacji zastanawianie się nad profilem w wykonaniu innym niż w formie CNC do każdego trzeba dokleić zaimek MOD. (Modyfikowany tak czy inaczej) Jednak jakie to ma właściwie znaczenie przy modelu do rekreacji i zabawy. W przypadku modeli typowo zawodniczych f3b każdy metr czy sekunda ma ogromne znaczenie. w zasadzie jeśli ktoś pokusi sie o zrobienie takiego samego skrzydła z profilem RG15 ,E193 i wieloma innymi róznice w lataniu rekreacyjnym będą znikome. model to nie tylko profil ,to inne proporcje ,kąty ,skręcenia, odległośc środka ciężkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pman Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 jakuban, czy przy malowaniu płatów zabezpieczałeś jakoś szczelinę zawiasu, by jej nie zamalować? Czy malowanie nie wpłynęło na elastyczność zawiasu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuban Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Nie zabezpieczałem zawiasu, nie było takiej potrzeby, zawias chodzi gładziutko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marceli Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Mam prośbę do posiadaczy fregaty, o zmierzenie kadłubu, w części przeznaczonej na wyposażenie rc baterie napęd. Zastanawiam się nad modelem do fpv, a tam potrzeba sporo na dodatkowe graty, no i dużo dużo prądu aby te odległości pokonywać. Mógłby ktoś mi podać te gabaryty? Będę wdzięczny Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuban Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Marceli tu masz zdjęcie z wymiarami. Mało to profesjonalne, ale myślę że będzie ok:) kadłub jest dość pojemny, sam byłem zaskoczony jego rozmiarami przy jednoczesnym wrażeniu smukłej sylwetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Witam. Moją fregatą latam od niedawna ale coraz bardziej mi się to podoba. Ten szybowiec wiele potrafi. Świetnie kręci pętelki i beczki, nie boi się wiatru, jest dość szybki ale i wolno też da się latać. Kupiłem wersję bez klap bo nie znalazłem powodu by w tym modelu i tym profilu były potrzebne. Na pokładzie mam silnik turnigy 2836/1000 (300W) ze śmigłem 10x6 regler hobbyking 35A, aku 2200 15C i 4 serwa HTX MG14 .Całość waży 1200g trochę dużo ale nie przeszkadza w podniebnych szaleństwach. O termikę jeszcze się nie "otarłem" tym szybowcem ale sadze,że do tego należy kupić inny model bo fregata najlepiej się zachowuje w dynamicznych lotach (oczywiście to moje subiektywne odczucia) I przede wszystkim dlatego odradzam zastosowanie tego modelu do lotów z kamerką (za szybki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Model fajny nie ma co. Myślę że 1200g na taki model to nie dużo. Ciekaw jestem jak na zboczu lata? I jeszcze pytanko - czy tych klap nie brakuje podczas lądowania? Kolega chyba tylko dział zły wybrał bo ma moto-szybowca , a to dział szybowce ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pman Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Bardzo podoba mi się "pokrowiec". To wycinane gorącym drutem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Wiem Macieju,że to dział szybowców ale nie ma sensu otwierać nowego wątku jezeli w tym 10-cio stronicowym już wielokrotnie wplatał się temat elektro .Klapy? jak już pisałem dla mnie są zbyteczne, mam rozległe lotnisko i mogę podejść do lądowania z daleka, poza tym prędkość podejścia nie jest zbyt duża. "Pokrowiec"jest wycięty drutem ze styroduru i oklejony pianką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Klapy? jak już pisałem dla mnie są zbyteczne, mam rozległe lotnisko i mogę podejść do lądowania z daleka, poza tym prędkość podejścia nie jest zbyt duża. Mechanika płata przydaje się nie tylko przy lądowaniu. Jest też wiele innych możliwości wykorzystania klap podczas lotu, nie tylko do lądowania. Np. małe wychylenia klap bardzo pomagają też przy lotach w termice. I choćby z tego względu warto je mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.