Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Jak już pisałem wcześniej to o rurach coś tam wiem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 może tu znajdziecie coś ciekawego na temat rur: http://www.microair.info/f2ax/speed/mar67man_pipe.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RammsteinGKS Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 MMMMMMMm ciekawa kolekcja. Może i ja będę nieć taką Mistrzuniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Jak już pisałem wcześniej to o rurach coś tam wiem....Obrazek Ja mam w piwnicy 2 worki ziemniaków ale na rolnictwie się nie znam... :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 wiem bo użytkuję, i wydaje mi się, że owocnie , a kwestia wykonania własnych rur jest tylko kwestią czasu, śmiem twierdzić, że potrafię to zrobić i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 no dobra namawiałaś namawiałaś i namówiłaś... Stosunek objętości rury do pojemności skokowej silniczka przyjmowany jako baza to 40:1. I tak dla silniczka 2,5 ccm (.15) pojemność rury wynosi ok 100 ccm. Ale to dopiero początek, ważny jest kształt oraz materiał z którego rura jest wykonana, również jej kolor!!! może mieć wpływ na pracę motorka. Na dzisiaj tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek529 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 ważny jest kształt oraz materiał z którego rura jest wykonana, również jej kolor!!! może mieć wpływ na pracę motorka. Ktoś mi wyjaśni jaki wpływ ma kolor rury na pracę silnika? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Witam W różowym chodzi najlepiej :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 "Temperatura (rury) 400 stopni celsjusza, którą wykazały pomiary na hamowni, była trudna do utrzymania w czasie lotu, gdzie przy dużych prędkościach rura znacznie się ochładza, w wyniku czego obniża się temperatura spalin i zmienia regulacja silnika. Niższa temperatura zmniejsza szybkość spalin i ich objętość, w wyniku czego rośnie ich ciężar właściwy. Następstwem tego jest między innymi obniżenie częstotliwości. Dzięki pokryciu rury bezbarwnym lakierem silikonowym prędkość z 225 km/h wzrosła do 240 km/h, gdy dodatkowo jeszcze poczerniono rurę, prędkość wzrosła do 257 km/h." Cytat z mądrej książki wydanej w 1978 roku. Kto zgadnie jakiej i czyjego autorstwa?? A Wy sobie róbcie różowe skoro takie się Wam podobają A tak apropo's męskich nie było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Kto zgadnie jakiej i czyjego autorstwa?? Oczywiście nieodżałowanego pana Andrzeja Rachwała - "Lotnicze modele wyczynowe na uwięzi". Co wygrałem? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Moje gratulacje!!! Najlepszą nagrodą jest zdobyta w trakcie czytania wiedza Niedawno słyszałem, że polacy już przestali czytać książki - jak widać nieprawda!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek529 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 To oznacza że podczas słonecznej pogody, kiedy mamy czarną rurę silnik osiągnie lepsze wyniki? A co będzie, jak słoneczko zajdzie za chmurkę? Różowy jest ładny :wink: Może tą rurę czymś izolować termicznie? :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Chodzi o radiację, widział kto kiedy czarny kaloryfer?? Bo ja nie. Próby z izolacją były prowadzone, widziałem nawet rurę całkiem zabudowaną w modelu, ale wtedy się przegrzewała. Trzeba znaleźć "ZŁOTY ŚRODEK" Ciągle go szukam...Jest jednak tyle zmiennych i tyle możliwych kombinacji, nie wiem czy życia starczy. Jak już wspominałem cytat pochodzi sprzed ponad 30-stu lat... a od tej pory trochę więcej już wiemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek529 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Raczej myślałem o czymś w stylu kolektora słonecznego, a nie kaloryfera. Czarny pochłania więcej energii słonecznej od od innych kolorów, dlatego jest czarny No i bardziej nagrzewa się wystawiony na działanie słońca. Wydaje mi się że jeżeli mielibyśmy dwie takie same rury, jedną czarna a drugą srebrną i obydwie używane były by w ciemności. nie było by między nimi różnicy. Dopiero kiedy zaświeci słońce wyniki będą różne, Ale w takim razie jak z wynikami podczas zmiennej pogody? Mam nadzieję że to o to chodzi :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Paweł, jeżeli już chcesz tego Twojego motorka wycisnąć siódme poty to pomyśl o zmianie rodzaju świecy. Ja bym zastosował głowiczkę taką mają silniki Rossi 15 albo ruskie CSTKAM. Można je dopasować do Twojej głowicy są robione do większych silników i jest z czego staczać. Czasem możne je kupić na Allegro. Jak nie znajdziesz to się odezwij mam kilka w zapasie. Możesz także zastosować świecę "turbo" na pewno będzie lepsza od tej którą masz teraz. OS produkuje odpowiednie świece.Masz tokarkę to bez problemu sobie głowicę pod świecę turbo wytoczysz. Gwint 8x0,75 otwór po gwint 7,2 stożek na dole 60''. Myślę ,że taka zmiana bardzo pomoże w osiągach Twojego motorka. Można też pokombinować z kształtem komory spalania to też może pomóc. Trzeba tylko uważać ,żeby nie zmieniać stopnia sprężania. I to należy za każdym razem mierzyć. Jak mierzyć, Paweł, to zapewne wiesz. Jeżeli potrafisz podać kąty Twojego silnika to i z tym sobie poradzisz. Bardzo podoba mi się to co robisz z tym motorkiem i śledzę ten temat z uwagą. Musisz tylko uważać, żeby Ci się ten silnik po tym wszystkim nie rozleciał przy odpaleniu bo będzie :ass: .przy tej pojemności już nie będzie czego naprawiać :ble: Pozdrawiam A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 bartek529 - jeśli chodzi o sposoby przekazywania ciepła to są zasadniczo trzy: - konwekcja - kondukcja - radiacja na pierwsze dwa kolor nie ma wpływu natomiast w przypadku radiacji inaczej wypromieniowywania ciepła kolor ma zasadniczy wpływ, właśnie dlatego napisałem o kaloryferze, przedmioty czarne słabiej oddają ciepło poprzez promieniowanie, więc nawet w nocy będzie lepiej bo chodzi o promieniowanie cieplne w zakresie podczerwieni (niewidoczne dla naszych oczu), co do przyjmowania ciepła to oczywiście masz rację lepiej również ciepło przyjmują. Dlatego kaloryfery robi się w kolorach jasnych żeby lepiej oddawały, również jednak w celu zabezpieczenia np. zbiorników z gazem wystawionych na oddziaływanie promieniowania słonecznego maluje się je na biało, żeby słabiej przyjmowały. Ale namotałem AndrzejuC jeżeli chodzi o świece, poniższa fotka to efekt ok 15 minut latania, powyższe świece wykonywane są amatorsko (te jeszcze przez Andrzeja Rachwała) następne zamierzam robić sam. Gdyby kupować gotowe to pewnie już dawno poszedłbym z torbami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Paweł. Te świece nie są od Twojego silnika. To, że ś.p. Andrzej Rachwał je robił to jedno, a drugie to to ,że nie spalił ich Twój modyfikowany motorek. Tak czy inaczej widzę, że znasz się na tym co robisz . Ale przy takim Nauczycielu to i nie dziwi. Może FSRami bys się spróbował zająć? Rasowanie motorków to u nas normalka, a motory mamy mocne na dzień dobry.Jakby co to daj znać. W czerwcu w Tychach będziemy mieli zawody, chętnie się z tobą spotkam Będzie okazja pogadać. Co do koloru rury rezonansowej, nomen omen akurat mialem kiedyś różową rurę w łodce. Nie stwierdziłem różnicy w osiągach silnika. Do pomiarów używam radaru, i GPSa. Nie wiem jak to jest w małych pojemnościach , ale przy większych, z doswiadczeń moich, i moich kolegów wynika ,że kolor rury nie ma większego znaczenia. My dodatkowo chłodzimy wodą kolektor i przednią część rury i to chłodzenie nieco pomaga w osiągach. A najbardziej służy silikonowi uszczelniającemu :wink: Co do Twojego motorka, może jeszcze z paliwem bys pokombinował? 30% nitro+ olej JP4 tak ze 12% . Ale tego Twój motor nie wytrzyma :cry: A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 przypadku radiacji inaczej wypromieniowywania ciepła kolor ma zasadniczy wpływ, właśnie dlatego napisałem o kaloryferze, przedmioty czarne słabiej oddają ciepło poprzez promieniowanie Rzeczywiscie troche namieszales Jest akurat odwrotnie, co wynika z własności fizycznego modelu ciala doskonale czarnego :wink: Kaloryfer, to nie najlepszy przyklad, bo wiele z nich oddaje cieplo w wiekszosci przez konwekcję. Druga sprawa, to względy estetyczne. Ja nie zainstalowalbym u siebie w mieszkaniu czarnego kaloryfera. edit: literowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 AndrzejC, chyba pomyliłeś Pawłów, ten motorek 1,14 nie jest mój, jaa latam w F2A i świece z obrazka wykorzystuję właśnie w tej klasie. MASK rzeczywiście ciepło tracone w wyniku konwekcji stanowi lwią część w porównaniu z tym oddawanym na wskutek radiacji. Ale co do modelu ciała doskonale czarnego to wydaje mi się, że mówimy zgodnym głosem: łyka dobrze, a oddawać to za bardzo nie chce, podobnie jak i czarne dziury te to nic nie oddają nawet światła połkniętego. Czyli chyba wszystko w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 łyka dobrze, a oddawać to za bardzo nie chce, podobnie jak i czarne dziury te to nic nie oddają nawet światła połkniętego. Czyli chyba wszystko w porządku. Perpetum mobile chciałbyś zrobić ? Nie - czarne dobrze przyjmuje i dobrze promieniuje - sorry, rasistą nie jestem ale dlaczego murzyni mają taki a nie inny kolor skóry ? Wot zagadka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.