Leda_g Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Postaram się przedstawić tutaj relacje z montażu oraz ew. oblotu nowego modelu z firmy ARTEX, mowa oczywiście o modelu do nauki akrobacji F3A SERENA Sam montaż nastąpi pewnie dopiero przed świętami, na teraz informację o tym co dostajemy od producenta. Jak powstawała nazwa modelu Trochę danych o modelu Strona producenta Rozpiętość – 1360 mm Długość - 1270 mm Waga kitu – 650 g Waga do lotu 1100-1300g :jupi: Napęd przewidywany – silnik elektryczny 500W Kilka zdjęć tego co dostajemy w pudełku. A więc tak po rozpakowaniu pudełka (wymiarowo jak z Wilgi Artexowej) mamy typowy (jeśli tak można powiedzieć) zestaw elementów do składania tak jak nas do tego przyzwyczaiła firma Artex. Mamy komplet wycinanek w balsie i sklejce różnej grubości (max 4mm), normą jest oczywiście wysoka jakość i precyzja cięcia. Oprócz tego dostajemy polietylenową osłonę silnika oraz kabinkę pilota oraz trochę drobiazgów takich jak węglowy bagnet z tutkami, podwozie duralowe, magnesy, śrubki oraz drukowane rysunki numeracji elementów na wycinankach oraz instrukcję montażu na płytce CD. Czyli dostajemy to co ma być w zestawie typu KIT. Obawiam się tylko tej zakładanej wagi, zważone wszystkie elementy otrzymane w pudełku dało mi masę aż 976g. Mam złe przeczucia co do zakładanej wagi kitu na 650g. Ale o tym się przekonamy. Adres albumu zdjęć http://picasaweb.google.pl/MGurdek/SerenoF3A Cdn.
Mareq Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Ja bym się tą wagą nie przejmował. Zobacz jak dużo materiału zostanie po budowie. Jeszcze się okaże, że waży tyle co elementy modelu.
kamil_rc Opublikowano 9 Grudnia 2008 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Od razu pisze sie na oblot tego modelu . Mam nadzieje ze w przerwie swiatecznej bede mógł wpasc i zobaczyc jak ida postepy w pracach.
filip Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Mam pytanie, może za wcześnie, ale czy silnik welgard 28-14-06 da radę pociągnąć ten sprzęt :?:
leszek-bart Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Witam . Jakiej średnicy jest rurka łącznika płata ?
jędrek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Mam pytanie, może za wcześnie, ale czy silnik welgard 28-14-06 da radę pociągnąć ten sprzęt :?: Witam Pociągnąć, pociągnie, ale szału z nim nie będzie .
filip Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Model będzie się szykował do budowy i na początek wsadzę ten silnik, ponieważ na razie tylko taki mam, a póżniej pomyślę o czymś mocniejszym.
instruktor Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 A mnie zastanawia czy można w niego zapakowac jakiegos "warczącego"
Gość slawekmod Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Szczepan, ja to bym zasadził tam 4T bez zastanowienia .Ale zaraz będzie zadyma, łojjj
filip Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Oczywiście że można, są części do łoża pod silnik spalinowy. Na zdjęciu z przodu zaraz za wręgą do której przyczepiany jest silnik elektryczny około 3cm, są otwory o identycznym rozstawie, wystarczy wręgę przykleić w tamato miejsce i odciąć przód.
instruktor Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 "Ale zaraz będzie zadyma, łojjj " nie tak szybko :wink: Sławku ja mam swoje zdanie na temat silników .Do malucha typu depron ,do motoszybowca jak najbardziej "elektro" ale do akrobatów wolę "warczace" czy 4 T ? to już nie ma dla mnie znaczenia ,byle warczało :wink: Jeszcze raz podkreślam że jest to moje zdanie . Widzi mi się że sobie takie "cudeńko" zamówię
filip Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Pierwsze z czym musiałem się męczyć to instrukcja , było już dawno po zmroku prawdopodobnie była noc, nic przed snem nie piłem :roll: , nawet nie byłem bardzo zmęczony, a tu taki żart jeden numer części chyba 61 i co, w rozpisce występują trzy części o tym numerze co najfajniejsze to że są to zupełnie inne części, ja rozumiem że każdy chce coś mieć wyjątkwego (od siebie) w swoim modelu, ale czy to nie za dużo swobody :devil: Instrukcja mało czytelna (jest to wada) :evil: Brak częśći w moim zestawie nr 17 (jest to wada) :cry: Łatwość składania (oczywiście pozytyw) ;D Niesomowita jakość wyciętych części (poztyw) :rotfl:
filip Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Oklejone skrzydła dotychczas tylko góra :wink:
Aeron1 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Widzę, że nie próżnujesz i prace posuwają się do przodu. Fajnie wygląda to i fajnie będzie latał. Zapowiada się ciekawie nowy sezon a krety na lotnisku już drżą ze strachu
Leda_g Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 Aż wstyd się przyznać, ale jeszcze nie ruszyłem ze swoim Sereno - totalny brak czasu. Ale myślę że w przyszłym tygodniu uda mi się coś z nim zrobić Czy ktoś ważył może surowy model ew. po oklejeniu.
jędrek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Czy ktoś ważył może surowy model ew. po oklejeniu. Witam Tak, ważył. Prototyp , oklejony , z podwoziem i 4 serwami HS-80 waży 670g. Wersja w produkcji , z podwoziem waży 640g (pusta). Jest nieco cięższa od prototypu, ponieważ wprowadzone zostały pewne zmiany w konstrukcji, głównie mocowanie podwozia. Pilotuje Kolo
Wojtek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Heh, widziałem wczoraj osobiście jak to lata. Powiem tak - jest miodzio. Wiatr 7m/s w porywach do 9 m/s, zimno jak diabli - model nic z takich warunków sobie nie robi. Spodziewałem się, że będzie nim rzucało a tu niespodzianka - loty jak po sznureczku. Fakt - pilotował Kolo - nasz wyczynowiec- Szczerz mówiąc czekałem aż zobaczę "jak to lata" - po wczorajszych lotach zamówiłem;-) No można się wychuliganić w powietrzu. :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.