Tytan Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Witam.W sklepach modelarskich są specjalne oleje do zabezpieczenia silników spalinowych na zimę.Oleje te neutralizują nitrometan ,który powoduje korozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Squa Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Dobra dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 A czy nada się na taką mieszankę olej wazelinowy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 A czy olej wazelinowy zneutralizuje nitrometan, który "ciągnie" wodę? Dobre pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 trochę przekornie zapytam po co kombinować, skoro można u nas kupić dość tanio afterrun oil? Np z arcticglow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 a dlaczego nie olej rzepakowy lub lniany, a może tran byłby lepszy :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Nie ma co kombinować :!: . Jak ktoś sklejał modele plastikowe to powinien wiedzieć że można przekombinować 8) Ja po sezonie swoje silniki przeczyściłem WD-40, rozebrałem dla sprawdzenia zużycia i czy nie ma jakiś defektów (np. krzywy wał). Następnie składając wszytko przesmarowałem after run oil i tyle. Po lataniu robię podobnie z tym, że nie rozbieram silnika jeżeli do środka nic nie wpadło. Chodzi o to żeby ze środka usunąć resztki nitro i zabezpieczyć silnik przed wilgocią. Cała filozofia, a koszt ok 50ml takiego specjalnego oleju to ok 15zł, podobnie jak małej puszki WD-40, czy K2 007 Oba specyfiki w zupełności wystarczą na 1-2 sezony a koszt dużej pizzy. Robię tak już 3-ci sezon i się sprawdza, więc nie ma potrzeby szukać szczęścia nie wiadomo gdzie i z czym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 silniki żarowe- jeśli nie jest brudny i zamierzam nadal używać to zalewam przez gaźnik i otwór na świecę after run oil. Jeśli jest brudny rozkręcam ,czyszczę ropuszczalnikiem ksylenowym ,skręcam smaruje jak wyżej. Silniki samozapłonowe -mycie w nafcie plus olej silnikowy. Silniki żarowe można też myć w denaturacie lub metanolu. Trzeba uważać bo czasem rozpuszczają/pęcznieją różne uszczelnienia w gaźniku jak i w silniku. Trzeba wymyć porządnie silniki, które chodziły na rycynie po sezonie bo na wiosnę bedą zaklejone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 ...trzeba latać na MVVS'ach i problemu nie ma :ble: Się lata cały sezon i nie trzeba konserwować na zimę... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 W przypadku WD-40 trzeba pamiętać o tym, że ten olej rozluźnia rdzę, co w przypadku silnika modelarskiego nie jest wskazaną właściwością oleju do konserwacji. Tlenki żelaza bywają "substancją aktywną" w pastach ściernych. Osobiście wolę mieć rdzę (jeśli już taka się pojawi) przytwierdzoną do elementów silnika, niż wędrującą po silniku wraz z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 I po jakim czasie wysycha pozostawiając coś w rodzaju osadu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Akuratnie użynam K2 007 do tak jak pisałem mycia, a jak się myje to i się wyciera Osadów u siebie nie zaobserwowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Chciałem tylko powiedzieć, że mając doświadczenie z mojego drugiego hobby (obróbka skrawaniem): iż WD 40 nie nadaje się do długotrwałego zabezpieczania, do czyszczenia i owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BB Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Nie chciałbym propagować złych nawyków i braku kultury technicznej. Do niczego też nikogo nie namawiam ale napiszę jak ja to robię. Kiedyś na początku przygody z modelarstwem dawno temu przestrzegałem zaleceń przechowywania i konserwacji guru W. Schiera.Potem przestałem. Miałem kiedyś MVVSa 3,5 GFS RC który służył mi 10 lat z przerwami zabawy w modelarstwo. Wraz ze zmianami w technice paliw pił czyste paliwo rycynowe (krótko), potem z syntetykiem i z nitrometanem (przeżył nawet słynne paliwo Gudzińskiego) aż w pełni sprawny za symboliczną kwote znalazł nowego właściciela.Nigdy nie był konserwowany ani myty! (nie zapiaszczył się ) O pięciu lat uzywam tylko czterotaktów.Najstarszy- OS52 przepracował juz 30 godzin i też nie był niczym nigdy konserwowany a spala paliwo z solidną dawką nitrometanu ale bez rycyny! Nie jestem zawodnikiem i nie zauważam niuansów w pracy silnika jakie może pojawiają się wraz z odrobina korozji :wink: Na półce stoi nieużywany "After Run Oil". Moim ostatnim napędem jest OS 200 SP. Na razie jeszcze w pudełku. Cena tego silnika jest na tyle dla mnie wysoka, że w jego przypadku ARO może znaleźć zastosowanie :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.