Raffik Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Witam Jako niedoswiadczony modelarz, szczegolnie w temacie silników spalinowych prosilbym starszych (czyt. bardziej doswiadczonych ) kolegów o pare wskazówek na temat konserwacji silnika. Mam 6,5ccm 2T Super Tigere (jak sadze ) i chcialbym go na/przez zime rozebrac, wyczyscic, i zakonserwowac, az do momentu posiadania (w koncu) modelu pod spaline. Teraz garsc pytan: 1. Czy rozbierac? (przyznam sie bez bicia ze chcialbym - nic tak nie uczy jak wlasne bledy ) 2. Czym czyscic? (silnik pracowal chwile w sezonie) 3. Czym zakonserwowac? (After run?) 4. Jak przechowywac? (Szmaty + pudelka? - nie mam miejsca w mieszkaniu a musze to gdzies schowac - przyczyna - żona) 5. Świeca - wykrecac czy zostawic? 6. Paliwo - jak przechowywac - temperatura, warunki, itd Prosze o uwagi a jakby bylo tego duzo - zobowiazuje sie zebrac to do kupy, zrobic posta i modek przyklei - dla potomnych... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartosz Mesjasz Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 1. Czy rozbierac? (przyznam sie bez bicia ze chcialbym - nic tak nie uczy jak wlasne bledy ) no tu to tylko dobre narzędzia i po problemie.2. Czym czyscic? (silnik pracowal chwile w sezonie) ja czyszczę "stara szkołą" czyli miska kompanie w nafcie.3. Czym zakonserwowac? (After run?) ja używam after run oil ale trzeba uważać bo przy długim leżakowaniu olej ten wysycha i staje się twardy i trudny do usunięcia.4. Jak przechowywac? (Szmaty + pudelka? - nie mam miejsca w mieszkaniu a musze to gdzies schowac - przyczyna - żona) zawsze pakuje w worki, zawiązuje, w pudło a pudło gdzie się da 5. Świeca - wykrecac czy zostawic? ja świece przechowuje osobno.6. Paliwo - jak przechowywac - temperatura, warunki, itd no z paliwem to niech się doświadczeni wypowiedzą. Lepiej starać się nie magazynować paliwa, w miarę możliwości oczywiście. Nie raz okazało się że za zła prace silnika odpowiadało zwietrzałe paliwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Raffik; 1. Nie rozbierac. 2. Wymyc w Benzynie lub Nafcie - wykrecic swiece ew.odkrecic tylne denko...reszty nie ruszac. 3. Wysuszyc 4. Konserwowac ...ja konserwuje w bezkwasowym oleju do broni tzw.Waffenoel 5. Wkrecic swiece ,przykrecic denko (no ...tylna pokrywe karteru). 6. Mozna zawinac w czysta szmatke zeby sie nie "obczaskal" o inne Motorki... 7. Szmatke okrecic gumka zeby sie szmatka nie rozwinela 8. Motorek opisac mazakiem zeby sie pozniej zorientowac co to za jeden... :wink: 9. Zawiniatko schowac pod lozko ,do pieca, do skrytki w podlodze lub zakopac w ogrodku :wink: 10. Zapisac w kalendarzu gdzie zostal przed zona ukryty Motorek :wink: PUNKTY ze znakiem :wink: nie sa obowiazkowe dla kawalerow..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jędrek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 ,do pieca, Taaaaaa.. i można zimą ogień rozpalać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Jedrek -wielu chowalo swoje kosztownosci do pieca ....z roznym skutkiem ...co swiadczy o tym ze tam sie rzadko zaglada ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jędrek Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Witam Tylko żeby o nim nie zapomniał . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 ja uzywam CAPUZOLU jest to srodek (olej) uzywany w przemysle maszynowym i motoryzacyjnym do konserwowania czesci zamiennych . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 A ja nic nie robie uważam że tyle rycyny co zostaje w silniku jest wystarczającą konserwacją Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_9000 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 A ja nic nie robie uważam że tyle rycyny co zostaje w silniku jest wystarczającą konserwacją no nie do konca rycyna zakleja silnik, czasem dość skutecznie, i trzeba sporo wysiłku żeby z niej oczyścić motór. Większość współczesnych paliw zawiera nitrometan, który powoduje korozję elementów aluminiowych. Ja zalewam moje silniki zwyczajnym WD-40 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirow Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Ja używam WD 40, bo nie znam oleju Waffenoel, gdzie można go kupić? Kiedyś zostawiłem silnik na kilka miesięcy (zapomniałem) sama rycyna nie pomogła. Zardzewiał wał w okolicach czopu od korbowodu. Wyczyściłem i wszystko jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 Tak na marginesie rycyna stazejac sie wydziela zwiazki kwasow, szkodliwych dla silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 A nie lepiej olej pełny syntetyk np. ten do aut najlepszy 0W/40 lub 5W/40 lub popatrzeć co stosują modelarze od OFF Road tzn.After run oil.Inne oleje to juz przeżytek .Syntetyk jest pozbawiony wszystkich tych wad jakie maja oleje mineralne Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 After run od 10 sesonów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Mc Fly Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Ja używam WD 40, bo nie znam oleju Waffenoel, gdzie można go kupić? O ile dobrze sobie przypominam to ktoś wspominał, że z powodzeniem stosuje do konserwacji silników olej balistol oraz inne oleje stosowane przez rusznikarzy do konserwacji broni np: taki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
rabbitlkr Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 hmm a ja dla odmiany powiem, że od 5 sezonów nigdy nie konserwowałem niczym silnika, żadnego. Wszystkie leżą tak jak wróciły z lotniska. Z żadnym nigdy nie miałem problemów. Jedynie ZDZ 50ng po dłuższym leżakowaniu wymaga zalania gaźnika żeby zaczął zasysać paliwo ale na to konserwacja wpływu raczej nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Robert -Balistol to wlasnie Waffenöl czyli olej do konserwacji broni (ale nie cioci Broni)... jest drogi ... a z braku "laku" mozna oczywiscie stosowac oleje syntetyczne -mysle ze nie maja /tworza zadnych substancji szkodliwych dla silnikow...ktore moga powstac gdy na olej dziala powietrze ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Niektóre silniki maja niklowane wały korbowe i walki rozrządu, wiec ryzyko korozji jest mniejsze. Dodatkowo dobre nawyki eksploatacyjne powodują, że silników można nie konserwować w jakiś szczególny sposób, pod warunkiem ciągłej eksploatacji oczywiście. Ja od pewnego czasu używam CorrosionX. Na razie jako olej konserwujący do silników, które są "składowane", ale przetestuję go też jako tzw. "after run". Podobno jest też świetny do zabezpieczania elektroniki przed wpływem wody (złączki, serwa, a nawet całe odbiorniki!), jeśli tak jest, to lista modelarskich zastosowań się znacznie wydłuża. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRZECHU I JURAS Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Witam Kolegów. A ja wyczytałem gdzieś na stronie jakiegoś sklepu modelarskiego że bez problemu można zastosować naftę do konserwacji silnika na dłuższe leżakowanie. Ze można nią zastąpić After run oil. Co Panowie na to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Squa Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Oj podpinam się pod temat. Odkupiłem od kolegi za grosze silnik Webra Glo Star 3,5 ccm. Jak widać po googlach chyba rzadki. I zabieram się do czyszczenia. Dodam z góry że mam do dyspozycji warsztat samochodowy teścia więc pytanie co z tego warsztatu mi się może przydać i od czego zacząć czyszczenie i konserwacje? W tym jestem kompletnie zielony w końcu pierwsza spalina a nawet pierwszy silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek_Spy Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 stara szkoła św.p A Rachwała 50% nafty i 50% oleju parafinowego . Kupić w aptece. Zalać i zapomnieć . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.