Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 A na jakim wyposażeniu? Sorry ale jakoś nie chce mi się wierzyć. Model niemal w ponad 1/2 mam oklejony solarfimem czyli najlżejszą folią. Malowania też nie sądzę aby dały jakiś ciężar. Podwozie w/g rysunku i swoje musi ważyć. Serwa Conrady,odbiornik Hitec 5 . Mała pomyłka co do wagi pakietu . To nie 186 tylko 136g (coś mi się 8 z 3 pomieszała). Nadal nie wyobrażam sobie tych 440g. Zakładając nawet że silnik 30 g a pakiet 2 cele 70g to jak w takim razie jest wywazony.Tylko do zawisu z sc na 12cm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko. 440g a 680g to nie jest roznica ktora wynikalaby z roznicy w wadze samego wyposazenia. Wogole tak duza roznica przy budowie takiego samego modelu i stosowaniu zblizonego wyposazenia jest niemozliwa do zaistnienia. ktos sie musial pomylic lub troche przesadzic. Tak jak podajesz to jest roznica ponad 1/3 masy modelu. Boogie ty cos masz chyba na punkcie tych mas cialge jak Cie widze to mowisz ze wszystko za ciezkie . To nie sa jakies mistrzostwa zeby kazdy gram sie liczyl, trzeba sie cieszyc z latania, a nie miec nieprzespane noce z powodu 10g nadwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Wiesz Łukasz gdyby to było 40-nawet 60 g to zrozumiałbym ,doszło malowanie ,mniej oszczędnie klej lany ,większy pakiet, cięższa folia. Ale 200g to hm... nie rozumiem. Model wazony w czasie budowy 245g. (oklejone i pomalowane skrzydło) Doliczając 4x10 g serwa(z przewodami) razem 40g 1x10g odbiornik 1x20g regiel 1x40-50g silnik 1x minimum 70g pakiet (2 cele bo zakładam że model w powietrzu te 10 minut musi polatać ) minimum 20g pozostała foli na oklejenie kadłuba i sterów minimum 30g podwozie. śmigło 9-10g kołpak i kabinka 30g-40g (sama kabinka 22 g może po docięciu z 18 ważyła.) galanteria 10g to daje ok.ok 520g z których nie widzę szansy zejścia w dół. Na zdjęciu w majsterklepce nie ma podwozia ale jest kołpak na śmigle .Znowu kilka g. No i to nieszczęsne wyważenie . Ale. W ogonie są wzmocnienia wklejane ze balsy z odwrotnymi słojami oraz 3x2 cm kawałek sklejki 1mm,do tego lżejsza folia(niż moja kratka). No i balsa . Jak widać ze zdjęć końcówka modelu jest zabudowana . Teraz podmiana balsy na lekka 1 z np WW i uciekają kolejne gramy z ogona co konkretnie przekłada się na wyważenie . Ale 2. Bartka model wazy o startu 560g. Czyli realne moje wyliczenie (bo wiadomo że wszystkiego osobno się dokładnie nie zaważy a goldy, śrubki razem swoje ważą) jest prawdziwe. Jakim cudem 440g podane przez Boogiego? Model oklejony powietrzem i z napędem gumowym? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 podejrzewawszy błąd wagi albo ki czort :evil: Ja też spotkałem się na RC Groups z cudownymi anielskimi Katankami ważącymi 650 czy 700 g. Miałem lżejszy silnik, lzejsze serwa, lżejsze zasilanie, i 750 g. Nie ma byka, inni też pisali jak ta katanka może tyle ważyć, jak oni już chcą folie zrywać i latać bez pokrycia, a poniżej 750 g nie da rady. A może lżejsza balsa lub coś ? Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Jedyne co mi przychodzi do głowy że prototyp pocięto z lekkiej balsy i z cieńszych deseczek. Dlatego można go wyważyć bez problemu przy małym pakiecie i to nie wrzucając go na nos modelu. A dodatkowo wnioskuję to po tym że miejsce na pakiet w modelu jest dość małe (krótkie ) i np. pakiet 1800 nie ma gdzie włożyć czyli autor nawet nie spodziewał się że ktoś będzie pchał pakiet ważący 1/4 całego modelu. Szkoda tylko że nie sprawdził jak się sprawy mają już w zestawach. Dobra nie ma co płakać 600 gram to też nie jest jakieś obciążenie bo model nie jest mały i latać fajnie będzie. Znalazłem też w końcu prawdziwego buga. Mianowicie u mnie skrzydło klinowane jest tylko z przodu na 2 sklejkowe bolczyki. Zaś tył sobie potrafi pływać. W skrajnym wypadku jedna z lotek u mnie może się zablokować jeśli skorzystam z maź wychyleń na jakie pozwala mi serwo Rada: Wkleić identyczny system jak z przodu (tylko że już 1 bolczyka ) Jutro zrobię zdjęcie i opisze o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Slyszalem, ze model wazyl troche ponad 200g bez wyposazenia. I naprawde kolejne 230g w wyposazeniu da sie osiagnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Urban Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Będzie latał Mój akrobat lata z wagą ponad 800 i nadal fajnie kręci (co prawda nie leci pionowo w górę). Model bardzo mi się podoba i cena także zachęcająca. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko. 440 gram gotowy do lotu? niemożliwe. pakiet 140-180 gram, silnik 30-60 gram 4x serwa po 8-10 gram.... wodziki, folia, balsa, kola - po prostu komuś sie cos pomyliło albo budował wszystko z 2mm lekkiej balsy a kleił na powietrze No i to nieszczęsne wyważenie :shock: tez jestem troche niemile tym zaskoczony - wygląda na to ze dziob (mocowanie silnika) wzmocnie tkanianą szklaną i tam dopiero umieszcze pakiet.... bo w orginalnym miejscu 3sp1 1250 poprostu nie dowaza modelu kiedy poloze dzieci spac zamieszcze moje foty extrimka Tomku - oto pare fotek mojego extrimka z podwoziem na jakie wyszarpałem krwawice cięzko zarobioną Ponizej widac jak rozwiązałem zamknięcie kabinki - na magnes neodymowy - trzyma jak sie patrzy Tak wygląda u mnie mocowanie skrzydła - u mnie trzyma bardzo sztywno, raczej nie ma mowy o przesunięciach ale... zastosuje Twoj patent Tomku i wkleje ze sklejki taki sam ząbek jaki jest z przodu. A tu podwozie, wygląda jakby było nieco rozkraczone ale... robilem crash-testy i bardzo ładnie sie zachowuje, twardawo ale jednoczesnie elastycznie. Na moim smigielku APC 10x7 robilem testy na ful gaz i niestety... ale nie ma mowy o zawisie. Myslisz ze moge dac smiglo o wiekszym skoku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Bartku raczej czeka Cię wymiana silnika na sięższy i mocniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Bartku raczej czeka Cię wymiana silnika na sięższy i mocniejszy. ale lipa silnik ten polecil mi jako 'idealny' do tego modelu wlasiciciel sklepu arthobby zwrocic go juz pewnie nie dam rady... zatem jestem posiadaczem silnika ktory jest ciezki i nie nadaje si edo tego modelu - mam wazenie ze moj TowerPro 'dzwonek' od roweru daje wiecej powera.... zatem - jaki silnik Ty bys polecil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Wiesz jak zakochałem sie w Dulskich od Nastika. http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html Albo już leży u mnie w firmie albo przyjdzie jutro i akurat na weekend będzie zamontowany. Inna sprawa że będę musiał przerobić łoże bo silnik jest na styk. Te właśnie 2 siedzą w Łosiu i jestem z nich pieruńsko zadowolony 950 g ciągu przy 100g wagi silnika z całym osprzętem(sam waży 75g) U mnie nie będzie ciężkiego krzyża do mocowania więc ok 85g akurat idealnie mi wyważy model. Zaś przy locie normalnym 10A to max pociągnie. Wiadomo silnik nie wysilony to i mniejszy apetyt ma na prąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Wiesz jak zakochałem sie w Dulskich od Nastika.http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html Albo już leży u mnie w firmie albo przyjdzie jutro i akurat na weekend będzie zamontowany. Inna sprawa że będę musiał przerobić łoże bo silnik jest na styk. Te właśnie 2 siedzą w Łosiu i jestem z nich pieruńsko zadowolony 950 g ciągu przy 100g wagi silnika z całym osprzętem(sam waży 75g) U mnie nie będzie ciężkiego krzyża do mocowania więc ok 85g akurat idealnie mi wyważy model. Zaś przy locie normalnym 10A to max pociągnie. Wiadomo silnik nie wysilony to i mniejszy apetyt ma na prąd. oj zaboli mnie to w kieszen.... ale chyba sie skusze ;] ;] ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Silnik dotarł wiec jutro oblot. W końcu jest ładna pogoda wiec trochę polatam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariolotnik Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Ghandi Pakiet nie musi wazyc 180 gram ! moze wazyc 35 gram... serwa nie 8-10 tylko mozna dac serwa 5 gramowe.... Naprawde stosujac lekkie rc mozna duuuuzo zejsc z wagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Zejsc z wagi ale latac kilka minut ??? Nie wiem co lepsze... osobiscie wole polatac dluzej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Mariusz mój pakiet waży 135g (wcześniej napisałem ze 185 ale to pomyłka z odczytem zapisków. Mam pakiet 1300 waga 100g. i na niego liczyłem. Wszystkie serwa są w centrum i one wyważenie nie zmieniają . Może powinienem to napisać wprost : - wyważenie powoduje ze model musi być znacznie cięższy niż mógłby być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 No i oblatałem już Extrima. Najpierw przez cały dzień piękna pogoda a ja w pracy. o 16 chwila wolna ale wieje jak ..... o 16,40 zaczyna się chmurzyć ale przestało wiać i padać. Szybka decyzja to dobra decyzja. 4 minuty później już podłączenie na lotnisku aku,ustawiene rewersu na lotkach. Ups. trochę duże wychylenia lotek a tu zaczyna brakować czasu. 16,50 start. Myślałem że będę mógł chociaż start nakręcić ale nie wiele się udało, potem tylko trawa, więc film tylko z kołowania nie zamieszczam. Zdjęcie ze startu. Jak widać już zdjęcie jest przyciemnione. Co do własności lotnych na moim sc: -model miał o 1,5 cm przesunięte sc więc cały czas zadzierał do góry (silnik prawidłowo ustawiony) -zadzieranie nie specjalnie duże i po korekcie wysokością nie odczuwalna (poza pełnym gazem) A teraz same pozytywy. -zaciągnięcie na maxa steru wysokości nie powoduje żądnych komplikacji. -kierunek bardzo ładnie się sprawuje w żyletce. -lotki miałem za bardzo wychylone i model bardzo czuły ale i bardzo pewny. -w beczce nie gubi wysokości mimo że nie podpierałem go ani kierunkiem ani wysokością -zawis to sama radocha ,bo robi się go bardzo przyjemnie ,dużo łatwiej niż shockiem z bardziej tylnym sc. - model szybki i zwinny, daje dużo przyjemności z latania. Co najbardziej mi się podobało to to że lata jak po sznurku. (A może to nowe radio jest cwańsze i lepiej prowadzi modele???) Oczywiście model przy takich ustawieniach nie jest dla początkujących pilotów, chyba w ogóle nie jest dla początkujących. Edit: Śmigło 11x5 pozwalało na zawis ale na maź obrotach silnik siadał i 5 sekund to max. a potem model spadał ładnie na ogon. Przy tak dużym śmigle moment od śmigła wyczuwalny ,kontra na lotkach po wylądowaniu okazała się niemal nie zauważalna 2 mm może 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Tak zapodanie silnika Dulski zmieniło całkowicie wyważenie i teraz model mam wyważony w/g producenta. Nadmiar mocy wyczuwalny nawet na pakiecie z 2/3 naładowanym .Wyrywa z ręki. Testowałem też 10x5,5 i też było nieźle. A oblot odbył się na 11x5 i świetnie się sprawuje tylko czuć już moment od śmigła i to znaczny czego prawie nie czuć przy śmigle 10. Model nie lata zbyt szybko i nawet pełny gaz specjalnie go nie przyspieszył. Za to zawisy robią się bez problemu i nawet (nie wiem czy to widać na filmie) model pozwolił opuścić się do dołu nie tracąc zawisu. Chyba zasada co ładnie wygląda to i ładni lata sprawdziła się w 100% . Z czystym sercem mogę polecić ten model jak tańszą alternatywę dla zachodnich zabawek. I film z startu(miałem tylko 16Mb kartę i więcej się nie zmieściło) http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/extrim3d/start.avi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Lata pięknie no i do najwolniejszych to nie należy - operator jakoś chwilami nie nadążał za nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Tak zapodanie silnika Dulski zmieniło całkowicie wyważenie i teraz model mam wyważony w/g producenta. oo super to słyszeć kiedy dokoncze malego dromadera i go sprzedam to zanabede dulskiego do extrimka. W zasadzie do dokonczenia zostalo mi juz tylko... pokrycie skrzydel i... gotowy do wystawienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.