Skocz do zawartości

Extrim3D


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

A na jakim wyposażeniu?

Sorry ale jakoś nie chce mi się wierzyć.

Model niemal w ponad 1/2 mam oklejony solarfimem czyli najlżejszą folią.

Malowania też nie sądzę aby dały jakiś ciężar.

Podwozie w/g rysunku i swoje musi ważyć.

Serwa Conrady,odbiornik Hitec 5 .

Mała pomyłka co do wagi pakietu .

To nie 186 tylko 136g (coś mi się 8 z 3 pomieszała).

Nadal nie wyobrażam sobie tych 440g.

Zakładając nawet że silnik 30 g a pakiet 2 cele 70g to jak w takim razie jest wywazony.Tylko do zawisu z sc na 12cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 267
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko.

 

440g a 680g to nie jest roznica ktora wynikalaby z roznicy w wadze samego wyposazenia. Wogole tak duza roznica przy budowie takiego samego modelu i stosowaniu zblizonego wyposazenia jest niemozliwa do zaistnienia. ktos sie musial pomylic lub troche przesadzic. Tak jak podajesz to jest roznica ponad 1/3 masy modelu. Boogie ty cos masz chyba na punkcie tych mas :) cialge jak Cie widze to mowisz ze wszystko za ciezkie :) . To nie sa jakies mistrzostwa zeby kazdy gram sie liczyl, trzeba sie cieszyc z latania, a nie miec nieprzespane noce z powodu 10g nadwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Łukasz gdyby to było 40-nawet 60 g to zrozumiałbym ,doszło malowanie ,mniej oszczędnie klej lany ,większy pakiet, cięższa folia.

Ale 200g to hm... nie rozumiem.

Model wazony w czasie budowy 245g.

(oklejone i pomalowane skrzydło)

Doliczając

4x10 g serwa(z przewodami) razem 40g

1x10g odbiornik

1x20g regiel

1x40-50g silnik

1x minimum 70g pakiet (2 cele bo zakładam że model w powietrzu te 10 minut musi polatać )

minimum 20g pozostała foli na oklejenie kadłuba i sterów

minimum 30g podwozie.

śmigło 9-10g

kołpak i kabinka 30g-40g (sama kabinka 22 g może po docięciu z 18 ważyła.)

galanteria 10g

to daje ok.ok 520g z których nie widzę szansy zejścia w dół.

Na zdjęciu w majsterklepce nie ma podwozia ale jest kołpak na śmigle .Znowu kilka g.

No i to nieszczęsne wyważenie .

 

Ale.

W ogonie są wzmocnienia wklejane ze balsy z odwrotnymi słojami oraz 3x2 cm kawałek sklejki 1mm,do tego lżejsza folia(niż moja kratka).

No i balsa . Jak widać ze zdjęć końcówka modelu jest zabudowana . Teraz podmiana balsy na lekka 1 z np WW i uciekają kolejne gramy z ogona co konkretnie przekłada się na wyważenie .

Ale 2.

Bartka model wazy o startu 560g.

Czyli realne moje wyliczenie (bo wiadomo że wszystkiego osobno się dokładnie nie zaważy a goldy, śrubki razem swoje ważą) jest prawdziwe.

Jakim cudem 440g podane przez Boogiego?

Model oklejony powietrzem i z napędem gumowym? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewawszy błąd wagi albo ki czort :evil:

 

Ja też spotkałem się na RC Groups z cudownymi anielskimi Katankami ważącymi 650 czy 700 g. Miałem lżejszy silnik, lzejsze serwa, lżejsze zasilanie, i 750 g. Nie ma byka, inni też pisali jak ta katanka może tyle ważyć, jak oni już chcą folie zrywać i latać bez pokrycia, a poniżej 750 g nie da rady.

 

A może lżejsza balsa lub coś ?

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy że prototyp pocięto z lekkiej balsy i z cieńszych deseczek.

Dlatego można go wyważyć bez problemu przy małym pakiecie i to nie wrzucając go na nos modelu.

A dodatkowo wnioskuję to po tym że miejsce na pakiet w modelu jest dość małe (krótkie ) i np. pakiet 1800 nie ma gdzie włożyć czyli autor nawet nie spodziewał się że ktoś będzie pchał pakiet ważący 1/4 całego modelu.

Szkoda tylko że nie sprawdził jak się sprawy mają już w zestawach.

 

Dobra nie ma co płakać 600 gram to też nie jest jakieś obciążenie bo model nie jest mały i latać fajnie będzie.

 

Znalazłem też w końcu prawdziwego buga.

Mianowicie u mnie skrzydło klinowane jest tylko z przodu na 2 sklejkowe bolczyki.

Zaś tył sobie potrafi pływać. W skrajnym wypadku jedna z lotek u mnie może się zablokować jeśli skorzystam z maź wychyleń na jakie pozwala mi serwo :(

 

Rada:

Wkleić identyczny system jak z przodu (tylko że już 1 bolczyka )

Jutro zrobię zdjęcie i opisze o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko.

 

440 gram gotowy do lotu? niemożliwe.

 

pakiet 140-180 gram, silnik 30-60 gram 4x serwa po 8-10 gram.... wodziki, folia, balsa, kola - po prostu komuś sie cos pomyliło ;)

 

albo budował wszystko z 2mm lekkiej balsy a kleił na powietrze ;)

 

 

No i to nieszczęsne wyważenie :shock:

 

tez jestem troche niemile tym zaskoczony - wygląda na to ze dziob (mocowanie silnika) wzmocnie tkanianą szklaną i tam dopiero umieszcze pakiet.... bo w orginalnym miejscu 3sp1 1250 poprostu nie dowaza modelu :( kiedy poloze dzieci spac zamieszcze moje foty extrimka ;)

 

 

Tomku - oto pare fotek mojego extrimka z podwoziem na jakie wyszarpałem krwawice cięzko zarobioną ;)

 

Ponizej widac jak rozwiązałem zamknięcie kabinki - na magnes neodymowy - trzyma jak sie patrzy :)

 

extrim01.jpg

 

 

Tak wygląda u mnie mocowanie skrzydła - u mnie trzyma bardzo sztywno, raczej nie ma mowy o przesunięciach ale... zastosuje Twoj patent Tomku i wkleje ze sklejki taki sam ząbek jaki jest z przodu.

 

extrim02.jpg

 

extrim03.jpg

 

extrim04.jpg

 

A tu podwozie, wygląda jakby było nieco rozkraczone ale... robilem crash-testy i bardzo ładnie sie zachowuje, twardawo ale jednoczesnie elastycznie.

 

extrim05.jpg

 

Na moim smigielku APC 10x7 robilem testy na ful gaz i niestety... ale nie ma mowy o zawisie. Myslisz ze moge dac smiglo o wiekszym skoku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku raczej czeka Cię wymiana silnika na sięższy i mocniejszy.

 

ale lipa :( silnik ten polecil mi jako 'idealny' do tego modelu wlasiciciel sklepu arthobby :(

 

zwrocic go juz pewnie nie dam rady...

 

zatem jestem posiadaczem silnika ktory jest ciezki i nie nadaje si edo tego modelu - mam wazenie ze moj TowerPro 'dzwonek' od roweru daje wiecej powera....

 

zatem - jaki silnik Ty bys polecil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak zakochałem sie w Dulskich od Nastika.

http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html

Albo już leży u mnie w firmie albo przyjdzie jutro i akurat na weekend będzie zamontowany.

Inna sprawa że będę musiał przerobić łoże bo silnik jest na styk.

Te właśnie 2 siedzą w Łosiu i jestem z nich pieruńsko zadowolony

950 g ciągu przy 100g wagi silnika z całym osprzętem(sam waży 75g)

U mnie nie będzie ciężkiego krzyża do mocowania więc ok 85g akurat idealnie mi wyważy model.

Zaś przy locie normalnym 10A to max pociągnie.

Wiadomo silnik nie wysilony to i mniejszy apetyt ma na prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak zakochałem sie w Dulskich od Nastika.

http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html

Albo już leży u mnie w firmie albo przyjdzie jutro i akurat na weekend będzie zamontowany.

Inna sprawa że będę musiał przerobić łoże bo silnik jest na styk.

Te właśnie 2 siedzą w Łosiu i jestem z nich pieruńsko zadowolony

950 g ciągu przy 100g wagi silnika z całym osprzętem(sam waży 75g)

U mnie nie będzie ciężkiego krzyża do mocowania więc ok 85g akurat idealnie mi wyważy model.

Zaś przy locie normalnym 10A to max pociągnie.

Wiadomo silnik nie wysilony to i mniejszy apetyt ma na prąd.

 

 

oj zaboli mnie to w kieszen.... ale chyba sie skusze ;] ;] ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz mój pakiet waży 135g (wcześniej napisałem ze 185 ale to pomyłka z odczytem zapisków.

Mam pakiet 1300 waga 100g. i na niego liczyłem.

Wszystkie serwa są w centrum i one wyważenie nie zmieniają .

 

Może powinienem to napisać wprost :

- wyważenie powoduje ze model musi być znacznie cięższy niż mógłby być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oblatałem już Extrima.

Najpierw przez cały dzień piękna pogoda a ja w pracy.

o 16 chwila wolna ale wieje jak .....

o 16,40 zaczyna się chmurzyć ale przestało wiać i padać.

Szybka decyzja to dobra decyzja.

4 minuty później już podłączenie na lotnisku aku,ustawiene rewersu na lotkach.

Ups. trochę duże wychylenia lotek a tu zaczyna brakować czasu.

16,50 start.

Myślałem że będę mógł chociaż start nakręcić ale nie wiele się udało, potem tylko trawa, więc film tylko z kołowania nie zamieszczam.

 

Zdjęcie ze startu.

lot1.JPG

Jak widać już zdjęcie jest przyciemnione.

 

Co do własności lotnych na moim sc:

-model miał o 1,5 cm przesunięte sc więc cały czas zadzierał do góry (silnik prawidłowo ustawiony)

-zadzieranie nie specjalnie duże i po korekcie wysokością nie odczuwalna (poza pełnym gazem)

 

A teraz same pozytywy.

-zaciągnięcie na maxa steru wysokości nie powoduje żądnych komplikacji.

-kierunek bardzo ładnie się sprawuje w żyletce.

-lotki miałem za bardzo wychylone i model bardzo czuły ale i bardzo pewny.

-w beczce nie gubi wysokości mimo że nie podpierałem go ani kierunkiem ani wysokością

-zawis to sama radocha ,bo robi się go bardzo przyjemnie ,dużo łatwiej niż shockiem z bardziej tylnym sc.

- model szybki i zwinny, daje dużo przyjemności z latania.

Co najbardziej mi się podobało to to że lata jak po sznurku.

 

(A może to nowe radio jest cwańsze i lepiej prowadzi modele???) :D

 

Oczywiście model przy takich ustawieniach nie jest dla początkujących pilotów, chyba w ogóle nie jest dla początkujących.

 

Edit:

Śmigło 11x5 pozwalało na zawis ale na maź obrotach silnik siadał i 5 sekund to max.

a potem model spadał ładnie na ogon.

Przy tak dużym śmigle moment od śmigła wyczuwalny ,kontra na lotkach po wylądowaniu okazała się niemal nie zauważalna 2 mm może 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapodanie silnika Dulski zmieniło całkowicie wyważenie i teraz model mam wyważony w/g producenta.

Nadmiar mocy wyczuwalny nawet na pakiecie z 2/3 naładowanym .Wyrywa z ręki.

Testowałem też 10x5,5 i też było nieźle.

A oblot odbył się na 11x5 i świetnie się sprawuje tylko czuć już moment od śmigła i to znaczny czego prawie nie czuć przy śmigle 10.

 

Model nie lata zbyt szybko i nawet pełny gaz specjalnie go nie przyspieszył.

Za to zawisy robią się bez problemu i nawet (nie wiem czy to widać na filmie) model pozwolił opuścić się do dołu nie tracąc zawisu.

Chyba zasada co ładnie wygląda to i ładni lata sprawdziła się w 100% .

Z czystym sercem mogę polecić ten model jak tańszą alternatywę dla zachodnich zabawek.

I film z startu(miałem tylko 16Mb kartę i więcej się nie zmieściło)

 

http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/extrim3d/start.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapodanie silnika Dulski zmieniło całkowicie wyważenie i teraz model mam wyważony w/g producenta.

 

oo super to słyszeć :) kiedy dokoncze malego dromadera i go sprzedam to zanabede dulskiego do extrimka. W zasadzie do dokonczenia zostalo mi juz tylko... pokrycie skrzydel i... gotowy do wystawienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.