Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Opublikowano 28 Lutego 2007 A na jakim wyposażeniu? Sorry ale jakoś nie chce mi się wierzyć. Model niemal w ponad 1/2 mam oklejony solarfimem czyli najlżejszą folią. Malowania też nie sądzę aby dały jakiś ciężar. Podwozie w/g rysunku i swoje musi ważyć. Serwa Conrady,odbiornik Hitec 5 . Mała pomyłka co do wagi pakietu . To nie 186 tylko 136g (coś mi się 8 z 3 pomieszała). Nadal nie wyobrażam sobie tych 440g. Zakładając nawet że silnik 30 g a pakiet 2 cele 70g to jak w takim razie jest wywazony.Tylko do zawisu z sc na 12cm?
tikicaca Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko. 440g a 680g to nie jest roznica ktora wynikalaby z roznicy w wadze samego wyposazenia. Wogole tak duza roznica przy budowie takiego samego modelu i stosowaniu zblizonego wyposazenia jest niemozliwa do zaistnienia. ktos sie musial pomylic lub troche przesadzic. Tak jak podajesz to jest roznica ponad 1/3 masy modelu. Boogie ty cos masz chyba na punkcie tych mas cialge jak Cie widze to mowisz ze wszystko za ciezkie . To nie sa jakies mistrzostwa zeby kazdy gram sie liczyl, trzeba sie cieszyc z latania, a nie miec nieprzespane noce z powodu 10g nadwagi
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Opublikowano 28 Lutego 2007 Wiesz Łukasz gdyby to było 40-nawet 60 g to zrozumiałbym ,doszło malowanie ,mniej oszczędnie klej lany ,większy pakiet, cięższa folia. Ale 200g to hm... nie rozumiem. Model wazony w czasie budowy 245g. (oklejone i pomalowane skrzydło) Doliczając 4x10 g serwa(z przewodami) razem 40g 1x10g odbiornik 1x20g regiel 1x40-50g silnik 1x minimum 70g pakiet (2 cele bo zakładam że model w powietrzu te 10 minut musi polatać ) minimum 20g pozostała foli na oklejenie kadłuba i sterów minimum 30g podwozie. śmigło 9-10g kołpak i kabinka 30g-40g (sama kabinka 22 g może po docięciu z 18 ważyła.) galanteria 10g to daje ok.ok 520g z których nie widzę szansy zejścia w dół. Na zdjęciu w majsterklepce nie ma podwozia ale jest kołpak na śmigle .Znowu kilka g. No i to nieszczęsne wyważenie . Ale. W ogonie są wzmocnienia wklejane ze balsy z odwrotnymi słojami oraz 3x2 cm kawałek sklejki 1mm,do tego lżejsza folia(niż moja kratka). No i balsa . Jak widać ze zdjęć końcówka modelu jest zabudowana . Teraz podmiana balsy na lekka 1 z np WW i uciekają kolejne gramy z ogona co konkretnie przekłada się na wyważenie . Ale 2. Bartka model wazy o startu 560g. Czyli realne moje wyliczenie (bo wiadomo że wszystkiego osobno się dokładnie nie zaważy a goldy, śrubki razem swoje ważą) jest prawdziwe. Jakim cudem 440g podane przez Boogiego? Model oklejony powietrzem i z napędem gumowym? :shock:
Gość tom_tom Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 podejrzewawszy błąd wagi albo ki czort :evil: Ja też spotkałem się na RC Groups z cudownymi anielskimi Katankami ważącymi 650 czy 700 g. Miałem lżejszy silnik, lzejsze serwa, lżejsze zasilanie, i 750 g. Nie ma byka, inni też pisali jak ta katanka może tyle ważyć, jak oni już chcą folie zrywać i latać bez pokrycia, a poniżej 750 g nie da rady. A może lżejsza balsa lub coś ? Tomek
Tomek Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Opublikowano 28 Lutego 2007 Jedyne co mi przychodzi do głowy że prototyp pocięto z lekkiej balsy i z cieńszych deseczek. Dlatego można go wyważyć bez problemu przy małym pakiecie i to nie wrzucając go na nos modelu. A dodatkowo wnioskuję to po tym że miejsce na pakiet w modelu jest dość małe (krótkie ) i np. pakiet 1800 nie ma gdzie włożyć czyli autor nawet nie spodziewał się że ktoś będzie pchał pakiet ważący 1/4 całego modelu. Szkoda tylko że nie sprawdził jak się sprawy mają już w zestawach. Dobra nie ma co płakać 600 gram to też nie jest jakieś obciążenie bo model nie jest mały i latać fajnie będzie. Znalazłem też w końcu prawdziwego buga. Mianowicie u mnie skrzydło klinowane jest tylko z przodu na 2 sklejkowe bolczyki. Zaś tył sobie potrafi pływać. W skrajnym wypadku jedna z lotek u mnie może się zablokować jeśli skorzystam z maź wychyleń na jakie pozwala mi serwo Rada: Wkleić identyczny system jak z przodu (tylko że już 1 bolczyka ) Jutro zrobię zdjęcie i opisze o co chodzi.
Boogie Opublikowano 28 Lutego 2007 Opublikowano 28 Lutego 2007 Slyszalem, ze model wazyl troche ponad 200g bez wyposazenia. I naprawde kolejne 230g w wyposazeniu da sie osiagnac.
Patryk Urban Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Będzie latał Mój akrobat lata z wagą ponad 800 i nadal fajnie kręci (co prawda nie leci pionowo w górę). Model bardzo mi się podoba i cena także zachęcająca. :mrgreen:
Ghandi Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Mowie ze ciezki bo dzisiaj rozmawaielm z osoba, ktora wazyla prototyp i model wyszedl 440g do lotu. Wiec nie jest to takie 20-30g roznicy tylko. 440 gram gotowy do lotu? niemożliwe. pakiet 140-180 gram, silnik 30-60 gram 4x serwa po 8-10 gram.... wodziki, folia, balsa, kola - po prostu komuś sie cos pomyliło albo budował wszystko z 2mm lekkiej balsy a kleił na powietrze No i to nieszczęsne wyważenie :shock: tez jestem troche niemile tym zaskoczony - wygląda na to ze dziob (mocowanie silnika) wzmocnie tkanianą szklaną i tam dopiero umieszcze pakiet.... bo w orginalnym miejscu 3sp1 1250 poprostu nie dowaza modelu kiedy poloze dzieci spac zamieszcze moje foty extrimka Tomku - oto pare fotek mojego extrimka z podwoziem na jakie wyszarpałem krwawice cięzko zarobioną Ponizej widac jak rozwiązałem zamknięcie kabinki - na magnes neodymowy - trzyma jak sie patrzy Tak wygląda u mnie mocowanie skrzydła - u mnie trzyma bardzo sztywno, raczej nie ma mowy o przesunięciach ale... zastosuje Twoj patent Tomku i wkleje ze sklejki taki sam ząbek jaki jest z przodu. A tu podwozie, wygląda jakby było nieco rozkraczone ale... robilem crash-testy i bardzo ładnie sie zachowuje, twardawo ale jednoczesnie elastycznie. Na moim smigielku APC 10x7 robilem testy na ful gaz i niestety... ale nie ma mowy o zawisie. Myslisz ze moge dac smiglo o wiekszym skoku?
Tomek Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Opublikowano 1 Marca 2007 Bartku raczej czeka Cię wymiana silnika na sięższy i mocniejszy.
Ghandi Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Bartku raczej czeka Cię wymiana silnika na sięższy i mocniejszy. ale lipa silnik ten polecil mi jako 'idealny' do tego modelu wlasiciciel sklepu arthobby zwrocic go juz pewnie nie dam rady... zatem jestem posiadaczem silnika ktory jest ciezki i nie nadaje si edo tego modelu - mam wazenie ze moj TowerPro 'dzwonek' od roweru daje wiecej powera.... zatem - jaki silnik Ty bys polecil?
Tomek Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Opublikowano 1 Marca 2007 Wiesz jak zakochałem sie w Dulskich od Nastika. http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html Albo już leży u mnie w firmie albo przyjdzie jutro i akurat na weekend będzie zamontowany. Inna sprawa że będę musiał przerobić łoże bo silnik jest na styk. Te właśnie 2 siedzą w Łosiu i jestem z nich pieruńsko zadowolony 950 g ciągu przy 100g wagi silnika z całym osprzętem(sam waży 75g) U mnie nie będzie ciężkiego krzyża do mocowania więc ok 85g akurat idealnie mi wyważy model. Zaś przy locie normalnym 10A to max pociągnie. Wiadomo silnik nie wysilony to i mniejszy apetyt ma na prąd.
Ghandi Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Wiesz jak zakochałem sie w Dulskich od Nastika.http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm3530ca14t-outrunner-p-445.html Albo już leży u mnie w firmie albo przyjdzie jutro i akurat na weekend będzie zamontowany. Inna sprawa że będę musiał przerobić łoże bo silnik jest na styk. Te właśnie 2 siedzą w Łosiu i jestem z nich pieruńsko zadowolony 950 g ciągu przy 100g wagi silnika z całym osprzętem(sam waży 75g) U mnie nie będzie ciężkiego krzyża do mocowania więc ok 85g akurat idealnie mi wyważy model. Zaś przy locie normalnym 10A to max pociągnie. Wiadomo silnik nie wysilony to i mniejszy apetyt ma na prąd. oj zaboli mnie to w kieszen.... ale chyba sie skusze ;] ;] ;]
Tomek Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Opublikowano 2 Marca 2007 Silnik dotarł wiec jutro oblot. W końcu jest ładna pogoda wiec trochę polatam.
mariolotnik Opublikowano 2 Marca 2007 Opublikowano 2 Marca 2007 Ghandi Pakiet nie musi wazyc 180 gram ! moze wazyc 35 gram... serwa nie 8-10 tylko mozna dac serwa 5 gramowe.... Naprawde stosujac lekkie rc mozna duuuuzo zejsc z wagi
extream Opublikowano 2 Marca 2007 Opublikowano 2 Marca 2007 Zejsc z wagi ale latac kilka minut ??? Nie wiem co lepsze... osobiscie wole polatac dluzej:)
Tomek Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Opublikowano 2 Marca 2007 Mariusz mój pakiet waży 135g (wcześniej napisałem ze 185 ale to pomyłka z odczytem zapisków. Mam pakiet 1300 waga 100g. i na niego liczyłem. Wszystkie serwa są w centrum i one wyważenie nie zmieniają . Może powinienem to napisać wprost : - wyważenie powoduje ze model musi być znacznie cięższy niż mógłby być.
Tomek Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Opublikowano 2 Marca 2007 No i oblatałem już Extrima. Najpierw przez cały dzień piękna pogoda a ja w pracy. o 16 chwila wolna ale wieje jak ..... o 16,40 zaczyna się chmurzyć ale przestało wiać i padać. Szybka decyzja to dobra decyzja. 4 minuty później już podłączenie na lotnisku aku,ustawiene rewersu na lotkach. Ups. trochę duże wychylenia lotek a tu zaczyna brakować czasu. 16,50 start. Myślałem że będę mógł chociaż start nakręcić ale nie wiele się udało, potem tylko trawa, więc film tylko z kołowania nie zamieszczam. Zdjęcie ze startu. Jak widać już zdjęcie jest przyciemnione. Co do własności lotnych na moim sc: -model miał o 1,5 cm przesunięte sc więc cały czas zadzierał do góry (silnik prawidłowo ustawiony) -zadzieranie nie specjalnie duże i po korekcie wysokością nie odczuwalna (poza pełnym gazem) A teraz same pozytywy. -zaciągnięcie na maxa steru wysokości nie powoduje żądnych komplikacji. -kierunek bardzo ładnie się sprawuje w żyletce. -lotki miałem za bardzo wychylone i model bardzo czuły ale i bardzo pewny. -w beczce nie gubi wysokości mimo że nie podpierałem go ani kierunkiem ani wysokością -zawis to sama radocha ,bo robi się go bardzo przyjemnie ,dużo łatwiej niż shockiem z bardziej tylnym sc. - model szybki i zwinny, daje dużo przyjemności z latania. Co najbardziej mi się podobało to to że lata jak po sznurku. (A może to nowe radio jest cwańsze i lepiej prowadzi modele???) Oczywiście model przy takich ustawieniach nie jest dla początkujących pilotów, chyba w ogóle nie jest dla początkujących. Edit: Śmigło 11x5 pozwalało na zawis ale na maź obrotach silnik siadał i 5 sekund to max. a potem model spadał ładnie na ogon. Przy tak dużym śmigle moment od śmigła wyczuwalny ,kontra na lotkach po wylądowaniu okazała się niemal nie zauważalna 2 mm może 3
Tomek Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Opublikowano 3 Marca 2007 Tak zapodanie silnika Dulski zmieniło całkowicie wyważenie i teraz model mam wyważony w/g producenta. Nadmiar mocy wyczuwalny nawet na pakiecie z 2/3 naładowanym .Wyrywa z ręki. Testowałem też 10x5,5 i też było nieźle. A oblot odbył się na 11x5 i świetnie się sprawuje tylko czuć już moment od śmigła i to znaczny czego prawie nie czuć przy śmigle 10. Model nie lata zbyt szybko i nawet pełny gaz specjalnie go nie przyspieszył. Za to zawisy robią się bez problemu i nawet (nie wiem czy to widać na filmie) model pozwolił opuścić się do dołu nie tracąc zawisu. Chyba zasada co ładnie wygląda to i ładni lata sprawdziła się w 100% . Z czystym sercem mogę polecić ten model jak tańszą alternatywę dla zachodnich zabawek. I film z startu(miałem tylko 16Mb kartę i więcej się nie zmieściło) http://www.szabatowski.livenet.pl/atos/extrim3d/start.avi
a_skot Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 Lata pięknie no i do najwolniejszych to nie należy - operator jakoś chwilami nie nadążał za nim
Ghandi Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 Tak zapodanie silnika Dulski zmieniło całkowicie wyważenie i teraz model mam wyważony w/g producenta. oo super to słyszeć kiedy dokoncze malego dromadera i go sprzedam to zanabede dulskiego do extrimka. W zasadzie do dokonczenia zostalo mi juz tylko... pokrycie skrzydel i... gotowy do wystawienia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.