Depesz Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Cześć. Zastanawia mnie czy mogę zamontować Saito FG 19 cylindrem nr 1 do dołu. Tylko w ten sposób zmieści się pod maską nowego P47 z Hangar9. Czy montaż tego sinika "do góry nogami" może mieć wpływ na jego normalną pracę? W takim wypadku jedynie kruciec odprowadzający nadmiar oleju będzie skierowany do góry zamiast na dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Niema znaczenia w jakim położeniu będzie silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 P47 nie ma okrągłej maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Pytałem o konkretną kwestie. Nie będę się wdawał w bezcelową dyskusje. Kup p47 z H9 Fg19 i spróbuj własnych sił. Ta przekora to chyba nasza cecha narodowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Patrzac na zdjecie bez oslony silnika widac nawet lepiej , ze silnik powinien byc zamontowany garem DO DOLU ! Widac wyraznie , ze os smigla jest w gornej czesci "jajka" , wiec u dolu pozostaje miejsce na cylinder . Mysle , ze z benzyna nie powinno byc problemow w pozycji odwroconej. Mialem tak umieszczony ( dawno temu ) FG 14 i gasl podczas kazdego lotu . Pozniej go "postawilem" do normalnej pozycji i dalej gasl. Tyle , ze to byly znane objawy pierwszych serii produkcyjnych ( problemy z gaznikiem ITP ) . Ponoc juz od dobrych kilku lat wszelkie problemy zniknely i silniki chodza jak powinny ( w kazdej pozycji ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 50 minut temu, zalesvw napisał: Ok. Widzę że się nie dogadamy, może źle tłumaczę... A już kolega strzelił focha jak panienka... A pytałem z ciekawości, nie przekory. Jeden gar by wystawał u góry, ale dwa lekko po bokach już nie, ciekawe... No nic, znikam. Róbta co chceta ? Ja na siłę nie przekonuję do swoich racji. PS. Po Tobie Jarku takich bzdetów bym się nie spodziewał... Sam bym sie po sobie nie spodziewal , ale to dlatego ze dopiero teraz dojrzalem , ze chodzi o silnik GWIAZDOWY ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darod07 Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 W dniu 11.02.2020 o 08:00, Depesz napisał: Cześć. Zastanawia mnie czy mogę zamontować Saito FG 19 cylindrem nr 1 do dołu. Tylko w ten sposób zmieści się pod maską nowego P47 z Hangar9. Czy montaż tego sinika "do góry nogami" może mieć wpływ na jego normalną pracę? Przemku, śledzę zagraniczne fora na temat benzynowych gwiazdowych Saito i czytałem jak parę osób docierało te silniki obracając je poszczególnymi cylindrami do dołu i nie było żadnych problemów. Ktoś nawet pytał przedstawiciela Saito czy można upside down i odpowiedź była że nie ma przeciwwskazań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 9 godzin temu, darod07 napisał: Przemku, śledzę zagraniczne fora na temat benzynowych gwiazdowych Saito i czytałem jak parę osób docierało te silniki obracając je poszczególnymi cylindrami do dołu i nie było żadnych problemów. Ktoś nawet pytał przedstawiciela Saito czy można upside down i odpowiedź była że nie ma przeciwwskazań. O, i to jest rzeczowa odpowiedź, a nie jakieś durne przytyki personalne. Dzięki. Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6. Dziś dostałem system oświetlenia Unilight dedykowany do tego modelu. Zastanawiam się, jak umiejscowić światło lądowania (jeden reflektor) i beacon. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia, na którym widać umiejscowienie tych świateł. W jednym przypadku widziałem reflektor na spodzie skrzydła zamontowany płasko, teoretycznie świecące pionowo w dół. Unilight sugeruje, że światło lądowania powinno znaleźć się na goleni lewej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darod07 Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 1 godzinę temu, Depesz napisał: Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6. Powinien dać radę. Na YT jest film z corsairem od hangar9 z tym silnikiem. Skoro tamten lata to Twój też powinien. Obydwa modele mają podobne parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motfil Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Godzinę temu, Depesz napisał: W jednym przypadku widziałem reflektor na spodzie skrzydła zamontowany płasko, teoretycznie świecące pionowo w dół. Taki reflektor jest ruchomy i otwiera się do lądowania , tak jest np na naszej " Iskrze" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darod07 Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 1 godzinę temu, Depesz napisał: Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6. Powinien dać radę. Na YT jest film z corsairem od hangar9 z tym silnikiem. Skoro tamten lata to Twój też powinien. Obydwa modele mają podobne parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 Cześć. Jednak decyzja zapadła. Saito trafiło do AT-6. Do P47 trafi DLE20RA ze śmigłem 16x8. Wilk syty i owca cała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darod07 Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Ja bym jednak zostawił saito w P47, tym bardziej że widzę silniczek z kolektorem typu ring. Dźwięk takiego zestawu to w przenośni (odniosę się do wspomnianego przez Ciebie wilka i owcy) wycie wilka przy pełni księżyca, DLE to owca becząca na łące...? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi