Skocz do zawartości

Saito FG19 montaż odwrócony


Depesz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zastanawia mnie czy mogę zamontować Saito FG 19 cylindrem nr 1 do dołu. Tylko w ten sposób zmieści się pod maską nowego P47 z Hangar9. Czy montaż tego sinika "do góry nogami" może mieć wpływ na jego normalną pracę? W takim wypadku jedynie kruciec odprowadzający nadmiar oleju będzie skierowany do góry zamiast na dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na zdjecie  bez oslony silnika widac nawet lepiej , ze silnik powinien byc zamontowany garem DO DOLU !   Widac wyraznie , ze os smigla jest w gornej czesci "jajka" , wiec u dolu pozostaje miejsce na cylinder .

 

   Mysle , ze z benzyna nie powinno byc problemow w pozycji odwroconej.

Mialem tak umieszczony ( dawno temu ) FG 14 i gasl podczas kazdego lotu . Pozniej go "postawilem" do normalnej pozycji i dalej gasl. Tyle , ze to byly znane objawy pierwszych serii produkcyjnych ( problemy z gaznikiem ITP ) . Ponoc juz od dobrych kilku lat wszelkie problemy zniknely i silniki chodza jak powinny ( w kazdej pozycji ) 

P-47-no-engine-cowling.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, zalesvw napisał:

Ok. Widzę że się nie dogadamy, może źle tłumaczę... A już kolega strzelił focha jak panienka... A pytałem z ciekawości, nie przekory. Jeden gar by wystawał u góry, ale dwa lekko po bokach już nie, ciekawe...

No nic, znikam. Róbta co chceta ? Ja na siłę nie przekonuję do swoich racji.

PS. Po Tobie Jarku takich bzdetów bym się nie spodziewał... 

 

 

Sam bym sie po sobie nie spodziewal , ale to dlatego  ze dopiero teraz dojrzalem , ze chodzi o silnik GWIAZDOWY ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2020 o 08:00, Depesz napisał:

Cześć.

Zastanawia mnie czy mogę zamontować Saito FG 19 cylindrem nr 1 do dołu. Tylko w ten sposób zmieści się pod maską nowego P47 z Hangar9. Czy montaż tego sinika "do góry nogami" może mieć wpływ na jego normalną pracę? 

 

Przemku, śledzę zagraniczne fora na temat benzynowych gwiazdowych Saito i czytałem jak parę osób docierało te silniki obracając je poszczególnymi cylindrami do dołu i nie było żadnych problemów. Ktoś nawet pytał przedstawiciela Saito czy można upside down i odpowiedź była że nie ma przeciwwskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, darod07 napisał:

 

Przemku, śledzę zagraniczne fora na temat benzynowych gwiazdowych Saito i czytałem jak parę osób docierało te silniki obracając je poszczególnymi cylindrami do dołu i nie było żadnych problemów. Ktoś nawet pytał przedstawiciela Saito czy można upside down i odpowiedź była że nie ma przeciwwskazań.

 

O, i to jest rzeczowa odpowiedź, a nie jakieś durne przytyki personalne. Dzięki.

Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6.

Dziś dostałem system oświetlenia Unilight dedykowany do tego modelu. Zastanawiam się, jak umiejscowić światło lądowania (jeden reflektor) i beacon. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia, na którym widać umiejscowienie tych świateł. W jednym przypadku widziałem reflektor na spodzie skrzydła zamontowany płasko, teoretycznie świecące pionowo w dół. Unilight sugeruje, że światło lądowania powinno znaleźć się na goleni lewej.

P47_Lights.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Depesz napisał:

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6.

 

 

Powinien dać radę. Na YT jest film z corsairem od hangar9 z tym silnikiem.  Skoro tamten lata to Twój też powinien. Obydwa modele mają podobne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Depesz napisał:

W jednym przypadku widziałem reflektor na spodzie skrzydła zamontowany płasko, teoretycznie świecące pionowo w dół.

Taki reflektor jest ruchomy i otwiera się do lądowania , tak jest np na naszej " Iskrze" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Depesz napisał:

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy ten silniczek da radę z tym modelem. Największe zalecane śmigło to 15x6.

 

 

Powinien dać radę. Na YT jest film z corsairem od hangar9 z tym silnikiem.  Skoro tamten lata to Twój też powinien. Obydwa modele mają podobne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak zostawił saito w P47, tym bardziej że widzę silniczek z kolektorem typu ring. Dźwięk takiego zestawu to w przenośni (odniosę się do wspomnianego przez Ciebie wilka i owcy) wycie wilka przy pełni księżyca, DLE to owca becząca na łące...?

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.