Skocz do zawartości

FMS Fox 3000


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lekki pakiet + ołów na jedno wychodzi, lepiej ,,wozić,, dodatkową energię skoro wyważa się pakietem.
Mogę się mylić ale przy tej wielkości  chcąc go odchudzić musiałbyś wyciąć połowę modelu aby uzbierać pokaźną wagę z pianki.

Model jest dość spory jak na ,,styropian,, więc coś za coś.
Aby napędzić to monstrum trochę tej energii jednak potrzeba, jak zapewne widziałeś koleś puszcza go z łapy bez ganiania po lotnisku.
Oczywiście można próbować coś ugrać na wadze.

Na filmiku widać że wykorzystuje pakiet 3300 mAh czyli ok -0,5 kg z wagi, czyli jest już nieźle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zrobiłem wizję oraz obdukcję organoleptyczną tego FOX_a.
Wykonany jest bardzo przyzwoicie, powierzchnia skrzydeł, kadłuba, gładziutka.

Cała galanteria zainstalowana, naklejki pięknie przyklejone, poszczególne elementy szybowca

umieszczone w twardym styropianowym stelażu tak jak kiedyś był pakowany Cularis z MPX.

Jedynie co rzuciło mi się w oczy i na pewno bym to przerobił, mianowicie to dźwignia orczyk klap.
Obróciłbym o 180° zyskałbym wtedy większe pochylenie kalp w dół. 
Tak jak jest obecnie zainstalowany, klapy wychylają się jak lotki. Z drugiej strony ma to swoja zaletę

bowiem zmiksowane razem klapy i lotki tworzą kawał powierzchni sterowej co w przypadku akrobacji

daje sporo możliwości. Oczywiście to tylko moje subiektywne spostrzeżenie. 
 


 

7 godzin temu, Pablo_433 napisał:

to jest FOX do akrobacji musi mieć wagę żeby miał energie do wykonywania figur to nie jest model do termiki 

Zaiste Paweł pełna zgoda, z drugiej strony za niedługo 120m to taka lipa trochę, aby szukać termiku na tej wysokości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sbogdan1 napisał:

...z drugiej strony za niedługo 120m to taka lipa trochę, aby szukać termiku na tej wysokości ;)

Zabraniam Ci nawet tak myśleć a co dopiero mówić, że o pisaniu nie wspomnę.

Bogdan na razie ten "brudnopis" przepisów jest pisany bardziej pod kątem wielowirnikowców i FPV, a "parapeciarze" niejako się pod niego załapują.

Póki co to projekt. Do 1 lipca 2020 jesteśmy spokojni, a potem czas pokaże.

3_wdrożenie_przepioów_unijnych_PSzymanski.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2020 o 12:25, robas69 napisał:

Paweł, nie wiesz kto nim latał w czerwcu na pokazach w Czerwonaku?

Ja z Andrzejem lataliśmy Foxami ?

 

Zamiast ołowiu zabieram pakiet 5200mAh i wtedy jest wyważony "książkowo"

W tej konfiguracji lata i na termice i na zboczu jak i kręci akro.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założony na samym przodzie.

Sądzę że z mniejszym pakietem też poleci jednakże może szybciej się zwinąć w korek.

Można wg producenta wstawić 2 mniejsze pakiety dlatego tyle tam miejsca jest.

Ps. Mimo że to pianka to trochę waży , ok 4,5 kg dlatego takim pakietem można go wyważyć bez dokładania ołowiu

W razie pytań służę pomocą ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz_W napisał:

Mam założony na samym przodzie.

Sądzę że z mniejszym pakietem też poleci jednakże może szybciej się zwinąć w korek.

Można wg producenta wstawić 2 mniejsze pakiety dlatego tyle tam miejsca jest.

Ps. Mimo że to pianka to trochę waży , ok 4,5 kg dlatego takim pakietem można go wyważyć bez dokładania ołowiu

W razie pytań służę pomocą ?

 

Łukasz a można wiedzieć jaki ten pakiet masz założony?
Kilka postów wcześniej zamieściłem filmik gdzie koleś wpakował 3300 mAh 6s 
I ten właśnie pakiecik usytuował zaraz za silnikiem, w sumie zaoszczędził 0,5kg

30 minut temu, robas69 napisał:

Łukasz, a jak w Fox sobie przy tej masie i obciążeniu powierzchni nośnej radzi sobie bez silnika i w termice. Na większości filmów po wyłączeniu silnika szybko zbliża się do ziemi...

Robert dokładnie to samo mnie ciekawi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pakiet Dualsky 6S 5200mAh 25C - 724 g

Dla porównania  pakiet 3300 - 518 g

Tak więc oszczędność 200 g ( a nikt nie piszę że nie doważał modelu - więc może coś tam dorzucili przed lotem ?)

 

Zamocowany jest 2 rzepami , z tym że mam doklejona poprzeczkę nad regulatorem i pakiet zaczyna się równo z liną otworu na regulator .

Takie ustawienie zapewnia wyważenie modelu z tendencją do lekkiego pochylania nosa.

 

Co do lotu to :

- w beznadziejnych warunkach ( ani termiki ani wiatru) - lata jak większość piankowców mimo wagi, jedynie planowanie podejścia trzeba wydłużyć bo niesie się nad ziemią

- jak jest termika to można spokojnie powisieć jak i komin wykręcić - profil jest szybowcowy a nie akrobacyjny !

- w wietrznych warunkach lata całkiem spokojnie bo waga robi swoje a wychylenia sterów zapewniają pełną kontrolę

- jak się kręci akro to wysokość schodzi dosyć szybko ale za to jest fun i świszczy ładnie ?

Pakiet wystarcza n a ok 5-6 wejść na 350 -400 m

Model nie jest idealną makietą , ani modelem zawodniczym - taki szybowiec treningowy w dużej skali , prosty do montażu i na każde warunki pogodowe.

W porównaniu do Foxa 2,3 m - dużo twardsza pianka , wklejone wzmocnienia w powierzchnie sterowe i zaopatrzone w zawiasy, serwa z metalowymi trybami, dźwigar przez całe skrzydło z rury węglowej , bagnet to druga rura ok 1,4m wchodząca w dźwigar, silnik o mocy ok 1,3 kW więc nie ma problemu utrzymywać duży kąt wznoszenia na silniku oraz można wystartować z ręki .

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.