witold_pi Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Chciałbym dokonać zakupu powyższego urządzenia w cenie 1000-1500 pln - co polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 A co chcesz drukować? Bo od tego zależy wybór. Duże PLA czy małe wytrzymale ABS a może ultra precyzyjne wydruki z żywicy. To są 3 różne i skrajne możliwości jak na drukarkę za 1500zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 7 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 potrzebuję uniwersalne dla dziecka, skrzydeł nie będę robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Moim zdaniem shappire pro, mechanicznie jedna z lepszych. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e-mir Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 W zeszłym tygodniu kupiłem drukarkę Ender-3 Pro i od trzech dni drukuję. Polecam. Na Aliexpress kosztowała 820zł z wysyłką z Czech (choć wysłali z Niemiec) i po tygodniu była u mnie. W zestawie masz wszystko co potrzeba: wszystkie potrzebne narzędzia, karta pamięci z oprogramowaniem (m. in. Creality Slicer) i przykładami do wydruku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Najlepsza mechanika to corexy Ender jest ok tyle ze to kartezianska Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 28 minut temu, Marek_Spy napisał: Najlepsza mechanika to corexy Ender jest ok tyle ze to kartezianska A tak z czystej ciekawości, dlaczego kinematyka corexy jest najlepsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Masy, poczytaj na ten temat. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 6 minut temu, Marek_Spy napisał: Masy, poczytaj na ten temat. Rzecz w tym, że sporo czytałem przymierzając się do budowy HEVO, no i nie ma czegoś takiego jak "najlepsza" kinematyka.. Każda z nich (kartezjańska, corexy, delta itd.) ma swoje wady i zalety. Podstawową zaletą corexy jest to, że da się drukować z dużymi prędkościami, ale całość zarówno od strony mechanicznej , jak i głowicy i ekstrudera - musi być "dopieszczona" (czytaj - droga ;)). "Piętą" jest natomiast jakość druku, bo na poprawnie wyregulowanej drukarce w układzie kartezjańskim wydruki będą po prostu ładniejsze, niż na corexy. Tak, że budując/kupując drukarkę, trzeba kierować się tym, co konkretnie będzie drukowane i jakie cechy nam są potrzebne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Akurat z tym sie nie zgodze bo jakość to kwestia stosunku mas czyli masy ruchomej do nie ruchomej (to generuje drgania konstrukcji) w wypadku corexy telepiemy tylko lekkimi elementami, nie wiem czy to wyjaśnienie wystarczy. A ja już dawno przestałem polegać na google bo tam co jeden to madrzejszy. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Mimo tego, że już od roku używam drukarek tzw. budżetowych, to wciąż się uczę i jestem pewien, że jeszcze będę się uczył. Każda zmiana materiału czy programu do przygotowywania wydruku to nowe godziny nauki, rzucania k...mi i chwil wściekłości lub załamania. Ale warto ? Mam obie wspomniane , czyli Endera i Saphire Pro. Kilka uwag użytkownika, który wyciska z nich sporo bo wydrukowałem już kilkanaście dużych i małych samolotów i setki mniejszych rzeczy . 1. Saphire pro wcale nie jest taka ok. Od razu przy składaniu wyszło kilka błędów w mechanice. Na szczęście łatwych do usunięcia dla każdego co umie trzymać śrubokręt w ręku. 2. Ender po złożeniu wymaga sporo cierpliwości bo co kilka godzin wychodzą nowe problemy. Najczęstszymi są te z extruderami i wyłażącymi ze złączek rurkami ptfe. 3. Obie są bardzo hałaśliwe, zatem wymagają wyciszenia co mi się udało wyśmienicie , zwłaszcza w Enderku. Mojego po prostu nie słychać, co wzbudza zazdrość u Kolegów posiadających takowe ? . 4. Obie z czasem trzeba ulepszać, każda z moich ma wymieniony software, drivery silników krokowych, kilka różnych ulepszeń, dodane napinacze pasków, zmienione extrudery na BMG i zamontowane jako typ Direct , w obu wymieniłem też hotendy na E3D i dodałem inne chłodzenie wydruków- ciche .... 5. Można stwierdzić jedno: obie są dobrym źródłem problemów, których rozwiązanie daje sporo satysfakcji i wymusza dużo nauki i zdobywania informacji, co finalnie daje bardzo ładne , dobrej jakości wydruki. Tak czy siak, drukowanie 3d to chyba przyszłość, również w modelarstwie i z czasem takie sprzęty będą chyba niezbędne. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 I tu sie w całej rozciągłości zgodze bo miałem anete i mam teraz shappire, moim zdaniem jest lepsza ale jak to z budżetowymi trzeba popracować nad nimi. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Marek prosił aby napisać coś o modyfikacjach Saphirre Pro- Najważniejsze zmiany to: 1.Wydrukowane nowe mocowanie motorów umożliwiające napinanie pasków i likwidujace bląd geometrii+ domontowanie tzw dumpers czyli te metalowo gumowe przeguby do stepperów- trochę działają, aczkolwiek w Edku się nie sprawdziły. 2. Wymiana zębatek w extruderze na przekładnie z Trianglelabs- głęboko wycinane i nie przeskakuje mi filament 3. Ekstruder zamontowany na direct. 4. Hotend wymieniony na E3D- zachowałem grzałkę i wymieniłem termistor na stary- dodrukowałem mocowanie z napinaczami ( jest na Thingiverse ) 5. Firmware podmieniony na Marlina - zmodyfikowałem pod siebie w Visual Studio i Platformio. Niestety Marlin , którego wsad użyłem nie zawiera polskiej biblioteki znaków ale to mam w Enderku. 6. Chłodzenie hotendu wymienione na cichy wentylator 40 mm- dodrukowany kanał. W obwodzie zasilania dodana przetwornica napięcia step-down w celu zmniejszenia obrotów wentylatora i całkowitego wyciszenia go. Działa 7.Wszystkie drivery na płytce wymieniłem na TCM 2208 8. Wszystkie wentylatory w obudowie wymieniłem na ciche i większe. Wentylator w zasilaczu wymieniłem na cichy i o tej samej średnicy co poprzedni. Tu do wszystkich wentylatorów też przetwornica ustawiona na 12v ponieważ nigdzie nie mogłem znaleźć wiatraczków cichych na24V a przetwornica kosztuje kilka zł, tak więc............... 9. Wydrukowałem też nowe chłodzenie wydruku, ale zrobiłem je demontowalne ponieważ drukuję raczej tylko z PETa i raczej unikam chłodzenia przy tym materiale, a przy braku modułu waga całości jest nieco mniejsza. W sumie mniejsza waga to i tak mało ważne a wentylator generuje dodatkowy hałas. 10. Acha, i jeszcze taki dorobiony z druta wodzik do filamentu- szpula na tym stokowym wisi trochę za nisko i będę musiał coś dodrukować kiedyś. 11. Oświetlenie Oled miejsca wydruku- bardzo przydatne zwłaszcza w poziomowaniu na Live kiedy trzeba oceniać na bieżąco jakość warstwy. Wyłącznik wyprowadzony przez szparę przy prawym przednim słupku i przyklejony na taśmę dwustronną na boku obudowy. Zasilanie z listwy zasilacza 12. przedłużacz do karty SD- użycie mikro SD było niewygodne i irytujące bo w laptopie mam tylko gniazdo SD. Czytam często wypociny różnych mędrków, że cały hotend z directowym extruderem jest za ciężki i źle wpływa na jakość wydruku. Uważam, że to bzdura ponieważ wystarczy dobrze napiąć paski i jakość będzie taka sama jak z extruderem z bowdenem. Moim zdaniem direct eliminuje wiele idiotycznych problemów jakie napotykają użytkownicy wersji extruderów z bowdenami no i pozwala na drukowanie filamentów typu flex. To tylko tyle. Pewnie jeszcze coś mi się umani Niestety wyciszenie w przypadku Sapphire Pro nie jest tak spektakularne jak w Enderku, paski jednak hałasują na zębatkach, ale i tak jest dużo ciszej niż w wersji z pudełka. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 To wynika ze stosunku mas i to matematyka a nie jakies widzimisie. Szkoda ze linków nie dałes. Wentylatorki malo prądu biorą ok 0.1-0.2A wystarczy opornik, ja dałem termik tak ze wentylator zasilacza sie włączy przy 45 st. Marlina wgrywali i pare jest jeszcze oprogramowań. Ja mam o tyle kłopot ze w linuxie nie chce mi kompilacji zrobic ale i to przeskocze za jakiś czas i chyba masz te modyfikacje od Artura? Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 7 minut temu, Marek_Spy napisał: To wynika ze stosunku mas i to matematyka a nie jakies widzimisie. Szkoda ze linków nie dałes. Wentylatorki malo prądu biorą ok 0.1-0.2A wystarczy opornik, ja dałem termik tak ze wentylator zasilacza sie włączy przy 45 st. Marlina wgrywali i pare jest jeszcze oprogramowań. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Ja używałem tylko Bear Paw czy jakoś tak, i kilka wersji Marlina. Zostałem jednak przy Marlinie z różnych względów. Co do tej matematyki......... Marku, masz rację oczywiście. Ale ja jestem praktykiem i często wole sprawdzać różne kwestie w praktyce. I tak było tym razem. Mówili... za ciężkie będzie. Spadnie jakość- nie spadła, wręcz się polepszyła. Mówili.... nie da rady poprawić, taki chiński typ.... dało.... także , ten tego..... lubię uczyć się od mądrych bardziej doświadczonych, ale też lubię sprawdzić w praktyce to i owo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Przerobilem kilka drukarek, budowy od zera itd. .. direct drive, bowden system i powiem tylko, ze poza wymiana extrudera i hotenda (w moim przypadku na Microswissa) nic wiecej w nim wymieniac nie trzeba (ENDER 3) ani dorabiac. Dumpery / stepsticki .. kwestia gustu jak komus halas przeszkadza, jednak nie jest to cos co trzeba zrobic by drukarka dzialala lepiej. Drukuje wiele, materialy rozne i do dzis sie nie zawiodlem. Doszedlem do etapu, gdzie wlaczam i nagrzewam drukarke i drukuje, bez grzebania, ciaglego levelowania i innych cyrkow. https://www.facebook.com/3dcasper/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Ok zostan przy praktyce, ja liczylem na studiach co prawda zawieszenia ale zasada podobna, chłodzenie stepstikow jest dziwacznie zaprojektowane bo przeciwsobnie, zgadnij co mam na myśli . A ten typ amortyzacji średnio mi sie podoba. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 no a jednak dziala .... i dobrze ustawiona drukuje pieknie, w przeciwienstwie do Ciebie nie napisalem, ze to jedyne najlepsze i sluszne rozwiazanie. Po prostu wyrazilem swoja opinie. Racje mamy tu wszyscy, nad wszystkimi budzetowymi trzeba lekko popracowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 no a jednak dziala .... i dobrze ustawiona drukuje pieknie, w przeciwienstwie do Ciebie nie napisalem, ze to jedyne najlepsze i sluszne rozwiazanie. Po prostu wyrazilem swoja opinie. Racje mamy tu wszyscy, nad wszystkimi budzetowymi trzeba lekko popracowac Matematyka a nie moje zdanie i gratulacje enderka a na jakich predkosciach drukujesz? Aneta tez drukowala wiec wszystko jest wzgledne. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 to zalezy jakie elementy, jaka dysza i jaki material PLA 60-90, ABS 40-70 itp. Jedna rzecz warta uwagi, zmienilem limity w Marlinie co do retrakcji. Ogolnie Marlina w zasadzie uszylem pod siebie. Oryginalny soft ograniczal do juz nie pamietam, chyba 30. Mimo wiekszego parametru w slicerze drukarka automatycznie obnizala do limitu firmware. Obecnie drukuje na retrakcji 150 i 2-3 mm dystans. Zero stringowania i innych niespodzianek, jednak na stockowym extruderze to nie przejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi