Skocz do zawartości

Taki jak z lidla ?


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, dimmus napisał:

Żeby takie maleństwo latało wyśmienicie, to wyposażenie musiałoby ważyć max 20g. Takie konstrukcje to raczej w ramach eksperymentu się robi, bo przyjemnie to się lata dużymi modelami a małe to na halę, a wątpię że takim rzutkiem w miarę bezstresowo na hali polatasz.

 

Bez przesady. Już ponad 10 lat temu ludzie elektryfikowali rzutkę Fox'a od Multipleksa z powodzeniem. I nie były to latające cegły mimo wagi sięgającej nawet 120g! Fakt, przy takiej wadze były szybkie ale pod pełną kontrolą. Przy wadze +/- 100g był to normalny spokojny samolot. Sam takiego kompletuje. Płatowiec waży (bez balastu) ok 35g, moje wyposażenie RC jakieś 44g z ciężkim składanym śmigłem i 10A reglem. Ile mogą ważyć 2 cele lipo 350-400mAh? 25-30g. 110g całości nie przekroczę.

 

A ten FX 707 to fajny model. Gotowe miejsca na serwa 5g. Dałem jednoczęściowy dźwigar zamiast dzielonego z ciut grubszej rurki bo fabryczne rozwiązanie mnie nie przekonywało. Silnik L2204 1800KV, regiel Redox 12A, śmigło składane 7x4, pakiet lijon 18650 2s 3120mAh 10C, 4x chińskie serwo 5g. Waga całości równo 400g. Dla czego taki byczy pakiet? Bo z takim balansuje się na ok 1/3 cięciwy. Latania na cały dzień bez ładowania. Jak bym go drugi raz robił to serwa SW i SK dałbym na maxa z przodu. Wtedy pewnie można by dać lżejszy o połowę akumulator. Sterowanie: lotki, SW, SK. Aha, cały napęd (bez aku) waży tyle co kulki dane na balast. I uwaga: kompletnie nie nadaje się na duży wiatr. Mimo mocnego napędu na którym idzie prawie pionowo w górę to wiatr go znosi jak kartkę papieru. Już go musiałem ściągać z krzaków.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wnuk dostał na urodziny ten szybowiec. Bardzo szybko się zniechęcił. Model po wyrzuceniu poziomo, walił w ziemię. Po obróceniu statecznika poziomego rwał do góry i znowu walił w ziemię. Trafił w ręce dziadka. Okazało się, że miał skręcony kadłub  (taki wyszedł z formy) i kąt zaklinowania płata i statecznika do lotu poziomego nie prawidłowy. Nie było rady. Trzeba było dodać dodatkowe płaszczyzny sterowe z kartonika. Teraz idzie go wyregulować. Puszczony z górki leci teraz przyzwoicie. Czy wszyscy kupujący ( a nieobeznani z modelarstwem)  potrafią dzieciom go wyregulować?? Pytanie retoryczne.

20200511_133657.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pepcio 11 napisał:

 Czy wszyscy kupujący ( a nieobeznani z modelarstwem)  potrafią dzieciom go wyregulować?? Pytanie retoryczne.

 

W moim z tego co pamiętam była instrukcja mówiąca o podginaniu belki ogonowej w odpowiednią stronę. Nie trzeba wówczas dorabiać żadnych sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YT jest pełno tutoriali poświęconych przeróbce na RC, reszta to inwencja twórcza i pomysłowość.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac złóż model, puść  go kontrolnie, jeśli szybuje, wyznacz środek ciężkości i zaznacz.

Dzięki temu będziesz mógł kontrolować jego wyważenie i montaż podzespołów.

Dodam że SW można wkładać na dwa sposoby dzięki temu model leci na wprost ewentualnie robi pętle. 

Przed przystąpieniem do modyfikacji, podstawą jest odcięcie  kabinki i usunięcie wielkiej śruby która służyła do wyważenia modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałem trochę filmów z przróbek " Lidlaka" i stwierdzilem że wariantów jest wiele.Z marszu, postanowiłem przerobić go na sterowanie lotkami i wysokością.W stateczniku poziomym i płatach zrobilem lotki i wmontowałem węglowy płaskownik jako dzwigar..Wykonałem gniazda na serwa  SG 51 . Końcówki płata " podprasowałem " tak, że uszy są teraz podgięte na 30 m/m.Po zdjęciu kabinki ,przednią  część kadłuba  i kabinkę wyżłobiłem dla miejsca na pakiet, odbiornik i regiel.Dla sztywności w spodzie osi kadłuba wstawiłem pręt węglowy fi 2.5m/m.

To poszło łatwo, ale nie przemyślałem wszystkiego do końca i mam dylemat !?; jaki  zrobić napęd , czy na wieżyczce czy normalnie z przodu.Do napędu, na teraz dysponuję silnikiem E- max 2805 który wydaje mi się ciężki.

Czy będą jakieś rady!?

100_1910.JPG

100_1911.JPG

100_1912.JPG

100_1913.JPG

100_1914.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko rozbroiłem swojego
Mocowanie silnika zrobiłem z formatki laminatowej pokrytej miedzią z jednej strony.
Na wzór krzyżaka zrobiłem otwory i przylutowałem nakrętki z drugiej strony - strzałki czerwone
Wzmocniłem bok kabinki prętami węglowymi które wklejone są w płytkę - strzałki białe

 

20200523_210316.thumb.jpg.9e529ef7d54958e3d2e870605bd72a6b.jpg

 

20200523_210448.thumb.jpg.6aec53b8ec46453bd37e825f73e4525d.jpg

 

20200523_210535.thumb.jpg.121ca72624eba05ae0b30c5b9590d68b.jpg

 

Miejsce na Lipola jest zrobione w środku kadłuba na wysokości środka ciężkości, mogę tam włożyć lipo 1300 lub 1000 mAh Tattu lub Gens

20200523_210737.thumb.jpg.351bdcef70c2c3bf180412c069046636.jpg

 

20200523_210646.thumb.jpg.c8adf4904ab3c9efcec5a2875cce5ec3.jpg

 

Kabinka zamykana ,,ustrojstwem,, ze sprężynką własnej roboty :)
Po skręceniu i złożeniu wygląda to tak... aha serwo SW jest zamontowałem od spodu pod statecznikiem pionowym.

 

20190217_154313.thumb.jpg.b38e658fc5f55e1944143f2641c8c9c5.jpg

 

Na drugi raz końcówki skrzydeł - wzniosy zostawię takie jak są, bowiem z prostymi skrzydłami jest nerwowy.
Ewentualnie proste skrzydła ze wzniosem po całości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie !?, teraz mam myślenie !?, ale nic na razie jest nie zepsute. Nie wiem co wybrać ?

Jako wariant, zrobiłem wieżyczkę pod  Tower Pro 2805, tylko jest kwestia dokładnego umiejscowienia silnika, ustawienia-skłonu  czy wykłonu?

Boguś , twój wariant mocowania silnika z przodu też jest interesujący i wart przemyślenia jako drugi wariant .Nie pomyślałem o wydrążeniu pianki na pakiet pod płatem/ będzie możliwość ustawienia CG/.

A skoro już mi tyle doradzileś , proszę objaśnij mi jak osadziłeś- wkleiłeś płat w gniazdo kadłuba bo przeszkodą jest serwo i te wtyczki serw.  Na razie planuję naciąć górny element kadłuba na wysokości spływu, i po podniesieniu tego elementu wsunąć natarcie płata tak, aby wtyczki dostały się do środka kadłuba i dopiero skleić spód płata a potem ten górny nacięty element.W tym wypadku mam na myśli zamontowane serwa, a ich wtyki wyprowadzone w osi płata do przodu?.

Ciekaw jestem jak zrobiłeś to TY.

100_1915.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak ... przygotowałem gniazda serw, dźwignie lotek, rowki pod kabelki serw. Serwa łączone w ,,Y,,

Po jednej stronie płata zamontowałem serwo, kabelek w rowku oraz dźwignię lotki popychacz na gotowo.

 

Skrzydło włożyłem w kadłub i dopiero potem zainstalowałem drugie serwo oraz wkleiłem

dźwignie lotki, oczywiście kabelek od serwa powędrował do środka kadłuba.
Jak już skrzydło znajdzie się na swoim miejscu, wysunąć go jeszcze kawałek z kadłuba ( biała strzałka )

tak aby wyszło z drugiej strony i dopiero teraz wkładamy kabelek od drugiego serwa

i z powrotem skrzydło wsuwamy na swoje miejsce w kadłubie.

20200524_161038.thumb.jpg.7f9d4c20fbcf228cab3d45d972973966.jpg

 

20200524_160925.thumb.jpg.a05400c41172d8bbf0b66077a21233b3.jpg


Samo skrzydło jest tylko włożone bez klejenia. Trzyma swoją pozycję bowiem jak robiłem

miejsce pod pakiet, 90% wydrążone jest w kadłubie, natomiast 10% również w skrzydle. ( zielona strzałka )
Pakiet wchodzi ciasno więc stabilizuje i podtrzymuje również skrzydło w którym zostało wycięte

wspomniane miejsce. Serwo od SW umiejscowiłem pod statecznikiem pionowym.
Tak więc nie musisz robić żadnych wycięć w kadłubie aby wsunąć skrzydło. Sposób jest sprawdzony i bezinwazyjny.

 

20200524_161130.thumb.jpg.2f72a6e9d1244ca260f664e662c52dd8.jpg

 

Dodam że kadłub został wzmocniony rurką węglową po całej długości, aby nie był taki wiotki.
Równie dobrze można użyć płaskownika węglowego, natomiast miałem już rurkę więc

wykorzystałem ją właśnie. Warto zwrócić uwagę przy montażu aby kadłub nie zmienił swojego

położenia, nie wykrzywił się itp.


Jeśli chodzi o silnik miałem na stanie więc nie kupowałem, a że lubię mieć mocny napęd

ten spasował idealnie, może ciut za ciężko, ale mi to nie przeszkadza.

Nie lubię jak model wznosi się na pułap całe lat świetlne ;)

 

PS... Silnik który posiadasz dałbym z przodu i nie bawił się w wieżyczki. 

Kadłub jest już dostatecznie lichy w tym miejscu, od tak proteza betopodobna.
Oczywiści zrobisz jak będziesz uważał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan , jest tak; przeczytałem posta przed chwilą a  tymczasem nie zasypywałem gruszek w popiele. Z mocowaniem plata myślałem podobnie tak jak opisałeś, ale nie chciałem osłabiać części centralnej plata / zrobiony tylko płytki rowek na kable / i jednak naciąłem górny element kadłuba w okolicy spływu. Skrzydło zaopatrzyłem na gotowo w serwa. Jak przewidywałem, skrzydło ładnie się wsunęło w kadłub i kable serw znalazły miejsce w " kabinie".Po ustawieniu skrzydła w występach, klejem CA skleiłem nacięcie a potem punktowo łączenie z kadłubem z dołu i góry. Wszystko jest ładnie spasowane i symetryczne. Porobilem popychacze do serw. Być może popełniłem błąd, ale serwo poziomego mam w okolicy natarcia skrzydła. Lotki są na kabłu Y. Co do silnika,  jutro przysiądę do wykonania łoża tak jak Ty zrobiłeś.

 

Jeszcze dalsze pytanie dot regulatora i odbiornika, gdzie to umiejscowiłeś ?

 

Z pakietów mam  ;  2S /  500 mAh, 860,  1100 i 1300 więc coś dopasuję. Aparatura Fly Sky i6X

Dzięki za odpowiedz?

 

 

100_1917.JPG

100_1918.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiornik który zastosowałem to Frsky RX6R oraz ESC Dualski 30A akurat różnicy wielkościowej i wagowej pomiędzy 25A i 22A nie ma 

więc zastosowałem ta 30_stkę. Nie wiem czy Tobie by nie wystarczył 18A.
Jak już wspominałem ja zastosowałem lipo 3S 1300 mAh i 1000 mAh po zrobieniu miejsca w głębi kadłuba praktycznie

całe miejsce pod kabinką jest puste, więc na samym dnie cofając maksymalnie do tyłu usadowiłem ESC, dosunąłem wręcz do lipola

i tu wskazówka, na tyle wyżłobiłem że ESC jest poniżej lipola. a z boku kadłuba oczywiście w środku przy pasowałem odbiornik,

starczyło jeszcze miejsca na swich, gdyż mam jeszcze oświetlenie na skrzydłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za info .To co teraz mam, poprzymierzam w modelu i myślę że nie obejdzie się  od dalszego drążenia w środku. Mój odbiornik ma tę wadę, że port pinów jest wlutowany pionowo i po włożeniu wtyczek serw jest niewygodny w umiejscowieniu w tak malej przestrzeni.. Mam regiel 20A i on powinien wystarczyć? Mój silniczek zasilany jest pakietem 2S,  mam także taki sam na 3S  / czarna obudowa/ ale ma skrzywioną oś.Szkoda, bo i do niego mam fajne pakiety 3S. Ale to może do następnego jak z tego będę zadowolony.?

Zobaczymy co  wyjdzie !?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to, że zbagatelizowałem rady, ale jak już miałem element "wieżyczki" z silnikiem, nic się nie stanie jak ją wpasuję w kadłub z takim efektem.. Nic nie jest wklejone tylko wstawione / na zdjęciu widać skłon silnika w dół/ , podobnie jak w Pioneerze 1400.Regulator będzie zamocowany do boku wieżyczki.W środku jest tylko miejsce na pakiet, odbiornik i kable. W takim stanie model wyważa się z pakietem 1100-1300mAh. Jak nic z tego nie wyjdzie a model będzie cały , wieżyczkę usunę i zrobię napęd przedni.

100_1919.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Model wypróbowany w locie!? Z takim układem napędu nie bylem specjalnie zadowolony bo model żle reagował na komendy z nadajnika. Boguś poszedłem więc za Twoją radą i zastosowałem napęd z przodu.Trafienie bylo w 10-tkę. Odciąłem 35 m/m  "dziobka" i tam osadzilem silnik CF 2805, 15-to amperowy regulator, pakiet Zippy 500mAh. Odbiornik  znajduje się od spodu kabinki na rzepie. Jeśli chodzi o wyważenie ,to niestety musialem dać 10 gram ołowiu na tył aby CG znalazło się we właściwym miejscu. W tym ukladzie ze śmigłem 6x3"/ nie miałem innego/ modelik lata pięknie i spokojnie, ładnie reaguje na sterowanie.Szkoda, że nie udało mi się osadzić pakietu głębiej pod plat i stąd ten " balast" na tyle, a także osadzenie silnika ale.......? W  sumie jestem z tego modelu bardzo i to bardzo zadowolony!!!!

100_1923.JPG

100_1925.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.