badgers Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Skoro ten system ci się sprawdza to wchodzę w 3s1p 2200mah plus dodatkowe zasilanie elektroniki. Wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badgers Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 osobne zasilanie elektroniki 4XNiMH 1050mAh... Jaki jest bezpieczny czas lotu TS z takim zasilaniem elektroniki i serw? Oczywiście przybliżony przy np. średnim wietrze (intensywność pracy serw). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Ja w koncu zdecydowałem się na silniki Dualsky 2834 CA-7 i mam pakiet 3s 3300 mah. Samolot waży ok 1320g z tym wszystkim. Śmigła APC E 8x6. Jedno pytanie, jak macie ustawiony w modelach SC? Czy tak jak w instrukcji czy może po testach okazalo sie że inne ustawienie jest lepsze (do oblotu przynajmniej). Pare dni temu chciałem go oblatać ale był bardzo niestabilny. Czy kąt ustawienie silników ma krytyczne znaczenie (musiałem zrobić nowe wręgi sinkiowe ze sklejki bo gdy zamontowałem je do fabrycznych to silniki wpadały w straszne drgania na max obrotach - oczywiście wszystko wyważone). Przez to mogły się nieznacznie zmienić kąty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 jak macie ustawiony w modelach SC Raczej tak jak w instrukcji. Silniki powinny byc ustawione lekko w dół, myśle że 1-2 stopnie... Nie wiem dlaczego wystąpiły drgania? U mnie jest standardowe mocowanie (troche podciete od wewnątrz żebra usztywniajace), silnik przykrecony na 4 śrubki... Smigła masz APC? Byc może nie włożyłes pierscieni centrujących (do każdego śmigła jest taki zestaw na odłamywanym plastiku), to istotny szczegół. Jeżeli śmigło nie bedzie w osi obrotu - beda i drgania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam. Jeśli mogę coś dorzucić, to polecam silniki Welgard 22-12-10. Używam ich w swoim Albatrosie o podobnych rozmiarach i wadze 1,4 kg. Śmigła to 7x5,5 (chociaż teraz założyłem 3 łopatowe 7x4). Spisują się świetnie. Mają dosyć wysokie obroty i niema konieczności zakładania dużych śmigieł. Inne silniki, które mogę polecić, to Turnigy 28-26B 1350Kv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Dzis w koncu moglem oblatac model - warunki byly bdb, 0 wiatru. Potwierdzam opinie wielu uzytkownikow modelu ze lata super. Na pelnym gazie calkiem szybko, ale mozna tez bardzo zwolnic, zadnych zlych tendencji, daleko szybuje, idealny model do bezstresowego powozenia sie po niebie. Na baterii jak powyzej mozna latac ok 15 min (dosc dynamicznie). SC dalem troche bardziej do przodu i to pomoglo mysle. Wkrotce podczepie aparat. Moja nietypowa dekoracja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasQ Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam ( Po długiej , prawie rocznej nieobecności ) Co prawda TwinStara nie mam ale nie dalej jak wczoraj oblatałem swoją 2 silnikową bestię . Jako napęd zastosowałem : 2x Keda a22-20l 2xregiel super simple 30A 2x3s li-po 2200mAh 2xśmigła 9x6 Silniczki na tym zestawie statycznie pobierają około 17A na sztukę ale model z wychylonymi klapolotkami startuje już przy 1/3 gazu do lotu mu wystarcza około 1/2 .Na próbę udźwigu wpakowałem do niego butelkę 0.5L po wodzie mineralnej i stopniowo ją napełniałem . Ostateczne testy skończyły się na pełnej butelce dodatkowym pakiecie 2200mAh i pakiecie 1500mAh .Więcej nie miałem na polu i też do niego nie wlazło Start na 2/3 z klapolotkami niestety trzeba go trzymać na pełnym gazie ale spokojnie jeszcze się wznosił .Silniczki te mogą max pracować na śmigłach 10x5 co daje ponad 1200g ciągu na sztukę przy rozpiętości 1500 wyszła z tego bardzo dobra platforma do rc-cam Udźwig mi wyszedł coś koło 700gram co można by przełożyć na większe pakiety i kamerkę . Całość wykonana styro , depron 5mm , papier pakowy sklejka z warzywniaka , serwa 2x standard 2xTP-SG90 Masa gotowego do lotu coś koło 1200 gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 JasQ, a co to z dwusilnikowa bestia? jakieś plany? czy radosna twórczość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasQ Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Częściowo z planów PUDDLE TWIN 2 XL z tej stronki http://www.rc-wasserflug.at.tf/ częściowo inwencja twórcza tzn. skrzydła mają inny profil i cięciwę, są względem planów większe o 120 mm robione pod inny model . Zapomniałem wczoraj dopisać że bez balastu model nie tęskni za ziemią , potrafi tak na 1m schodzić bardzo długim ślizgiem . A jak się odbije znów dosyć trochę szybować . Jest to troszkę uciążliwe dla mnie bo zazwyczaj latam cegłami z ciągiem 2xwiększym od wagi .Jeszcze mam przygotowane pływaki boczne do niego ale to jak się cieplej zrobi i będzie można nad wodę ruszyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 witam! Wiem ze temat był i wszystkie watki przeczytałem :roll: Pytam dla potwierdzenia: a wiec stoję prze remontem Twin Stara, konkretnie wywianą silników szczotkowych na 3f i powiedzcie czy te dwa będą wystarczające: http://www.allegro.pl/item595046109_silnik_tower_pro_2409_18_gs_od_emodel_pl.html oraz czy lepiej dać jeden regulator 40A czy dwa oddzielne po 25A. Dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 co do silników to się nie wypowiem, choć wydaje mi się ze ma za niskie Kv, ale regla to jednego 3f do dwóch silników nie założysz bo się nie będą kręciły - muszą być dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam, jeżeli dwie bezszczotki to i dwa regulatory. Ten który chcesz kupic ma troche za małe KV (obroty/volt) , można poeksperymentowac z wiekszym śmigłem ale może sie okazac że twinstar zacznie przypominac Osprey-a(chyba wiesz co to za maszyna) Z moich eksperymentów (już poprzestałem bo naped sie sprawdził) wynikało zastosowanie czegoś takiego: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5667 , ze smigłem rekomendowanym w opisie oczywiscie 2 regulatory ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Dzięki! a jak się sprawuje z tymi silnikami?ma wystarczalną moc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Hmm, moc trudno to tak z marszu okreslic, ale lata dużo dynamiczniej niż ze standardowym napędem, ale również wydłużył sie czas lotu - tak ok. trzykrotnie. Silniczki krecą przyzwoicie i wreszcie po ludzku lata ten "elapotowy klocek" :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasQ Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Niestety dosyć kiepsko czytałeś silniki jak najbardziej wystarczą ale nie podłączysz 2 silników 3f do 1 regla więc 2 regle ci zostaje kupić . Myślę że 18A w zupełności wystarczą ale mam wątpliwości czy zmieścisz tam 2 łopaty 10" Myślę że nawet spokojnie możesz dać silniczki mniejsze typu 2408-21 ja latam na nich , ciąg w granicach 550 gram wyższe kv i śmigiełka 8x4 oj trochę poniewczasie ale zgadzam się z resztą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badgers Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Wreszcie skończyłem składać. Zamontowałem silniki według porad Dj. Ciekawi mnie tylko czy jest to w miarę normalne, że silniki startują w różnych momentach. Jest to niewielka różnica. Jutro pierwsze loty wiec się dowiem. Kilka fotek: Wiecej fotek z opisem wstawiłem tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19122 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badgers Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 silniki Tower Pro 2406-21 Gold regulator TURNIGY Plush 18amp śmigło APC 8x6e - trzeba pamiętać o wyważaniu. bat li-pol 2200mah 20c 3s plus zasilanie elektroniki 4,8v NiMH 1500mAh. Masa startowa 1780g. Start i lądowanie na podwoziu. Bardzo dobry ciąg. Testy na bardzo trudnym terenie- zalegająca słoma i dziury: Klap nie używałem gdyż było zbyt wietrznie by je ustawić - to był pierwszy lot. Moim zdaniem bdb zestaw. Lata dynamicznie, radzi sobie z silnym wiatrem i lata naprawdę długo. Czas lotu to 14min ale trzeba zauważyć, że latałem przy silnym wietrze i stawiającym spory opór podwoziem. Nie wspomnę już o stratach energii przy wielu próbach trudnego rozbiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badgers Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Przy silnym wietrze gdy używamy częściej więcej mocy na śmigle APC 8x6e w slinikach Tower Pro 2406-21 można przypalić uzwojenia. Prąd max dochodzi do 20A przy 2200mAh 3s Zrobiłem pomiary max prądów i przy śmigle APC 7x6e dochodzi do 16A czyli w locie jakieś 15% mniej. Myślę, że ciekawym rozmiarem może być 8x4e. Jeśli ktoś ma doświadczenie z tym rozmiarem proszę o opinie. Przy 8x6e w tym modelu trzeba być ostrożnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Witam. Lotnisko wyjątkowo niesprzyjające, wiatr mocny (unikam takiego) a model świetnie sobie z tym radzi. Gratuluję oblotu. Dzięki za cenne wskazówki. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Witam Po przeczytaniu postów z tego tematu wnioskuje że o Twinstarze wiecie wszystko i stąd moje pytanie : chciałbym do mojego twinstara w którym jest standardowy napęd(i trochę już brakuje mocy..) zamontować taki zestaw ( mam już cały zestaw) 2x silnik RAY 2845/09 2x regulator pulso 33A pakiet 2s 3300 25C niestety nie wiem jak dobrać śmigło producent silnika poleca 7x4 ale nie umiem tego sprawdzić , proszę o Wasze opinie może jakieś obliczenia Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.