Skocz do zawartości

Pierwszy model


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kolego miesiąc temu był do kupienia kit bixlera w HK, który Ci proponowałem za $50 z wysyłką z magazynu EU w Holandii (na pierwszej stronie tego wątku).
Niestety by coś kupić w dobrej cenie trzeba mieć trochę refleksu - teraz w sezonie modele znikają ze sklepów..
Widziałem kolego ten link ale wtedy mnie jeszcze na forum nie było i to nie byłem ja teraz tylko z Chin ten bixler.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, lukibest napisał:

le wtedy mnie jeszcze na forum nie było i to nie byłem ja emoji6.png

upss, rzeczywiście pomyliłem Cię z kolegą który rozpoczął wątek :D

Musisz uzbroić się w cierpliwość, bo teraz modele się wyprzedają w związku z warunkami na zewnątrz..

A sprawdzałeś(dzwoniłeś) w nastiku?

http://www.nastik.pl/beta-1400-silnik-cd2622-p-6810.html - niby jest dostępny

W sumie to mam kita bixlera w pudełku:) Szkoda, że nie mieszkasz gdzieś bliżej bo mógłbym Ci go odstąpić..bo już na pewno nie będę go składał;)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lukibest napisał:

świeża dostawa przyszła

no i super, spróbuj go wyważyć z jak najmniejszą baterią na początek (np. 1300mAh 3s) - im lżejszy model na początek tym lepiej, bo wolniej lata i spotkanie z Ziemią mniej go boli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno przyniósł Młody człowiek na lotnisko podobny model. Przy pakiecie 1300mAh 3S w samym nosie, dołożyliśmy ze 100g ołowiu żeby wyważyć. Samolot był po 2 kretach i mimo poważnych przyziemień (tak się kończy jak ktoś próbuje loty bez wywarzania)  poleciał. W porównaniu z Vento na którym ja zaczynałem się uczyć szybował raczej słabo - nie składane śmigło, choć niewielkie, stanowi spory hamulec. Myślę, że z 2200mAh wyważy się samym pakietem.

Jak byłyby problemy znajdź kogoś, kto ma doświadczenie i kto pomoże wywarzyć i wytrymować model,  (skłon i wykłon silnika też czasem warto wyregulować).

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukibest napisał:

Mam tylko jedną 2200mah, jak będzie problem z wyważeniem to faktycznie pomyślę o 1300mah.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
 

Będzie w sam raz , tylko sprawdz , czy w dziobie nie ma jakiś ciężarków wklejonych .Stare modele Pionierów tak miały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega przyniósł mi Pioneera abym go naprawił (porwane  przewody) i polatałem nim jeden wieczór. Kiedyś miałem ale zapomniałem jak lata. Spore lotki z dużym wychyleniem sprawiają, że jest dość nerwowy - powiedzmy, że nie lata tak majestatycznie choć szybuje lepiej od większych modeli bo jest lżejszy i nawet mocny. Z pakietem 1300 był niedoważony. Zabrałem też swoje ASW 28 ale nawet nie wyciągnąłem bo pochłonęła mnie zabawa Pioneerem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie sky surfera którego właśnie składam. Nie wiem jak fachowo nazywa sie, ten element, orczyk, popychacz? ale nakrętkę nie idzie w żaden sposób dokręcić strasznie to słabo trzyma, macie jakiś patent ? Moze druga nakrętkę wkręcić jako kontre? Takie cos znalazlem na allegro https://allegro.pl/oferta/mocowanie-bowdena-na-serwo-1mm-nakretka-2207-8482412362?utm_medium=app_share&utm_source=facebook. Bedzie dobre?

 

88eeca52a723ed7c489bae7da24b3ed7.jpg

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do baryłek używam kleju do śrub (konkretnie takiego, ale to raczej bez większego znaczenia - ZAP Z-71). Nic się nie odkręca, a jeśli trzeba to bez problemu da się to później odkręcić, osobiście nakładam kropelkę na gwint i nakręcam nakrętkę do lekkiego oporu na dźwigni (tak aby baryłka mogła się bez większych przeszkód obracać na dźwigni), z tym że najczęściej mam w zestawie i stosuję jeszcze po podkładce z obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info tez tak zrobiłem i dzisiaj pierwsze testy..oblatane! . Kreta nie było, latałem z 12min, calkiem podobnie jak na symulatorze było. Jedyny problem jaki sie pojawił to brak w pewnym momencie gazu, silnik chodzil ale coraz wolniej... pomyślałem bateria pewnie. Na szczescie był nisko i w dużej trawie ładnie wylądował. Sprawdziłem wszystko ale baterie nadal pokazywał na full wiec puscilem go w górę i po chwili to samo znowu brak wysokich obrotow...i dopiero wtedy wskaźnik baterii na odbiorniku pokazał ze calkowicie rozładowana i wydał sygnał dźwiękowy. Mialem alert ustawiony na 4.2v bateria 2200mAh Radox. Czy taki spadek z full na min nagle to normalne ? Lepiej będzie z zew czujnikiem napięcia?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, lukibest napisał:

Kreta nie było, latałem z 12min

Cytat

\.i dopiero wtedy wskaźnik baterii na odbiorniku pokazał ze calkowicie rozładowana i wydał sygnał dźwiękowy. Mialem alert ustawiony na 4.2v bateria 2200mAh Radox. Czy taki spadek z full na min nagle to normalne ? Lepiej będzie z zew czujnikiem napięcia?
 

 

Gratulację udanego oblotu :D

 

Wskaźnik napięcia z odbiornika zupełnie nie nadaje się do takiego celu. Stosuje się go wyłącznie w szybowcach(bez silnika) zasilanych z bezpośrednio z 4xAA lub AAA.

Nie chce mi się tego kolejny raz tłumaczyć, bardzo niedawno wyłożyłem wszelkie szczegóły tej sprawy :)

 

Koniecznie musisz kupić zewnętrzny czujnik napięcia podpinany do złącza balansera akumulatora - sygnalizuje gdy napięcie na jakimkolwiek celi spadnie poniżej 3,3-3,5V (w niektórych wskaźnikach można ustawić, jeśli tak ustaw jak najwyżej 3,5-3,6V/celę)

 

Latanie w sposób opisany przez Ciebie szybko zajedzie akumulator(który jest i tak dość słaby fabrycznie)

 

Najprostsze rozwiązanie na obrazku poniżej (kosztuje kilka złotych i nazywa się Low Voltage Alarm, czasem zamiast diod zielonej i czerwonej dla każdej celi ma 3 cyfrowy wyświetlacz led, pokazujący sekwencyjnie napięcie na kolejnych celach i na całym pakiecie)- po podłączeniu do aku w czasie lotu, dzięki dwóm głośnym buzerom słychać na ziemi gdy napięcie w aku spada poniżej bezpiecznej wartości - mierzy każdą celę osobno.

Można też stosować miernik napięcia przesyłający dane telemetryczne do radia, ale to wymaga większych inwestycji(i jest możliwe w zależności od posiadanego radia) Przy początkach latania nie robi wielkiej różnicy. Ważne by mieć pod kontrolą napięcie na każdej celi akumulatora.

1422910056_voltageindicator.jpg.d41bdc2eecd7291bba47d1c86fb47494.jpg

image.png.2e1504ca4c6c462064473f287e4c6ef2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, lukibest napisał:

Czy cos takiego bedzie dobre? https://allegro.pl/oferta/czujnik-napiecia-fs-cvt01-flysky-telemetria-9272260384?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
 

Nie mam pojęcia czy ten czujnik mierzy napięcia poszczególnych cel (chyba nie, bo nigdzie nie ma na ten temat informacji). Jeśli nie, to jest praktycznie bezużyteczny.

Deklarowana dokładność pomiaru 0,1V też nie świadczy dobrze.. (Normalna dokładność pomiaru to 0,01V, czy to w telemetrii czy choćby w takim czujniku jak na zdjęciu w moim poprzednim poście)

 

Jeśli fs-cvt01-flysky mierzy tylko napięcie całej baterii to zdecydowanie lepszy będzie jeden z tych czujników z poprzedniego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.