Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

Pytanie czysto techniczne kieruje do osób które mają doświadczenie z modelami gigant wielosilnikowymi,niedawno zakupiłem model dwusilnikowy i interesuje mnie ustawienie silników, czy na obach wykłon ustawić w prawo przyjmując od 0,5-2° oraz skłon silnika w podobnym zakresie?.Czy na początek wystarczy ustawić ok 1° na obach?.Dodam że silniki nie mają dużej rozbieżności na skrzydle i są blisko umiejscowione  kadłuba,odległość dzieli je ok 25cm.

Opublikowano

Wykłon silnika ustawiasz celem zniesienia lub zminimalizowania wpływu momentu odśmigłowego na model.

Nie wiem co to za gigant skoro taka mała odległość silników od kadłuba ale w modelach dwusilnikowych wpływ momentu odśmigłowego jest znacznie mniejszy niz przy jednym silniku.

Możesz ustawić silniki na zero i zastosować śmigła przeciwbieżne, możesz też ustawić jeden silnik na zero a w drugim wykłon na 1 stopień w prawo i stosować śmigła jednakowe a mając wysokie obroty i relatywnie małe śmigła.... wykłonem możesz się zupełnie nie przejmować.

 

Skłon silnika to zupełnie co innego i tu dużo zależy od umiejscowienia silnika oraz jego kąta zaklinowania względem osi skrzydła.

Inaczej jest na nosie, inaczej na pylonie a zupełnie inaczej przy silniku pchającym. Więcej info z Twojej strony pozwoli na bardziej precyzyjną podpowiedź.

 

ms

Opublikowano

Wychylenie silników na boki może być na zero pod warunkiem przeciwbieznosci zaś pocchylenie będzie zawsze i też zależne od platowca

Opublikowano

Ok,wszystko się zgadza chociaż nie do końca gdyż ustawiając wykłon silnika myślę że powinniśmy przyjąć na obach ten sam ° np,0,5-1.Dlaczego mogę ustawić tylko na jednym,możesz sprecyzować Kolego?.Jeżeli chodzi o skłon silnika,zgadzam się zależy to od wielu rzeczy u mnie aktualnie silnik będzie zamontowany wzdlużnie co do krawędzi natarcia i opuszczony ok 0,5-1cm w dół ze względu na wał korbowy pokrywajacy sie z otworem maski silnika.I tu mam pytanie, na początek przyjąć skłon na obach silnikach od 0,5-1°?.Wracając do początku,zostanę przy tradycyjnym rozwiązaniu i przeciwbieżnych smigieł nie będę stosował.

Wolał bym przyjąć tzw.środek co do ustawienia silników niż zrobić byka i mieć problem po starcie.

Opublikowano
Cytat

Wychylenie silników na boki może być na zero pod warunkiem przeciwbieznosci zaś pocchylenie będzie zawsze i też zależne od platowca

 

dokładnie to miałem na myśli ?

Cytat

Dlaczego mogę ustawić tylko na jednym,możesz sprecyzować Kolego?

Bo model nie jest z gumy, to sztywny element i ustawienie wykłonu na jednym działa dokładnie tak samo ja na dwóch silnikach

 

Cytat

I tu mam pytanie, na początek przyjąć skłon na obach silnikach od 0,5-1°

 

Pisałem, że skłon zależy od konstrukcji modelu i lokalizacji silnika.

Jeżeli silnik ciągnący a oś śmigła nad płatem to z reguły ustawia się skłon dodatni. W hydroplanach nawet do 3-4 stopni co pozwala łatwiej wyjść na redan i oderwać model od wody. Jeżeli oś śmigła pod płatem a silnik ciągnący, to skłon ustaw ujemny ... ile stopni tego nie wiem bo to zależy od odległości od krawędzi płata oraz osi płata a Twój model wciąż pozostaje tajemnicą.

Cała zabawa ze skłonem ma na celu wprowadzenie modelu na dodatni kąt natarcia skrzydła a tym samym zapewnienie wznoszenia.

Im większy skłon tym bardziej model będzie się ustawiał na kącie dodatnim natarcia skrzydła i zarazem, szybciej odrywał od ziemi przy stracie ale jednocześnie szybciej wznosił przy dodaniu gazu w locie poziomym. Jedno pomaga a drugie już niekoniecznie. Dlatego nie można przesadzać, zaleca się skłon w zakresie 1- 2 stopni w tradycyjnym układzie tj. silnik ciągnący z osią pod natarciem skrzydła. Możesz to zawsze regulować,  ustaw skłon na 1,5 stopnia a jak model będzie miał zbyt dużą reakcję na dołożenie gazu to skłon zmniejszysz, jak będzie miał długi rozbieg i ciężkie wznoszenie to go zwiększysz .... nie mam innej rady jak nie do końca wiem do czego się odnieść.

 

ms

Opublikowano

Krawędź natarcia ... oraz oś profilu

inaczej jak daleko silnik jest wysunięty przed krawędź natarcia oraz jak nisko albo jak wysoko nad osią profilu płata się znajduje

 

ms

Opublikowano

"Wychylenie silników na boki może być na zero pod warunkiem przeciwbieznosci zaś pocchylenie będzie zawsze i też zależne od platowca"

 

No to jakie on ma silniki , ze kreca sie przeciwbieznie ? Chyba nie ENYA ? 

Opublikowano
54 minuty temu, jarek996 napisał:

"Wychylenie silników na boki może być na zero pod warunkiem przeciwbieznosci zaś pocchylenie będzie zawsze i też zależne od platowca"

 

No to jakie on ma silniki , ze kreca sie przeciwbieznie ? Chyba nie ENYA ? 

 

Elektryczne?

Opublikowano
19 minut temu, japim napisał:

 

Elektryczne?

 

Temat jest chyba w spalinowych ?

Choc w sumie to nie wiem , zasugerowalem sie , ze pod spodem sa ELEKTRYCZNE , ale moze tutaj w wielosilnikowych sa i takie i takie .......

Opublikowano

Klasyczne chce zamontować dwie 30cc boxery.Waga do lotu ok 13-15kg,rozpiętośc 2,70m.Co do powierzchni skrzydła to nie wiem,nie mam instrukcji,musiał bym wyliczyć.Zostaje przy klasycznych smiglach tak jak wcześniej pisałem,rzadnych przeciwbierznych.W konstrukcji płata umiejscowienie silników tak wygląda:

IMG_20200618_170106.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.