Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziekuje bardzo za zainteresowanie tematem, staram sie jak mogę ;) nie jest to zestaw cnc a do tego plany po wydrukowaniu są raczej poglądowe ( ale najważniejsze ze są) i troszkę schodzi ale powolutku do przodu :)

Opublikowano

Tym spowolnieniem to się nie przejmuj, rób własnym tempem. I obyś na koniec nie strzelił takiego pawia jaki mi się przytrafił.

Jak został ogłoszony pierwszy lookdown zacząłem dwa projekty własnych konstrukcji. Górnopłata - trenerka i dolnopłata do lotów rekreacyjnych.

Przy bardzo szybkim składaniu trenerka zapomniałem włożyć dźwigar - węglową rurkę w skrzydło. Płat nie dzielony. Tak złożone skrzydło przy oblocie przykręciłem do kadłuba i polecieliśmy. Niestety przy próbie rozpędzania do prędkości max. skrzydła "odeszły".

Także buduj własnym tempem ażeby potem nie było "pawia" tak jak u mnie. Powodzenia.   ?

Opublikowano

Tępo mam jak najbardziej swoje, co do konstrukcji to na przemyślenia mam bardzo dużo czasu :)także jak siadam do stołu to jak z autonatu lecę z tematem, szkoda tylko ze jednorazowo okolo 3 godzin w danym dniu które bardzo szybko mija.

Opublikowano

Co byście doradzili jesli chodzi o dobór serw na ster kierunku i wysokości celuje w 2kg rtf , na pewno serwa z metalowymi trybami i cut mocniejsze na ster wysokosci okolo 3kg, mam pare typów i bez szaleństw (cenowych)

Tower pro 92b

Tower pro Mg 16r

Dualsky as 82mg

Hitec 82mg 

Przy czym paradoksalnie ;) ostatnie dwa droższe mają luzy :) przy czym kupując ostatnio zwykle tower pro 90s na 6 sztuk cztery nie miały żadnego  luzu :) chyba zależy od partii, a może zaproponujecie cos innego, co doradzicie ?

Ps. Wczoraj doszły serwomechanizmy podwozia z banggod 40g 2.5kg ala ciut lepsze z metalowym mocowaniem.

 

Opublikowano

Ster kierunku sklejony, balsa 2mm ,, żeberka boczne 1.5mm, na trzech zawiasach palcowych, ster planuje pokryć polyspan em standardowo na cellon.

 

20201028_194619.jpg

20201028_194636.jpg

20201028_194707.jpg

20201028_194738.jpg

20201028_194800.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano

Mam w modelu 1,5m (warbird) TP MG90S, Hitec HS-81 oraz HS-85. TP na klapach miały od początku delikatny luz, który się powiększał.

Hs-85 na lotkach i SW nie miały i nie maja luzu. Za to miałem w rękach HS-82 i luzy miało.

Ze skromnych doświadczeń - częściej luzy mają metal gear, plastiki są chyba ciaśniej spasowane (piszę o serwach z przedziału cenowego do 100PLN).

Jeśli chcesz metalowe, to proponuję HS-85, ale to skok cenowy. Można za to je dać tylko na lotki i SW - czyli powierzchnie newralgiczne.

Ew. HS-85 na SW i 81-ki na lotki + ew. klapy. Na SK coś tańszego z metal gear, zwłaszcza, jeśli SK jest połączony z kółkiem ogonowym.

Opublikowano

Ok dzięki za podpowiedź, rozejrze się z serwami które zaproponowałeś ale mam rozumieć żeby celować raczej w przedział okolo 20 gramowych serw jesli chodzi o sk i sw, w tym na sw trochę mocniejsze około 2.5-3 kg.

Opublikowano

Ja mam klasy 20g w modelu warbirda 1,5m i wadze 2,6kg i wrażeniami z ich użytkowania się podzieliłem :)

Jednak różnica w ciężarze serwa 10 a 20g jest pomijalna w modelu 2kg, więc jednak dałbym klasy 20g. Najlepsze na SW, tzn. mocne, bez luzów z dobrym centrowaniem. Na SK jak dla mnie może mieć delikatne luzy, ale powinno być metal gear i nie słabsze od SW. Reszta jak pisałem.

Opublikowano

Oki juz wszystko jasne wiem i za czym się rozglądać, niedługo będę chciał zamknąć górną część kadłuba plus wklejanie sw dlatego bez serw sie nie obędzie. Dzieki wielkie za poradę :)

Ps. Jak bys ocenił moją pracę w tym temacie chodzi o sklejanie konstrukcji bez posiadania szczegółowych planów będzie coś z tego ? ;)

Opublikowano

Jeszcze jedno nt. serw: jeśli tylko będzie okazja, kupuj stacjonarnie i badaj każdy egzemplarz (luzy, próbne uruchomienie). Jakość serw poszczególnych firm się zmienia. kiedyś Hitec był pewniakiem, teraz zdarza się, że zalicza wtopy.

Natomiast co do oceny Twojej pracy to się nie poważę - nie mam doświadczenia. Jak masz plany, nawet mało szczegółowe, to po prostu się ich trzymaj, a jest tu wielu kolegów, którzy są w te klocki dobrzy. Wyłapią błędy, podpowiedzą. Warbirdów jest tu mało i takie relacje mają wierne grono wielbicieli - widownia gwarantowana ;)

Mogę obiecać, że będę śledził postępy wnikliwie. Jeśli coś mi przyjdzie do głowy - napiszę.

Jak do tej pory zapowiada się świetnie, samolot klasyk, a Twój Corsair - już chyba pisałem - piękny. No i to Corsair :)

Opublikowano

IZe stacjonarnym kupowaniem bedzie raczej kłopot, w Łodzi był jeden sklep rc ale na wiosnę poprzez wiadomo co zakończył swoją działalność, w okolicy innych sklepów brak, co do serw hitec mam dwa, 82mg w lotkach f4u , jedno z luzami drugie luks malinka zero luzu, także jak mówisz zalezy co sie trafi.

Także jesli bedziesz miał jakieś uwagi co do budowanej konstrukcj to smiało proszę pisać :)

Opublikowano

Kadłub budowany metodą połówkową to dziś raczej rzadkość ale starsze plany oparte były na tej metodzie i cieszy fakt powrotu do "klasycznego" budowania na desce.

Model samolotu do pewnego momentu wygląda jak model okrętu ? ale efekt finalny zapowiada się bardzo ciekawie - dołączam do klubu obserwatorów.

Nie zauważyłem spojenia podłużnic w miejscu mocowania SK - proponuje tam małe wzmocnienie gdyż zapewne oparte tam będzie też kółko ogonowe.

 

Moim zdaniem może być kłopot aby zmieścić się w wadze 2kg przy tej rozpiętości dlatego nie próbuj montować serw poniżej 3kg/cm2 - serwa midi czyli około 25g powinny być ok ale na SW proponowałbym jednak standard. Model elektryczny zatem plastikowe tryby są zupełnie wystarczające.

 

ms

Opublikowano

Wzmocnienie podłuznic bedzie jak najbardziej , poprostu metrowe listewki okazaly się ciut za krótkie względem kadłuba ,co do serw to troszkę się porozgladalem i znalazłem coś takiego -

Corona cs238mg

https://m.banggood.com/Corona-CS238MG-Thin-Metal-Gear-Analog-Servo-p-1049129.html?gmcCountry=PL&currency=PLN&cur_warehouse=CN&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_bgs&utm_content=sxxx&utm_campaign=ssc-pl-en-all-0716&ad_id=449420855233&gclid=Cj0KCQjwlvT8BRDeARIsAACRFiVkbjwW8KAfq7NN7hZDIBlY8fdCyGPw4pxcYm03FtYoYJix7rS6Zk8aAj4NEALw_wcB

Dualsky 82mg

https://modelemax.pl/pl/serwa-dualsky/26994-dualsky-serwo-as-82mg-2bb-20g

Tp 16r mg

https://modelemax.pl/pl/serwa-tower-pro/4605-tower-pro-serwo-mg-16r-digital

Coś bardzo taniego-

Jx ps 1171mg

https://modelemax.pl/pl/jx-servo/28314-jx-serwo-ps-1171mg

I cos markowego

Hitec hs 85mg

https://modelemax.pl/pl/serwa-hitec/895-hitec-serwo-hs-85mg

 

Serwa w tym modelu będą zasilane napieciem 6v myślę ze regulator do tego samolotu oczywiscie dostosowany so silnika bedzie minimum 50A który daje zasilanie odbiornika 6B/5A.

Co byście doradzili ? Czy kwestia leży juz tylko w zasobności portfela modelarza sklejacza ? ;)

Opublikowano

Z podanej listy polecam HS 85 MG - to najlepszy wybór, jeszcze mnie nigdy nie zawiodły.

Serwa Corona - dość przyzwoite ale mają duży rozrzut jakościowy, trafisz na dobre stabilne serwo i można go używać latami ale trafiają się też drgające od nowości które irytują nie trzymaniem neutrum. MG16R Tower Pro to był kilka lat temu całkiem przyzwoity produkt i stosowałem je wielokrotnie choć potrafią czasem zaskoczyć awarią zacinając się w skrajnym wychyleniu, dobrze jest je ustawiać na mniejszy zakres wychyleń, to mocne serwa i kosztują około połowę ceny Hitec-a ?

Serwa Dualsky kupiłem 2 szt i więcej nie kupię, nie trzymają neutrum a tych Jx nie znam, zatem nie podejmuje się oceny.

 

Przy doborze serw dobrze się zastanowić ile kosztuje cały model i jaką ma wartość "sentymentalną" ... tańsze serwo to oszczędność 50zł ale można stracić w locie 1000zł ... warto?

W modelach większej wartość montuje raczej te lepsze serwa a w modelach do aircombatu raczej dolna półka. Warto też pamiętać , że żadne serwa nie są niezawodne w 100%.

ms

 

Opublikowano

Dzięki za pomoc :) , już druga osoba poleca hitec hs 85mg najwyżej zakup serw rozłoze sobie w czasie i tyle, co do wartosci samolotu tez racja chyba lepiej zainwestować.

Jutro będę kleił stery sw, myslałem nad zmianą konstrukcji ( ta sama metoda co sk + japonka,  zawias palcowy po dwa na strone) czy zostawić tak jak jest na 3 zawiasach płaskich ?

Opublikowano

SW  to powierzchnia newralgiczna. Tu lepiej nie zmniejszać ilości zawiasów.

Dałbym 3/stronę, obojętne czy palcowe czy płaskie - ja dałem palcowe, ale nie pamiętam dlaczego.

Chyba ze względu na to, że zwykle wkleja się je głębiej niż płaskie i wydało mi się to solidniejsze, ale to już niuanse.

Opublikowano

Ok, trzy zawiasy na stronę zostają, chyba i tak będę kleił nowe stery bo obecnie sklejona polowa jest pokryta balsą 1mm po dłuższym namyśle nie wydaje mi sie to dość solidne rozwiazanie.

Opublikowano

Zależy jaka to balsa. Jeśli ma odpowiednią gęstość, to 1mm nie musi być za mało, zwłaszcza jak jest odpowiednio podparta żeberkami (daj fotę), i/lub dodatkowo kryta japonką, folią, tkaniną, itp. Pytanie jak zamierzasz wykańczać powierzchnię.

Opublikowano

Spójrz na pierwsza stronę :) mizernie to wyglada a jeszcze w towarzystwie serwa 3.5kg, a ta balsa 1mm jest bardziej lekka niż twarda.

 

Opublikowano

Tą mocą serwa się nie sugeruj. Ja doradzałem HS85, bo są dobrej jakości, mam je od 7 lat i bez zastrzeżeń. Sama moc serwa 3,5kg to duży nadmiar, nawet jeśli będzie jedno  na dwie połówki SW, ale serwo przecież nie zniszczy ci SW. SW masz raczej nieduży - o ile widzę, to długość połówki to niespełna 20cm, zgadza się? Jesli tak, to sztywność SW nie powinna budzić niepokoju.

Jak wykończysz powierzchnię? Będziesz czymś krył?

Jeśli masz dylemat jak kryć, proponuję jedną polówkę SW pokryć balsą 1mm i w rękach sprawdzić sztywność. Możesz się zaskoczyć. Zawsze lepiej wymienic poszycie na 1 połówce na 1,5mm, niż w ciemno robić cały SW od nowa.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.