Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Całego sw nie zamierzam wymieniać, chodzi mi tylko powierzchnie sterowe, sam statecznik pokryłem balsa 1.5mm ( jedną połówkę powierzchni sterowej jak mówię mam już sklejoną balsa 1mm góra dół i jakaś sztywność to ma ,ale mam obawy czy wystarczającą, co do pokrycia to wszysto japonka na cellon, ewentualnie tkanina 24g na ezekote ale to jeszcze nie ten etap prac.

 

 

Opublikowano

 

Powierzchnie sterowe to właśnie SW. Te nieruchome to statecznik poziomy.

Zamknij tą polówkę balsa 1mm. Otrzymasz konstrukcję skrzynkową, która zaskoczy Cię sztywnością.

Jak jeszcze zamierzasz to kryć choćby japonką, to zostałbym przy 1mm.

Opublikowano

Oki czyli zostawiam doklejam od przodu listwe balsowa 5mm szlifuje i zamykam górę balsa 1mm , obie powierzchnie połacze ze sobą drutem 2mm w kształcie l__l i gotowe, będę mógł wtedy ustawiać sk wzgledem kadłuba.

Opublikowano

Ten drut fi2mm to moim zdaniem średni pomysł ... dobry dla modeli piankowych albo konstrukcyjnych wolnolotów do 1,5 kg

Twój model nie ma zbyt grubego profilu i trzeba sie liczyć z tym, że będzie latał szybko a skoro szybko a manewry będą raczej dynamiczne.

Proponuję na SW wypuścić dwa popychacze, drut wygięty w "U"  którym chcesz połączyć oba stery będzie dość szeroki a to zwiększa jego podatność na skręcanie.

 

ms

 

 

Opublikowano

Drut mógłby być grubszy np 2.5-3mm, na środku U zamontował bym dźwignię od serwa, na to snap metalowy fi2mm i dalej bowden wszystko udalo by się schować w ogonie podobnie zrobilem w corsairze 

Co do prędkości w locie to juz mówię z góry że ma być szybciutko ,jak już opanuje i wyczuje samolocik w powietrzu chciałbym dynamiczniej sobie polatać, do latania relaksacyjnego mam juz inne samoloty :)

Opublikowano
Cytat

na środku U zamontował bym dźwignię od serwa,

chyba nie myślisz o klejeniu plastiku czy aluminium do metalu... jeżeli już drut , to tak jak proponujesz 3mm i trzeba zlutować albo lepiej przyspawać w środku metalową dźwignię. W tym jednym punkcie obrotu - dźwigni na drucie skupi się niezawodność twojego sterowania i bezpieczeństwo lotu modelu.

 

ms

Opublikowano

Tak postaram się zrobić, w weekend będę miał dostęp do spawarki wewntualnie lutowanie mam rozumieć ze tak jak poniżej

 

1604388791377.jpg

1604388797410.jpg

Opublikowano

Przy lutowaniu dźwigni do drutu łaczącego stery można dołożyć kawałek cieńszego drutu, owinąć cieniutkim drutem miedzianym i zalutować. Wystarczy lekko rozpiłować otwór w dźwigni. Tworzy się coś w rodzaju klina na osi. 

dźwignia.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dobrze , a czy latwiej mi bedzie do lutowania użyć palnika gazowego z marketu? chodzi o to ze mam zwykłą lutownice kolbową 40W i nie wiem czy da radę ( nie wykluczam spawarki w weekend) 

Opublikowano

Problemem jest te 40W i konieczność nagrzania grubego drutu stalowego.... może być ciężko wygenerować odpowiednią temperaturę i ją utrzymać na całym obwodzie dźwigni wokół drutu. Proponuję pożyczyć kolbę o większej mocy.

 

ms

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Statecznik poziomy wklejon,orczyk na sterach zlutowany i dla pewności okrecony dodatkowo niteczką, całość jeszcze nie wklejona na zawiasach, bowdeny poprowadzone.

Dokonczyłem resztę wręg kadłuba, skleiłem domek silnika plus miejsce na baterie ( sklejka 3mm ) wyazurowane wiertłem 10mm takie mialem pod reką.

Wrega silnikowa ustawiona pod kątem, skłon 2 stopnie, wykłon tak samo.

Domek sklejony ale nie przyklejony do kadłuba najpierw montaż serw, z tyłu połki tam gdzie wyciąłem kwadratowy otwór.

Czy wklejac dodatkowe wzmocnienia tam gdzie palce wskazują ze sklejki 1.5mm do podłuznic czy nie jest to konieczne??

20201201_221343.jpg

20201201_221256.jpg

20201201_221517.jpg

20201201_221556.jpg

20201201_221208.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z dniem dzisiejszym kadłub oklejony :)

w miedzy czasie pierwsze nieśmiałe zakupy z aliexpress i banggood-kołpak i podwozie ( czekałem tylko 3 tygodnie).

Kołpak ma ciut ostrzejszy stożek niż w planach, do przymiarki śmigło rozmiar 13.

Teraz szlifowanko i montaż serw sw, sk ( mamy dużo miejsca przed sc :).

 

 

20201215_203945.jpg

20201215_203934.jpg

20201215_204213.jpg

20201215_204219.jpg

20201215_203721.jpg

20201215_203638.jpg

20201215_203559.jpg

20201215_203536.jpg

20201215_203520.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ooo Panie, czyli coś tam knujesz ze spaliną?

Pamiętaj do makiet najlepsze są 4takty ze wzgledu na duży moment obrotowy, możliwość szybkiego wyrwania z przepadniecia i niezawodna prace.

Opublikowano

Będę pamiętać :) ale na pierwszą spanile to myslałem o os max 46 ( ze względu na szersze zastosowanie ) w ramach obycia się z tematem spalin plus jakiś prostszy model do latania. W tempescie raczej zostanie elektryk ale chyba odpowiadajacy rozmiarowi 40-46 w spalinie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ostatnimi czasy coś tam sobie dłubie ( codziennie mam godzinke czasu ;) )

I udało się zmajstrować skrzynkę vacum :) plus rameczki,zostało zrobić otwory na śrubki i, skręcać będę motylkami.

Kopyto zostało wyrzeźbione w styrodurze bez szpachelki się nie obyło, całość wyszlifowana i zalaminowana tkaniną 24g i żywicą l 285, jak stwardnieje bede chciał kopyto pokryć cienko szpachlą i szlifowanie plus lakier i tak dalej do gladkiej powierzchni a potem to wiadomo plyta viwak 0.5 i robimy kabinke.

20210322_162030.jpg

20210322_162117.jpg

20210322_162213.jpg

20210322_162226.jpg

20210322_162245.jpg

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.