Skocz do zawartości

Agile od ArtHobby


Patryk Sokol

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

A propo zawiasu to nacięcie wyraźnie widać na zdjęciach (to jest oczywiste) ale czy zawias jest pod poszyciem i z czego to już niezbyt?

Dlatego spytałem, zwłaszcza że nie  mam  doświadczenia z fabrycznymi modelami, bo jak do tej pory oprócz 2szt. piankowców wszystkie modele buduję sobie od podstaw sam. 

Generalnie modelik fajny i na zbocze przy średnim wietrze (wiadomo bez przesady bo to nie jest f3f) się powinien nadawać. Choć dla mnie chyba wersja z uszami bardziej pod termikę jednak byłaby lepsza? Ale.... To już indywidualna decyzja każdego modelarza bo też zależy co kto lubi.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jednoznaczności - kevlar jest pod fornirem !  Lewą strona nożyka do tapet lub trójkątnym iglakiem robię rysę i ostrożnie przecinam fornir.  Potem z drugiej strony, od góry przecinam delikatnie piłką o najwęższym rzazie. Bez nacisku, delikatnie i da się wyczuć w ręce drżenie, jak ostrze dojdzie do kevlaru.

Pozdrawiam - Jurek

P.S.

Pogoda jak marzenie (na obloty) to dziś nieba powąchała Amokka - zrobiona od podstaw (rc-network.de, dział - bezogonowce), całkowicie "drzewniana", żeberkowa ! I od razu wykręciła komin ! Czysta poezja !

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Jerzy Markiton napisał:

Dla jednoznaczności - kevlar jest pod fornirem !  Lewą strona nożyka do tapet lub trójkątnym iglakiem robię rysę i ostrożnie przecinam fornir.  Potem z drugiej strony, od góry przecinam delikatnie piłką o najwęższym rzazie. Bez nacisku, delikatnie i da się wyczuć w ręce drżenie, jak ostrze dojdzie do kevlaru.

Pozdrawiam - Jurek

P.S.

Pogoda jak marzenie (na obloty) to dziś nieba powąchała Amokka - zrobiona od podstaw (rc-network.de, dział - bezogonowce), całkowicie "drzewniana", żeberkowa ! I od razu wykręciła komin ! Czysta poezja !

Jasna sprawa, podobnie zrobiłem u siebie w modelu Virgo: z tym ,że pod pokryciem kompozytowym mam zawias z delaminażu ( oczywiście zawias zalaminowany razem z pokryciem w worku próżniowym).

Lotek i klap jescze nie odcinałem : na razie trenuję na próbkach które sobie przygotowałem bo delaminaż łatwiej uszkodzić .

Gratuluję lotów! Ja dziś jestem po nocnej zmianie i byłem tak zajechany ,że nawet nie chciało mi się latać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Dla jednoznaczności - kevlar jest pod fornirem !  Lewą strona nożyka do tapet lub trójkątnym iglakiem robię rysę i ostrożnie przecinam fornir.  Potem z drugiej strony, od góry przecinam delikatnie piłką o najwęższym rzazie. Bez nacisku, delikatnie i da się wyczuć w ręce drżenie, jak ostrze dojdzie do kevlaru.

Pozdrawiam - Jurek

P.S.

Pogoda jak marzenie (na obloty) to dziś nieba powąchała Amokka - zrobiona od podstaw (rc-network.de, dział - bezogonowce), całkowicie "drzewniana", żeberkowa ! I od razu wykręciła komin ! Czysta poezja !

Witaj Jurku

Pytanie warsztatowe do ciebie, nie chciałeś polakierować skrzydeł lakierem Art Hobby?

Żywica wg Ciebie daje większą wytrzymałość? Po jakimś czasie zacznie chyba pękać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie chciałem. Wydaje mi się, że żywica jest lepsza, twardsza i z tego powodu lepiej się poleruje powierzchnię. Zostawia otwartą ścieżkę do lakierowania lub ozdóbek z folii. Lakier z Atrhobby jest lakierem nitrocelulozowym. Powszechnie znane kłopoty w kontakcie z niektórymi  "akrylami". Pod żelazkiem folia na żywicy nie "bąbelkuje" natomiast na lakierze "bąbelkuje" dość mocno.

To są dopiero 3 skrzydła w 1,5 roku... Nie zauważyłem oznak pękania. Musiałaby zostać warstwa żywicy na fornirze ? U mnie jest tylko tyle żywicy ile przyjął fornir do siebie. Musiałby pękać sam fornir ? Za kilka lat - nie wiem ? Ale, u mnie modele tak długo nie żyją !

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 15.05.2022 o 13:02, Jerzy Markiton napisał:

Wyposażenie użyłem inne niż polecane. Silnik - tani chiński outrunner klasy 2830 i 1100 kv (niecałe 60g), regulator - YEP 18A, 3s 650 mAh i 6 serw Power HD 44, kołpak 32mm. Masa do lotu z tym wyposażeniem wyszła niecałych 750g. 

 

Cześć Jurek,

 

czy po tych paru miesiącach zmieniłbyś coś w wyposażeniu modelu, gdybyś mógł?

Pytam, bo go właśnie zamówiłem i może za 3 tyg. jak przyjedzie zasiądę do składania.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Piotrze, raczej nie ma takiej potrzeby.... Gdybym złapał gdzieś niższe serwa to upchnąłbym je jeszcze bardziej w tył, żeby zrobić miejsce na jakiś symboliczny chociażby balast ? Teraz jest na styk. Jak się trochę polata to chciałoby się jeszcze trochę więcej prędkości ? Ale tylko czasem ! 

Jest świetna !

 

Pozdrawiam - Jurek

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.